Jak_kupowac_nieruchomosci_ponizej_ich_wartosci_rynkowej.pdf

(544 KB) Pobierz
207373523 UNPDF
207373523.003.png
Niniejszy darmowy ebook zawiera fragment
pełnej wersji pod tytułem:
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji, kliknij tutaj
Darmowa publikacja dostarczona przez
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko
i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek
zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej od-
© Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Marcin Marczak
rok 2009
Data: 29.09.2009
Tytuł: Jak kupować nieruchomości poniżej ich wartości rynkowej – fragment utworu
Autor: Marcin Marczak
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Redakcja: Magda Wasilewska, Sylwia Fortuna
Skład: Marcin Górniakowski
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej
książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowie-
dzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie
praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” nie po-
noszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzy-
stania informacji zawartych w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
207373523.004.png
SPIS TREŚCI
...................................................................................6
...............13
6 Powodów, dla których warto inwestować
....................................................................14
...20
Sytuacja osobista . ...................................................................21
Nieruchomość . .......................................................................21
Sytuacja finansowa . ...............................................................22
Poważne problemy finansowe . .............................................22
Zmiana miejsca zamieszkania . .............................................23
Odziedziczenie posiadłości . ..................................................24
Rozwód . ..................................................................................25
Stan nieruchomości . ..............................................................25
Brak przepływu pieniężnego . ................................................26
Deweloperzy . ..........................................................................27
..........29
Perspektywa makroekonomiczna . ........................................30
Produkt krajowy brutto oraz napływ kapitału
zagranicznego ...................................................................32
Zatrudnienie . ....................................................................32
Efekt Unii Europejskie
j . ...................................................34
Perspektywa lokalna . ............................................................36
...............................38
. .................................................................................38
Nieruchomości ukończone . ...................................................39
Odsprzedaż . ...........................................................................40
Faza 1. – Internet . .................................................................49
Faza 2. – Kalkulacje Matematyczne . .....................................51
plan
Off
-
 
Procent zniżki ...................................................................52
Procent kredytu – LTV (Loan To Value) . ........................52
Cashflow – Przepływ Gotówki . ........................................52
Procentowy zysk z czynszu (PZC) . ...................................54
Zwrot z inwestycji . ............................................................54
Faza 3. – Fizyczne Sprawdzenie . ..........................................55
Negocjacje . .............................................................................56
Przygotowanie . ......................................................................58
Zbieranie informacji podczas negocjacji . .............................59
Składanie oferty . ....................................................................60
Techniki Negocjowania . ........................................................61
Przypieczętowanie decyzji . ....................................................63
Dodatkowe wskazówki .....................................................64
Kierowca . ......................................................................64
Towarzyski . ..................................................................65
Analityk . .......................................................................65
Uprzejmy . .....................................................................66
............79
Strategia wyjścia . ...................................................................82
KRYZYSU . ................................................................84
...................................................87
.............................................................88
.................................................90
.....67
Broker finansowy . .................................................................69
Prawnik . .................................................................................72
Agent nieruchomości . ............................................................74
Agent najmu . ..........................................................................76
Wykonawcy, firmy budowlane . .............................................77
Inni inwestorzy . .....................................................................78
9. KRYTERIA WYBORU INWESTYCJI W CZASIE
 
JAK KUPOWAĆ NIERUCHOMOŚCI… — darmowy fragment — kliknij po więcej
Marcin Marczak
4. Zmotywowani sprzedawcy: kim
oni są?
Trudno jest negocjować cenę ze sprzedawcą, który nie ma ta-
kiej potrzeby, aby szybko sprzedać swoją nieruchomość. Aby
odpowiednio wykorzystać sytuację, jaką mamy obecnie na ryn-
ku, należy najpierw zrozumieć, kim jest zmotywowany sprze-
dawca i kto sprzedaje w sytuacji, w której jego rynek już się
skończył i w której wyraźnie widać, że jest on rynkiem kupują-
cego. Musimy zrozumieć dokładnie, przed jakiego rodzaju
trudnościami stoi potencjalny sprzedawca i jakie rozwiązania
mogą być dla niego pomocne.
Kim zatem są zmotywowani sprzedawcy?
Zmotywowani sprzedawcy to właściciele nieruchomości, którzy
pilnie muszą sprzedać z różnych powodów, takich jak sytuacja
osobista, ekonomiczna, a także z powodów związanych ze sta-
nem nieruchomości.
Już podczas rozmowy telefonicznej lub w trakcie spotkania
z potencjalnym sprzedawcą spróbuj ustalić prawdziwy powód
5
4. Zmotywowani sprzedawcy: kim
oni są?
207373523.001.png 207373523.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin