Grudzień 2010
Ośrodki zainteresowań
1. Skarby ziemi – węgiel;
2. Mikołaj;
3. Zima tuż tuż
4. W oczekiwaniu na święta;
5. Święta wesoły to czas;
Opracowanie:
Zajęcia edukacyjne
Inne formy działalności
SKARBY ZIEMI – WĘGIEL
29.11.2010 - 03.12.2010
1. ( 3 ) „O rozgniewanym węgielku” – zwrócenie uwagi dzieci na znaczenie węgla w życiu człowieka
· . wypowiada się zdaniem rozwiniętym, dokonują analizy i syntezy podanych wyrazów, doskonalą spostrzegawczość wzrokową
2( 5/6). Zestaw ćwiczeń gimnastycznych na wesoło na wesoło, ćwiczenia przeprowadzone przy muzyce w formie aerobiku.
· właściwe wykonywanie ćwiczeń na poszczególnych stacjach
3. ( 3/7 ) Nauka wiersza „W kopalni” –ćw. pamięci
· uważnie słucha treści wiersza,
· recytacja wiersza,
4. ( 9 ) „Czapka górnicza” – kolorowanie elem. kredką świecową, zamalowywanie powierzchni czarną farbą, doklejanie elem. z bibuły
· estetycznie i czytelnie wykonuje prace;
5.( 10 ) Co to jest węgiel?- określanie właściwości fizycznych węgla,
· posługuje się określeniami: czarny, twardy, brudzący.
Ø ( 3/12 )Oglądanie zdjęć kopalni, górników w roboczych i odświętnych ubraniach, wypowiadanie się na temat oglądanych zdjęć, wyrażanie swoich spostrzeżeń.
Ø ( 4 )Zabawa „Słuchaj a potem szukaj” odszukanie ukrytej zabawki na podstawie informacji udzielonych przez dzieci dotyczącej miejsca ukrycia zabawki
Ø ( 5 )Mój cień” – zabawa ruchowa, naśladowanie ruchów kolegi związanych z pracą górnika.
Ø ( 10/4)Zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem klocków drewnianych „Budujemy kopalnię”.
Ø (4/12) Poznanie właściwości węgla na podstawie obserwacji i doświadczeń ( oglądanie , dotykanie, badanie rozpuszczalności węgla w wodzie), wyciąganie wniosków.
Ø ( 10) „ Przybijanki” – układanie z kolorowych elementów obrazków wg wzoru, nabywanie.
Ø (12/6)Spacer- zwracanie uwagi dzieciom, iż nie wolno pozostawiać po sobie śmieci oraz przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w poruszaniu się po ulicy.
6.( 8 ) „Urwis -Węgielek”- – nauka piosenki ilustrowanej ruchem.Zabawy słuchowe – rozpoznawanie źródła dźwięku, określanie wysokości i głośności dźwięku.
· śpiewa piosenkę wspólnie z rówieśnikami
7.( 1/15 ) Uroczyste spotkanie z górnikiem z okazji jego święta
· dz. słucha opowieści górników związanych z ich pracą, wie jak wygląda strój galowy , śpiewa piosenki i recytuje wiersze przygotowane na tę uroczystość
8( )
9.( 5/6 ) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg K.Wlaźnik nr I. (woreczki)
Ćw. wyprostne, ćw. dużych grup mięśniowych, ćw. tułowia, ćw. mięśni grzbietu, skręty tułowia, podskoki.
· aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach
· reaguje na polecenia naucz.
Ø ( 3 ) „Zajączek Uszeczek” – książka dla dzieci. Słuchanie kolejnego opowiadania – głośne czytania
Ø ( 10 ) Szyb kopalni – konstruowanie z klocków plastikowych.
Ø ( 3 ) Ćwiczenia usprawniające narządy mowy – ćw. Języka
Ø ( 14 ) Zabawa dydaktyczna „Pokaż obrazek” – słuchanie opisu słownego i kojarzenie go z treścią obrazka.
Ø (1) Zabawy według wyboru dziecka: przestrzeganie umowy – nie zabieramy zabawek innym dzieciom.
( 5/6/11 ) Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
( 5/6 ) Zestaw ćwiczeń porannych - wg audycji Gimnastyka na wesoło
( 5/6 ) Zabawy ruchowe
„Górnicy” - skłony
„ Marmurki” – o-p- „ Tip top – z el. równowagi
- „ Tunel” z el. czworakowania
- „ Kogo brakuje” z el. biegu
MIKOŁAJ
06.12.2010 - 07.12.2010
1. ( 3 ) „Mikołaj” G.Koba – słuchanie wiersza.
Opisywanie wyglądu postaci Mikołaja i prezentów o których mowa w wierszu.
· wypowiada się na temat własnych kontaktów z Mikołajem oraz na temat wiersza
2. ( 1/15 )Uroczyste spotkanie z Mikołajem – wspólne śpiewanie piosenek, obserwowanie występów starszych kolegów.
· zna i przestrzega umownych zasad kulturalnego zachowania się podczas imprez okolicznościowych.
3. ( 9 ) „Mikołaj” – wykonanie postaci z papieru i waty.
· doskonali sprawności manualno-technczne wycinania.
4. ( 7 )Teatrzyk: „Królowa Zima i Bałwanki” –Barbara Zajączkowska
· zna i przestrzega umownych zasad kulturalnego zachowania się podczas występu aktorów
Ø ( 3 )„Na pomoc Świętemu Mikołajowi”– słuchanie opowiadania, próby odtwarzania treści na podstawie pytań.
Ø ( 13 )„Czarodziejski worek” – rozpoznawanie przedmiotów po dotyku
Ø ( 2 ) Czynności higieniczne.
Ø ( 9 ) Worek z prezentami – kolorowanie obrazka
Ø ( 11/14 ) „Pakujemy prezenty” – rozszerzanie zakresu pojęć ogólnych – dobieranie obrazków wg podanego hasła np.”zabawki”. „ubrania”
Ø ( 10 ) Wesołe obrazki – odnajdywanie i nazywanie przedmiotów na obrazkach, próby wypowiadania się nt. treści
Ø ( 9 ) Mikołaj – rysowanie kredkami, uwzględnianie szczegółów postaci
„Uwaga dinozaur”-orient porz
„Przechodzimy przez zwalony pień”-z el równowagi
Marusia901