03-technika kierowania-25.doc

(465 KB) Pobierz
1

1

Kierujący samochodem osobowym, w czasie znoszenia tyłu pojazdu w prawo, powinien przednie koła:

 

A

-

pozostawić w dotychczasowym położeniu

 

B

-

skręcić w prawo, a następnie w lewo,

 

C

-

skręcić w lewo, a następnie w prawo.

 

 

 

 

2

Przy ruszaniu pod górę, zbyt późne zwolnienie pedału sprzęgła w stosunku do zwolnienia hamulca może spowodować:

 

A

-

stoczenie się pojazdu,

 

B

-

unieruchomienie silnika,

 

C

-

gwałtowne ruszenie pojazdu do przodu.

 

 

 

 

3

Przy ruszaniu na oblodzonej drodze zaleca się:

 

A

-

znacznie zwiększyć obroty silnika,

 

B

-

gwałtownie zwolnić pedał sprzęgła,

 

C

-

włączyć drugi bieg.

 

 

 

 

4

Całkowita droga zatrzymania samochodu osobowego na suchej jezdni o nawierzchni bitumicznej, jadącego z prędkością 50 km/h, mieści się w przedziale:

 

A

-

5 - 15 m,

 

B

-

20 - 30 m,

 

C

-

40 - 50 m.

 

 

 

 

 

 

 

 

5

Jeżeli zachodzi konieczność nagłego zatrzymania samochodu osobowego, to należy:

 

A

-

natychmiast wcisnąć pedał hamulca roboczego,

 

B

-

najpierw wcisnąć pedał sprzęgła, a następnie rozpocząć hamowanie pulsacyjne,

 

C

-

wyłączyć silnik.

 

 

 

 

6

Kierujący samochodem osobowym, jadąc drogą pokrytą śniegiem lub lodem, może spodziewać się, że

 

A

-

pojazd nie będzie reagował na ruchy kierownicą,

 

B

-

gwałtowne hamowanie nie spowoduje poślizgu,

 

C

-

gwałtowne zwiększenie obrotów silnika nie spowoduje poślizgu.

 

 

 

 

7

W tej sytuacji zaleca się, aby kierujący pojazdem, zamierzając skręcić w prawo:

 

A

-

zmienił jak najszybciej pas 2 na 1, bez istotnej zmiany prędkości,

 

B

-

zmienił pas 2 na 1 tuż przed rozwidleniem drogi,

 

C

-

zwiększyć prędkość do odpowiedniej dla skrętu po zmianie pasa 2 na 1.

 

 

 

 

8

W tej sytuacji, kierujący samochodem osobowym powinien:

 

A

-

zatrzymać się tuż za znakiem, oczekując na możliwość wjazdu na pas 2,

 

B

-

wykorzystać odcinek pasa 1 do zmiany pasa na 2,

 

C

-

dojechać do końca pasa 1 i oczekiwać na możliwość wjazdu na pas 2

 

 

 

 

9

Na prostym odcinku drogi wielopasowej zaleca się jechać:

 

A

-

jak najdłużej lewym skrajnym pasem ruchu,

 

B

-

ciągle zmieniając pasy ruchu (slalomem), jeżeli istnieje tylko taka możliwość,

 

C

-

zmieniając pasy ruchu tylko w razie konieczności ominięcia lub wyprzedzenia innych uczestników ruchu

 

 

 

 

10

Większą skuteczność hamowania można uzyskać przez

 

A

-

hamowanie na granicy pierwszych objawów poślizgu kół

 

B

-

na spadku - hamowanie tylko silnikiem

 

C

-

na śliskiej nawierzchni – hamować tylko za pomocą hamulca ręcznego,

 

 

 

 

11

Wyjazd samochodem osobowym z grząskiego śniegu można ułatwić sobie przez

 

A

-

kilkakrotne, przemienne cofanie i jazdę do przodu

 

B

-

ruszanie na dużych obrotach silnika

 

C

-

podwyższenie ciśnienia powietrza w oponach

 

 

 

 

12

Ekonomiczna jazda samochodem osobowym to:

 

A

-

unikanie gwałtownych przyspieszeń i hamowań

 

B

-

utrzymywanie za wszelką cenę stałej prędkości przy jeździe pod górę

 

C

-

jazda na możliwie najwyższym biegu bez względu na przeciążania silnika

 

 

 

 

13

W czasie jazdy na niebezpiecznym zakręcie w lewo ze zbyt dużą prędkością, kierujący samochodem osobowym może spodziewać się:

 

A

-

znoszenia pojazdu do osi jezdni

 

B

-

znoszenia tyłu pojazdu w prawo

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin