grudzienP.doc

(149 KB) Pobierz

 

                                    

                                    Grudzień  2010

 

  Ośrodki zainteresowań 

 

1.     Skarby ziemi – węgiel;

2.     Mikołaj;

3.     Zima tuż tuż

4.     W oczekiwaniu na święta;

5.     Święta wesoły to czas;

 

                                                                                                                                  Opracowanie:

                                                                        

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                     SKARBY ZIEMI – WĘGIEL        

                           29.11.2010  -  03.12.2010

           

 

 

 

1. (  3 ) O rozgniewanym węgielku” – zwrócenie uwagi dzieci na znaczenie węgla w życiu człowieka

·         . wypowiada się zdaniem rozwiniętym, dokonują analizy i syntezy podanych wyrazów, doskonalą spostrzegawczość wzrokową

 

2( 5/6). Zestaw ćwiczeń gimnastycznych na wesoło na wesoło, ćwiczenia przeprowadzone przy muzyce w formie aerobiku.

·         właściwe wykonywanie ćwiczeń na poszczególnych stacjach

 

3. ( 3/7 )  Nauka wiersza „W kopalni” –ćw. pamięci

·         uważnie słucha treści wiersza,

·         recytacja wiersza,

 

4. ( 9 )   „Czapka górnicza” – kolorowanie elem. kredką świecową, zamalowywanie powierzchni czarną farbą, doklejanie elem. z bibuły

·         estetycznie i czytelnie wykonuje prace;

 

5.( 10 )   Co to jest węgiel?- określanie właściwości fizycznych węgla,

·         posługuje się określeniami: czarny, twardy, brudzący.

 

 

Ø (  3/12 )Oglądanie zdjęć kopalni, górników w roboczych i odświętnych ubraniach, wypowiadanie się na temat oglądanych zdjęć, wyrażanie swoich spostrzeżeń.

 

Ø       ( 4 )Zabawa „Słuchaj a potem szukaj” odszukanie ukrytej zabawki na podstawie informacji udzielonych przez dzieci dotyczącej miejsca ukrycia zabawki

 

Ø       (  5  )Mój cień” – zabawa ruchowa, naśladowanie ruchów kolegi związanych z pracą górnika.

 

Ø       ( 10/4)Zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem klocków drewnianych „Budujemy kopalnię”.

 

Ø       (4/12) Poznanie właściwości węgla na podstawie obserwacji i doświadczeń ( oglądanie , dotykanie, badanie rozpuszczalności węgla w wodzie), wyciąganie wniosków.

 

Ø       ( 10) „ Przybijanki” – układanie z kolorowych elementów obrazków wg wzoru, nabywanie.

 

Ø       (12/6)Spacer- zwracanie uwagi dzieciom, iż nie wolno pozostawiać po sobie śmieci oraz przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w poruszaniu się po ulicy.

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                                           

 

                               

                               

 

 

 

6.(  8 )  „Urwis -Węgielek”- – nauka piosenki ilustrowanej ruchem.Zabawy słuchowe – rozpoznawanie źródła dźwięku, określanie wysokości i głośności dźwięku.

·         śpiewa piosenkę wspólnie z rówieśnikami

 

7.( 1/15 )  Uroczyste spotkanie z górnikiem z okazji jego święta

·         dz. słucha opowieści górników  związanych z ich pracą, wie jak wygląda strój galowy , śpiewa piosenki i recytuje wiersze przygotowane na tę uroczystość

 

8(    )  

 

 

 

 

9.( 5/6 )  Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg K.Wlaźnik nr I. (woreczki)

Ćw. wyprostne, ćw. dużych grup mięśniowych, ćw. tułowia, ćw. mięśni grzbietu, skręty tułowia, podskoki.

·         aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach

·         reaguje na polecenia naucz. 

 

 

Ø      ( 3 )   „Zajączek Uszeczek” – książka dla dzieci. Słuchanie kolejnego opowiadania – głośne czytania

 

Ø      ( 10  )  Szyb kopalni – konstruowanie z klocków plastikowych.

 

Ø      ( 3 )  Ćwiczenia usprawniające narządy mowy – ćw. Języka

 

Ø      (  14 )  Zabawa dydaktyczna „Pokaż obrazek” – słuchanie opisu słownego i kojarzenie go z treścią obrazka.

 

Ø      (1) Zabawy według wyboru dziecka: przestrzeganie umowy – nie zabieramy zabawek innym dzieciom.

 

( 5/6/11 ) Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.

 

( 5/6 ) Zestaw ćwiczeń porannych - wg audycji Gimnastyka na wesoło

 

                    ( 5/6 )   Zabawy ruchowe

„Górnicy” - skłony

„ Marmurki” – o-p- „ Tip top – z el. równowagi

- „ Tunel” z el. czworakowania

- „ Kogo brakuje” z el. biegu

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                                    MIKOŁAJ

                         06.12.2010  -  07.12.2010

 

                               

 

 

 

 

1. ( 3 ) „Mikołaj” G.Koba – słuchanie wiersza.

Opisywanie  wyglądu postaci Mikołaja i prezentów o których mowa w wierszu.

·        wypowiada się na temat własnych kontaktów z Mikołajem oraz na temat wiersza

 

2. ( 1/15 )Uroczyste spotkanie z Mikołajem – wspólne śpiewanie piosenek, obserwowanie występów starszych kolegów.

·         zna i przestrzega umownych zasad kulturalnego zachowania się podczas imprez okolicznościowych.

 

3. (  9 ) „Mikołaj” – wykonanie postaci z papieru i waty. 

·         doskonali sprawności manualno-technczne wycinania.

 

 

4. ( 7 )Teatrzyk: „Królowa Zima i Bałwanki” –Barbara Zajączkowska 

·         zna i przestrzega umownych zasad kulturalnego zachowania się podczas występu aktorów

 

 

 

 

Ø      ( 3 )„Na pomoc Świętemu Mikołajowi”– słuchanie opowiadania, próby odtwarzania treści na podstawie pytań.

 

Ø      (  13 )„Czarodziejski worek” – rozpoznawanie przedmiotów po dotyku

 

Ø      ( 2 ) Czynności higieniczne.

 

Ø      ( 9 ) Worek z prezentami – kolorowanie obrazka

 

Ø      ( 11/14 ) „Pakujemy prezenty” – rozszerzanie zakresu pojęć ogólnych – dobieranie obrazków wg podanego hasła np.”zabawki”. „ubrania”

 

Ø      (  10 ) Wesołe obrazki – odnajdywanie i nazywanie przedmiotów na obrazkach, próby wypowiadania się nt. treści

 

Ø      (  9 ) Mikołaj – rysowanie kredkami, uwzględnianie szczegółów postaci

( 5/6 ) Zestaw ćwiczeń porannych - wg audycji Gimnastyka na wesoło

 

                    ( 5/6 )   Zabawy ruchowe

 

„Uwaga dinozaur”-orient porz

„Przechodzimy przez zwalony pień”-z el równowagi

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin