KONSPEKT ZAJĘĆ
1.
Prowadzący:
Tomasz Cekała
2.
Nazwa formy kształcenia:
Kurs na prawo jazdy kat. B
3.
Typ zajęć
Zajęcia teoretyczne
4.
Przedmiot nauczania:
Prawo o ruchu drogowym
5.
Tematy zajęć:
Znaki Drogowe Poziome – P1-P9.
6.
Cel ogólny:
Słuchacz zna i stosuje przepisy dotyczące znaków drogowych poziomych P1-P9.
7.
Cele operacyjne:
Kursant:
- zna informacje ogólne dotyczące znaków drogowych poziomych (Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym, Rozporządzenie w Sprawie Znaków i Sygnałów Drogowych),
- zna znaczenie znaków poziomych podłużnych,
- zna znaki poziome nakazujące kierunek jazdy ,
- jest świadomy konieczności odpowiedniego zachowania wobec znaków w odniesieniu do danej sytuacji oraz innych uczestników ruchu.
8.
Metody kształcenia:
Wykład, pokaz multimedialny, pogadanka, ćwiczenia
9.
Środki dydaktyczne
Komputer, projektor multimedialny,
10.
Miejsce zajęć:
Sala wykładowa
11.
Czas zajęć:
45 minut
12.
Literatura:
Ustawa z dnia 20.06.1997 „Prawo o ruchu drogowym”
ROZPORZĄDZENIE MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych
Ogniwa procesu dydaktycznego
Przebieg zajęć
Czynności
Czas
Uwagi
Instruktora
Kursantów
1
2
3
4
5
8
Część wstępna
Sprawdzenie listy obecności
Sprawdzenie stopnia opanowania wiadomości z poprzednich zajęć
Zapoznanie z tematem i celami zajęć
Zaznacza obecność w dzienniku
Zadaje pytania teoretyczne
Podaje temat i zapoznaje słuchaczy z celami zajęć
Zgłaszają obecność
Wyjaśniają pojęcia
6
Część główna zajęć
Przedstawienie prezentacji multimedialnej znaki drogowe poziome P1-P9 związanej z podstawowymi pojęciami, zasadami i obowiązkami.
Wyświetla temat na ekranie za pomocą rzutnika.
Przedstawia odpowiednie zasady postępowania
Zapisują temat w zeszytach,
Poznają nowe wiadomości,
Notują w zeszytach,
Słuchają
30
Utrwalenie omawianego materiału nauczania poprzez pogadankę powtórzeniową
Kontrola stopnia opanowania wiadomości w celu wykrycia braków i luk w wiadomościach oraz oceny trwałości i operatywności wiedzy
Zadaje kursantom pytania dotyczące tematu bieżącej lekcji oraz omawia wątpliwości
Wspólnie odpowiadają na pytania oraz weryfikują swoją wiedzę
(powrót do wykorzystanych materiałów w zależności od potrzeb)
Część
końcowa
...
michuczy