97199603(1).pdf

(274 KB) Pobierz
SZT
SZTANDAR
ANDAR
BIBLIJNY
BIBLIJNY — NASZYM
NASZYM
JEDYNYM
JEDYNYM
SZT
SZTANDAREM
ANDAREM
„Podnie´cie
chora˛giew
do
narodów”
Izajasz
62:10;
Izajasz 8:20; Łukasz 11:28.
„Tedy wyszedł głos z stolicy, mówia˛cy: Chwalcie Boga
naszego wszyscy słudzy jego, i którzy si ˛ go boicie, i mali i
wielcy. I słyszałem głos jako ludu wielkiego, i jako głos wielu
wód, i jako głos mocnych gromów, mówia˛cych: Halleluja! i ˙
uja˛ł Królestwo Pan Bóg wszechmoga˛cy” — Obj. 19:5,6.
„Dzi ˛ kujemy tobie, Panie Bo ˙ e wszechmoga˛cy, który´
jest, i który´ był, i który masz przyj´´! ˙e´ wzia˛ł moc swoja˛
wielka ,iuj ˛łe´ królestwo; I rozgniewały si˛ narody, i
przyszedł gniew twój i czas umarłych, aby byli sa˛dzeni, i
aby´ oddał zapłat ˛ sługom twoim, prorokom i ´wi˛ tym, i
boja˛cym si˛ imienia twego, małym i wielkim, i aby´ wytracił
tych, co psuja˛ ziemi ˛” — Obj. 11:17,18.
„Bo tak mówi Pan zast ˛ pów: Oto Ja jeszcze raz, a to po
małym czasie, porusz ˛ niebem i ziemia˛, i morzem i sucha˛;
Porusz ˛, mówi˛ , wszystkie narody, i przyjda˛doPo ˙ ˛danego
od wszystkich narodów; i napełni ˛ ten dom chwała˛, mówi
Pan zast ˛ pów” — Agg. 2:7,8.
„Albowiem oto Ja tworz ˛ niebiosa nowe, i ziemi ˛ nowa˛,
a
nie
b˛da˛
wspominane
rzeczy
pierwsze,
ani
wsta˛pia˛na
serce” — Izaj. 65:17.
„Lecz nowych niebios i nowej ziemi według obietnicy
jego
oczekujemy,
w
których
sprawiedliwo´´
mieszka”
— 2 Piotra 3:13.
„I zatra˛bił Anioł siódmy, i stały si˛ głosy wielkie na niebie mówia˛ce: Królestwa ´wiata stały si˛ królestwami
Pana
naszego i Chrystusa jego, i królowac´b˛dzie na wieki wieków” — Obj. 11:15.
Rok XIV, Nr 3
M ARZEC , 1996
Nr 9 7
911573896.020.png 911573896.021.png
 
i
Zwiastun
Chrystusowego
Królestwa
MIESI ˛ CZNIK . Wydawany przez ´ WIECKI RUCH MISYJNY „EPIFANIA” w Nowym Dworze Mazowieckim. Redaktor: Bernard Hedman ,
Chester Springs, Pa. 19425, USA. Redaktor odpowiedzialny w Polsce: Piotr Wo´nicki , ul. Zdobywców Kosmosu 17, 05–100 Nowy Dwór Maz.
OFIARA OKUPOWA ZA NAS
„On sam grzech wielu odniósł" (Izajasz 53:12)
NASZ WIELKI STWÓRCA w Biblii Świętej,
poczynając od Księgi Rodzaju, objawia nam wspaniałe
przymioty swojej istoty i
charakteru
oraz swoje miłujące zaopa-
trzenie, cel i plan zbawienia
całej ludzkości z przekleństwa
grzechu i śmierci, które
zostały sprowadzone na
wszystkich przez grzech
nieposłuszeństwa ojca Adama.
Opis w Księdze Rodzaju
ukazuje, że Adam „pierwszy
człowiek" (1 Kor. 15: 45),
został stworzony na Boski
obraz i podobieństwo, że był
próbowany w stanie
pierwotnej doskonałości, że
doznał niepowodzenia w tej
próbie, że wyrok śmierci
został wydany na niego, ale że
Bóg go nie opuścił, i
ostatecznie przywróci Adama
oraz jego ród do pierwotnego
stanu przez Wybawcę,
zrodzonego z niewiasty (1
Moj. 3:15; Gal. 4:4). To jest
temat, na który kładzie nacisk i
podaje w szczegółach cała
Biblia, Słowo Boże.
Potrzeba śmierci odku-
p i ci el a jako ofiary za grzech,
a także Jego sprawiedliwość,
jako przykrycie
w odzieniu ze skór, jakie Bóg
dostarczył Adamowi i Ewie (1
Moj. 3:21), w Boskim przyjęciu Ablowej ofiary ze
zwierząt (1 Moj. 4:4) i w Izaaku położonym na ołtarzu
(1 Moj. 22:1-18). Było to również zapowiedziane w
śmierci rozmaitych ofiar, ustanowionych pod Zakonem
i składanych przez cały Wiek Żydowski, dzięki którym
patriarchowie mieli przystęp do Boga.
Prorocy, chociaż nie rozumieli doniosłości
niektórych swoich wypowiedzi, nadmieniali pod
Bożym natchnieniem o włożeniu grzechów na
człowieka a nie na niższe stworzenie i w proroczych
widzeniach ujrzeli Tego, który miał odkupić i wyzwolić
ludzkość, który „jako baranek na za-
bicie wiedziony był", i „zraniony był dla występków
naszych", „kaźń pokoju naszego była na nim", a
„sinością jego jesteśmy uzdrowieni".
Ukazywali, że On „Naj-
wzgardzeńszy był i naj-
podlejszy z ludzi, mąż boleści,
a św adomy n em c " i
oświadczali, że „Pan włożył
nań nieprawość wszystkich
nas" (Iz. 53:3-7).
Prorocy przepowiadali,
gdzie Jezus się narodzi [Mich.
5:2) i kiedy umrze,
zapewniając nas, że „nie za
własne grzechy" (Dan. 9: 26).
Oni nawet prorokowali, że
chociaż umrze i będzie
pochowany, to trzeciego dnia
zmartwychwstanie z piekła (z
grobu, ze stanu
nieświadomości w śmierci) i
Jego ciało nie ulegnie roz-
kładowi (3 Moj. 23:10,11;
Mat. 12:40; 16:21; 17:22,23;
Ps. 16:10; Dz.Ap. 2:31; 26:
13; 1 Kor. 15:20).
Zgodnie z proroctwem
Daniela 9:23-27 cielesnemu
Izraelowi miało być dane 70
tygodni specjalnej łaski, z
których 69 (7 + 60 + 2 = 69
symbolicznych tygodni lub
183 symbolicznych dni, albo
183 symboliczne lata —
,dzień za rok", Ezech. 4:6) ,od
wyjścia słowa o przywróceniu
i zbudowaniu Jeruzalemu [w 455 roku p.n.e]—dopro
wadziło — aż do Mesjasza [Pomazańca]wodza".
Jesienią 29 roku, kiedy Jezus z Nazaretu, jak to
było przepowiedziane w Psalmie 40:7-9 (por. z Listem
do Żyd. 10:1-10), zajął miejsce typicznych ofiar
pojednania składanych ze zwierząt (gdyż krew wołów i
kozłów nie mogła w sposób rzeczywisty, a jedynie
typiczny, gładzić grzechy — Żyd. 10:4), symbolizował
swoje zupełne poświęcenie Bogu przez chrzest w
wodzie. Wówczas został pomazany Duchem Bożym i
w ten sposób stał się Pomazańcem, Chrystusem,
Mesjaszem (Dz.Ap. 10: 38), usłyszał też „głos z
niebios mówiący: Ten jest
911573896.022.png 911573896.001.png 911573896.002.png 911573896.003.png
S ZTANDAR B IBLIJNY
19
Marzec, 1996
on Syn mój miły, w którym mi się upodobało"
Paschy gdy ustanowił Pamiątkową Wieczerzę,
(Mat. 3:16,17).
upamiętniającą Jego ofiarniczą śmierć jako antyty-
To wydarzyło się „po" 62 tygodniach, które
picznego „Baranka Bożego, który gładzi grzech
nastąpiły po pierwszych 7 tygodniach, mianowicie
świata" (Jan 1:29,36; Mat. 26:26-29).
po jesieni 29 roku, w ciągu siedmiu lat owego 70.
Podczas drugiej połowy 70. symbolicznego ty-
godnia (3 1 /2 roku od wiosny 33 roku aż do jesieni
symbolicznego tygodnia, kiedy to Mesjasz miał
być „zabity". „Przetoż rodzaj jego któż wypowie?
36 roku) obiecane przymierze łaski pozostawało
Albowiem wycięty jest z ziemi żyjących, a zranio-
wyłącznie z Izraelem, z „ostatkiem", „świętego
ny dla przestępstwa ludu mojego" (Iz. 53:8). Był
świętych". Wszyscy, którzy stanowili „ostatek"
„zabity", zgodnie z przepowiednią, „w połowie
byli wielce błogosławieni (Iz. 10:20-23; Rzym.
[lub inaczej w środku] owego tygodnia" — jedy-
9:28,29). Posłannictwo Ewangelii do pogan, po-
nego tygodnia, który pozostał, owego 70., ostatnie-
czynając od Korneliusza i jego domowników, nie
go symbolicznego tygodnia (mianowicie 7 lat)
było skierowane wcześniej, aż obiecane 70 tygodni
łaski obiecanej Izraelowi; bowiem było to 3
1
roku
przymierza łaski dla Izraela wypełniło się w 36
2
po Jego pomazaniu w czasie wiosennego święta
roku.
BS.'79,18.
35 PROROCTW MESJAŃSKICH WYPEŁNIONYCH W JEDNYM DNIU
„Aleć się to wszystko stało, aby się wypełniły Pisma prorockie" (Mat. 26: 56).
W
PIŚMIE ŚW., danym przez Jehowę za po-
średnictwem Jego hebrajskich proroków,
dostrzegamy 35 szczególnych proroctw odnoszących
się do cierpień i śmierci Mesjasza. Wszystkie te
proroctwa wypełniły się w Jezusie z Nazaretu podczas
24 godzin 14 dnia pierwszego miesiąca (14 Abib, albo
inaczej Nisan, od godz. 6 po południu do 6 po południu
dnia następnego) — 2 Moj. 12:2,3,6; Estery 3:7.
Przytoczymy te proroctwa, a ich wypełnienie
zaznaczymy kursywą.
Zapraszamy naszych czytelników do poszukania w
Piśmie Świętym zacytowanych wersetów oraz ich
wypełnień, aby wiara wasza „nie gruntowała się na
mądrości ludzkiej, ale na mocy Bożej" (1 Kor. 2:5).
„Lecz Bóg, co przez usta wszystkich proroków swoich
przepowiedział, iż Chrystus jego cierpieć miał, to tak
ziścił" (Dz.Ap. 3:18). „Ale te są napisane, abyście wy
wierzyli, że Jezus jest Chrystus, Syn Boży, a żebyście
wierząc żywot mieli w imieniu jego" (Jan 20:31).
O MESJASZU PROROKOWANO, ŻE
(1) Miał być zdradzony przez przyjaciela: Ps.
41:10; 55:13-15. Zobacz Mat. 26:47-50; Jan 13:18.
(2) Miał być sprzedany za 30 srebrników: Zach.
11:12. Zob. Mat: 26:14,15.
(3) Uzyskane pieniądze miały być rzucone
garncarzowi: (a) srebrniki, (b) 30 sztuk, (c) porzucone,
(d) w domu Pańskim: Zach. 11:13. Zob. Mat. 27:3-10.
(4) Miał wołać do Boga i być wysłuchany przez
Niego: Ps. 22:25. Zob. Łuk. 22:41-44; Żyd. 5:7.
(5) Jego uczniowie mieli Go opuścić: Zach. 13:7.
Zob. Mat. 26:31,56; Mar. 14:27.
(6) Miał zostać oskarżony przez fałszywych
świadków: Ps. 27:12; 35:11; 109:2. Zob.
Mat. 27:26; Jan 19:1.
(9) Mieli pluć na Niego: Izaj. 50:6. Zob. Mat.
26:67; 27:30; Mar. 15:19.
(10) Jego oblicze miało być zeszpecone: Izaj.
52:14. Zob. Mat. 26:67; 27:29,30; Mar. 15:17-19; Łuk.
22:64.
(11) Miał milczeć przed swoimi oskarżycielami:
Izaj. 53:7. Zob. Mat. 27:12-14; Mar. 15:3-5; 1 Piotra
2:23.
(12) Miał być wzgardzony i odrzucony przez lud:
Ps. 22:7; Izaj. 53:3. Zob. Mar. 9:12; 15:17-20.
(13) Miał być zraniony i posiniaczony: Izaj. 53:5.
Zob. Mat. 27:26,29,30; Mar. 15:15,17,19.
(14) Jego ręce i stopy miały być przebite: Ps.
22:17. Zob. Łuk. 23:33; Jan 20:25-27.
(15) Miał być policzony z przestępcami (zło-
dziejami): Izaj. 53:12. Zob. Mat. 27:38; Mar. 15:27,
28; Łuk. 22:37; Jan 19:18.
(16) Miał się modlić za swoich prześladowców:
Izaj. 53:12; Ps. 109:4. Zob. Łuk. 23:34.
(17) Lud miał pogardliwie potrząsać głowami na
Jego widok: Ps. 22:8; 109:25. Zob. Mat. 27:39.
(18) Lud miał się z Niego naigrawać: Ps. 22:9.
Zob. Mat. 27:41^4; Łuk. 23:35-37.
(19) Lud miał na Jego widok się dziwić: Ps. 22:18;
Izaj. 52:14. Zob. Łuk. 23:35.
(20) Jego szaty miały być rozdzielone, a o suknię
miały być rzucone losy: Ps. 22:19. Zob. Mat. 27:35;
Mar. 15:24; Łuk. 23:34; Jan 19:23,24.
(21) W południe ciemność miała okryć ziemię:
Amos 8:9. Zob. Mat. 27:45; Mar. 15:33; Łuk. 23:44.
(22) Miał zawołać: „Boże mój! Boże mój! czemuś
mnie opuścił?": Ps. 22:2. Zob. Mat. 27:46; Mar. 15:34.
(23) Miał mieć pragnienie: Ps. 22:16; 69:4,22.
Zob. Jan 19:28.
(24) Mieli Jemu podać do picia ocet i żółć: Ps.
69:22. Zob. Mat. 27:34,48; Mar. 15:23,36; Łuk. 23:36;
Jan 19:29.
Mat. 26:
59,60.
(7) Miał być bity laską w policzek: Mich. 5:1. Zob.
Mat. 26:67 (lub trzcina^ czy rózgami); Mar. 15:19;
Łuk. 22:63,64.
(8) Miał być ubiczowany: Izaj. 50:6; 53:5. Zob.
911573896.004.png 911573896.005.png 911573896.006.png 911573896.007.png 911573896.008.png
 
S ZTANDAR B IBLIJNY
20
Marzec, 1996
(25) Miał „wylać na śmierć" swoje ludzkie
życie: Izaj. 53:12. Zob. Jan 10:17,18.
(26) Jego ludzkie życie miało stać się ofiarą za
grzech: Iz. 53:10-12. Zob. Mat. 26:27,28; Jan 6: 51;
10:11,15,16; 1 Kor. 15:3; Żyd. 2:9; 7:27; 9:26-28.
(27) Miał powierzyć swojego ducha w Boże ręce
— swoje prawo do życia jako człowiek: Ps. 31:6. Zob.
Łuk. 23:46.
(28) Miał być zabity, „nie za własne grzechy", w
środku 70. symbolicznego tygodnia, mianowicie w
okresie Paschy, jako antytypiczny, będący bez skazy,
Baranek Paschalny: Dan. 9:26,27; 2 Moj. 12:5; Iz.
53:7,9. Zob. Jan 1:29; 1 Kor. 5:7; 2 Kor. 5:21; Żyd.
4:15; 7:26; 9:14; 1 Piotra 1:18,19; 2:22.
(29) Jego przyjaciele mieli stać z dala od Niego:
Ps. 38:12; 88:9,19. Zob.
kie życie, aby odkupić, zapłacić za doskonałe ludzkie
życie, które Adam oraz wszyscy z jego rodu,
znajdujący się w jego biodrach, utracili przez grzech
Adama: Ps. 49:8; 5 Moj. 19:21; Ijob 33:24; Przyp.Sal.
11:1; Izaj. 53:4-6, 10-12. Zob. Mat. 20:28; Mar. 10:45;
Jan 6:51; 1 Kor. 15:3; 1 Tym. 2:6; 1 Piotra 2:24.
(35) Jego ofiarnicza śmierć miała być dobrowolna,
a On z radością miał czynić wolę Bożą: Ps. 40:7-9.
Zob. Żyd. 10:1-14; 12:2; Jan 4:25,26,34; 6:51;
10:17,18; 14:31; 15:11; 17:4,13.
W świetle Pisma Świętego, rozumu i faktów, tych
35 szczególnych proroctw wypełnionych w ciągu
jednego dnia, przedstawionych powyżej, nie
pozostawia cienia wątpliwości co do tego, że Jezus z
Nazaretu jest prawdziwym Mesjaszem. Inne
Mesjańskie proroctwa, jak np., odnoszące się do Jego
zmartwychwstania dnia trzeciego, wypełniły się w Nim
a nie w kimś innym.
Ponieważ 35 powyższych proroctw, dotyczących
cierpień oraz śmierci Mesjasza, wypełniło się tak
realistycznie w Jezusie podczas Jego pierwszego
adwentu, a nie w kimś innym, możemy być pewni, że
wypełnienie wielu innych proroctw natchnionych przez
Boga, a dotyczących chwalebnego panowania
Mesjasza, które wkrótce ma nadejść w celu
błogosławienia „wszystkich rodzin ziemi", jest tak
samo pewne. Cóż za wspaniała perspektywa roztacza
się w Słowie Bożym, szczególnie dla wierzących
Żydów i wierzących pogan! „ ... nadzieję mamy w
Bogu żywym, który jest zbawicielem wszystkich ludzi,
a najwięcej wiernych" (1 Tym. 4:10).
Mat. 27:55,56; Mar. 15:
40,41; Łuk. 23:49.
(30) Jego kości (chociaż oddzielone i możliwe do
policzenia z powodu dotkliwych cierpień krzyżowania
— Ps. 22:15,18) nie miały być złamane: Ps. 34:21; 2
Moj. 12:46. Zob. Jan 19:31-36.
(31) Miał być przebity: Zach. 12:10. Zob. Jan 19:
34-37; Obj. 1:7.
(32) Miał doznać porażenia serca, które pod żarem
gorączki stopiłoby się jak wosk pod wpływem ognia:
Ps. 22:15,16. Zob. Jan 19:34.
(33) Miał być pochowany w grobowcu bogatego
człowieka: Iz. 53:9. Zob. Mat. 27:57-60; Mar. 15:42-
46; Łuk. 23:50-53; Jan 19:38^2.
(34) Miał dostarczyć to, czego nie mógł dać nikt z
upadłego rodu Adamowego, mianowicie, okup,
wymaganą równowartość, doskonałe ludz-
BS '79,19.
KTO JEST NASZYM ZBAWICIELEM ?
POWODU złego zrozumienia przez różne osoby
indywidualności i natur Niebiańskiego Ojca i Jego
Syna Jezusa, wielu chrześcijan z licznych denominacji
powie wam, że Jezus sam jest naszym Zbawicielem.
Tego bowiem dowiedzieli się w swoich domach,
kościołach, szkołach niedzielnych itp. Wprawdzie
nieliczni powiedzą wam, że Jehowa, Ojciec Niebiański,
który z powodu nieposłuszeństwa Adama wydał nań
wyrok śmierci i na jego rodzaj (1 Moj. 3:17-19; Rzym.
5:12) również jest tym Jedynym, który w
rzeczywistości jest naszym Wybawicielem od tego
wyroku.
Wielu o Jehowie myśli tylko jako o Bogu gniewu,
„Bo gniew Boży objawia się z nieba przeciwko
wszelkiej niepobożności i niesprawiedliwości tych
ludzi, którzy zatrzymują [gr. tłumią, zatajają] prawdę
Bożą w niesprawiedliwości" (Rzym. 1:18). Takim
miłość szczególnie się kojarzy z Jezusem, ale podobnie
nie mogą połączyć gniewu z Barankiem Bożym,
chociaż Biblia mówi o takich, którzy w wielkim ucisku
ukryją się przed, „gniewem tego Baranka" (Obj. 6:16).
Udajmy się do samej Biblii i zwróćmy uwagę
zarówno w Starym Testamencie, jak i Nowym Te-
stamencie na odpowiedź, kto ostatecznie jest
Z
naszym Zbawicielem.
JEHOWA JEST NASZYM ZBAWICIELEM
„Od Panać [od Jehowy] jest wybawienie" (Ps.
3:9).
„Wszakże zbawienie sprawiedliwych jest od Pana"
(Ps. 37:39).
„Oto Bóg [Jehowa,
mówi proroczo]
zbawienie
moje" (Iz. 12:2).
„Ja, Jam jest Pan, a nie masz oprócz mnie zba-
wiciela" (Iz. 43:11).
„Ja Pan, zbawiciel twój i odkupiciel twój" (Iz.
60:16).
„Gdyżem Ja jest Pan, Bóg twój, od wyjścia z ziemi
egipskiej; a Boga oprócz mnie nie poznałeś i nie masz
zbawiciela oprócz mnie" (Oz. 13:4).
„Nadzieję mamy w Bogu żywym, który jest
zbawicielem wszystkich ludzi [spod potępienia
Adamowego], a najwięcej [do wiecznego życia]
wiernych" (1 Tym. 4:10).
„Bóg ... objawił czasów swoich to słowo swoje
przez kazanie, które mi jest zwierzone według
rozrządzenia zbawiciela naszego Boga" (Tyt. 1:2,3).
„Sług nauczaj ... aby naukę zbawiciela naszego
911573896.009.png 911573896.010.png 911573896.011.png 911573896.012.png 911573896.013.png 911573896.014.png 911573896.015.png
 
S ZTANDAR B IBLIJNY
21
Marzec, 1996
Boga we wszystkim zdobili" (Tyt. 2:9,10).
„Samemu mądremu Bogu, zbawicielowi naszemu,
niech będzie chwała i wielmożność, moc i zwie-
rzchność, i teraz i po wszystkie wieki" (Juda 25).
Tak więc Jehowa Bóg wyraźnie i słusznie rości
sobie prawo do tytułu Zbawiciela. Czyni to z tego
powodu, że jest autorem wielkiego Planu Zbawienia,
natomiast zbawienie to rozpoczęło się w dniu zesłania
Ducha Świętego, jego finał zaś nastąpi przy końcu
Wieku Tysiąclecia.
Gdyby ta prawda, że sam Wszechmocny Jehowa
jest Zbawicielem, jako autor Planu Zbawienia i Jego
wykonawca, była w pełni przyjęta przez Jego chętnych
pośredników i przedstawicieli, wyzwoliłaby wielu spod
wpływu fałszywych pojęć o wzajemnym
pokrewieństwie Niebiańskiego Ojca z Jego
Niebiańskim Synem, w związku ze zbawieniem rodzaju
ludzkiego.
Nie pozostawiłoby to miejsca na ów, niemalże
bluźnierczy, pogląd na tę sprawę, pogląd pod-
trzymywany przez znaczną liczbę wyznaniowych
chrześcijan, mianowicie, iż Ojciec Niebiański trwał w
gniewie usiłując zabić lub torturować grzeszącego
człowieka, a Niebiański Syn, nasz Pan Jezus, pełen
miłości i litości (których to zalet według tej teorii
brakowało Niebiańskiemu Ojcu) interweniował i
zmazał urazę i gniew Ojca, przyjmując na siebie, w
zastępstwie człowieka, uderzenie gniewu: Jehowa
obecnie jest zjednany tylko dlatego, że będąc
sprawiedliwym nie może wymagać ze strony
grzesznika ponownie tego, co już zostało zapłacone
drogocenną krwią Chrystusa. Im prędzej ten okropny
błędny pogląd o pojednaniu zostanie usunięty przez
tych, którzy go podtrzymują, tym lepsza będzie
perspektywa na ich postęp w sprawach duchowych —
w wiedzy, łasce i miłości prawdziwego Boga.
Wielu uważa, że z powodu tego bluźnierczego
poglądu nie mogą rzeczywiście kochać Boga, ale raczej
Go się bać. Małą dziewczynkę, którą nauczono tego
poglądu przynoszącego ujmę Bogu, zapytano co
uczyniłaby, gdyby nagle stanęła twarzą w twarz przed
Bogiem. Odpowiedziała, że uciekłaby i się schowała za
Jezusem.
Właściwy pogląd na tę sprawę pokazuje Ojca
Niebiańskiego doskonałego w swej sprawiedliwości, bo
sprawiedliwy wyrok Jego sprawiedliwego prawa nie
może być pogwałcony, nawet przez Niego.
Ten pogląd pokazuje Boga doskonałego w mą-
drości, tak iż Jego plan i zarządzenia, nie tylko w
odniesieniu do stworzenia człowieka, lecz także jego
zbawienia, pojednania itp., są tak zupełne, że w nich
nie może się przydarzyć nic nieprzewidzianego lub
jakieś niepowodzenie ani jakakolwiek potrzeba zmiany
Boskiego Planu. Jest napisane, „Gdyż ja Pan nie
odmieniam się" i „Znajome są Bogu od wieku
wszystkie sprawy jego" (Mai. 3:6; Dz.Ap. 15:18).
Dalej właściwy pogląd pokazuje Boga dosko-
nałego również w swej miłości, większa miłość od tej
jest niemożliwa, ta miłość w pełnej równowa-
dze i harmonii z pozostałymi przymiotami Boga może
zachować przy życiu grzesznika tylko w harmonii ze
sprawiedliwym programem wytyczonym przez Boską
mądrość.
Pokazuje też Boską doskonałość w mocy, jak
wszystkie Jego dobre cele, dobre intencje, spra-
wiedliwy program i pełne miłości zamierzenia, w pełni
skoordynowane, będą wykonane i doprowadzone do
skutku. Jest napisane „Takci będzie słowo moje, które
wynijdzie z ust moich; nie wróci się do mnie próżno,
ale uczyni to, co mi się podoba, i poszczęści mu się w
tym, na co je pośle" (Iz. 55:11).
Tak więc, na podstawie Pisma Świętego widzimy,
że wielki Jehowa sam jest autorem zbawienia, które
przyniósł nam Pan Jezus. To zbawienie wiedzie nas do
pełniejszego uczczenia Wszechmocnego Boga i
właściwszej miłości do Niego, ono, najogólniej
mówiąc, nie umniejsza czci, miłości i oceny, lecz te
zalety podtrzymuje i czci naszego Pana i Zbawiciela,
Jezusa Chrystusa. Ponadto w Niebiańskim Synu
widzimy obraz Niebiańskiego Ojca i rozpoznajemy Go
jako „posłannika przymierza" (Mai. 3:1), za
pośrednictwem którego wszelkie, związane z
przymierzem, błogosławieństwa Jehowy będą
dostarczone ludzkości, a żadne poza Nim. W harmonii
z tą myślą, że nasz Pan Jezus we wszystkich sprawach
działa jako reprezentant Jehowy w dziele zbawienia,
zauważ następujące wersety Pisma Świętego:
„Tego Bóg za księcia i zbawiciela wywyższył
prawicą swoją, aby dana była ludowi Izraelskiemu
pokuta i odpuszczenie grzechów" (Dz.Ap. 5:31).
„Paweł, Apostoł Jezusa Chrystusa podług roz-
rządzenia Boga, zbawiciela naszego, i Pana Jezusa
Chrystusa, który jest nadzieją naszą" (1 Tym. 1:1).
„Albowiem to jest rzecz dobra i przyjemna przed
Bogiem, zbawicielem naszym". „Boć jeden jest Bóg,
jeden także pośrednik między Bogiem i ludźmi,
człowiek Chrystus Jezus." (1 Tym. 2:3,5).
„Ale gdy się okazała dobrotliwość i miłość ku
ludziom zbawiciela naszego, Boga ... zbawił nas przez
omycie odrodzenia i odnowienie Ducha Św., którego
wylał na nas obficie przez Jezusa Chrystusa, zbawiciela
naszego" (Tyt. 3:4-6).
„A myśmy widzieli i świadczymy, iż Ojciec posłał
Syna, aby był zbawicielem świata" (1 Jana 4:14).
Zwróćmy też uwagę na własne słowa naszego Pana
na ten temat:
„Lecz o onym dniu i godzinie [o wtórym adwencie,
gdy niebiańskie Królestwo będzie ustanowione] nikt
nie wie, ani Aniołowie, którzy są w niebie, ani Syn,
tylko Ojciec" (Mar. 13:32).
„A oto ja poślę na was obietnicę Ojca mego" (Łuk.
24:49).
„Boć nie posłał Bóg Syna swego na świat, aby
sądził świat, ale aby świat był zbawiony przezeń" (Jan
3:17).
„Nie mogę ja sam od siebie nic czynić: jako słyszę,
tak sądzę" (Jan 5:30).
911573896.016.png 911573896.017.png 911573896.018.png 911573896.019.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin