luty P.doc

(132 KB) Pobierz

 

 

 

                                                                                            

                                                                                                                 Luty 2011

 

        Ośrodki zainteresowań 

 

1.     Kocham babcię i dziadka.

2.     Czystość to zdrowie.

3.     Moja rodzina i ja .

4.     Pojazdy lądowe, wodne i powietrzne

 

                                                                                                                                 

                                                                                           Opracowanie:

                                                                        

                                                                       

 

             

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                       KOCHAM BABCIĘ I DZIADKA

                                    31.01. – 04.02. 2011r.

                               

 

 

1.( 1/3)„ Moja babcia i dziadek” – rozmowa z dziećmi w oparciu o wiersz „ Babcia i Dziadek”.

·         wypowiada się całymi zdaniami na określony temat,

 

2.( 9 )„ Portret babci i dziadka” – malowanie farbami plakatowymi.

·         wykonuje portret babci i dziadka z dbałością o szczegóły

 

3.(4/3)„ Z wizytą u babci” – historyjka obrazkowa. rozwijanie wyobraźni i myślenia. układa kolejne obrazki historyjki obrazkowej,

·         przewiduje co może się zdarzyć,

 

4.(5/6)Zestaw ćwiczeń gimnastycznych prowadzony metodą zadaniową.

·        korzysta ze sprzętu gimnastycznego zgodnie z przeznaczeniem.

 

5.( 13 )„ Domek” – kompozycje z figur geometrycznych utrwalenie kształtów i nazw figur geometrycznych.

·         rozpoznaje  kształty figur geometrycznych.

 

 

Ø      ( 8)„ Z babcią i dziadkiem” – osłuchanie i nauka piosenki.

 

Ø      ( 14)„ Ramka do portretu” – ćwiczenia graficzne.

 

Ø      ( 10/ 1)Zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem klocków różnego typu.

 

Ø      ( 14 )Słuchanie bajki czytanej przez nauczycielkę.

 

Ø      ( 14)„ Ramka do portretu” – ćwiczenia graficzne.

 

Ø      ( 3/ 14) Moja babcia jest… - wypowiadanie się z użyciem przymiotników

 

Ø      ( 13 ) Szukamy zabawek – ćw. spostrzegawczości, przeliczanie

 

 

Ø      ( 3/7 ) Nauka wiersza „Życzenia dla Babci i Dziadka”

 

Ø      ( 9 ) Medal dla dziadka –  układanie rytmicznych kompozycji.

 

Ø      ( 13 )Ćwiczenia w liczeniu – dodawanie i odejmowanie

 

 

 

 

 

             

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                               

                               

 

 

 

6.( 8 ) Dziadek ” – osłuchanie i nauka piosenki - zabawy rytmiczne na tle piosenki, ilustrowanie ruchem treści.

 

7.( 7/14)„ Dla babci i dziadka” – osłuchanie i nauka wiersza L. Żarnowskiej, doskonalenie pamięci mechanicznej, przygotowanie niespodzianki.

 

 

9.(15/ 8/7/1/3)„ Dzień babci i dziadka w przedszkolu” – uroczystość z udziałem zaproszonych gości- uczenie się czerpania radości z możliwości  przygotowania i dawania upominków.

·         prezentuje  przygotowane wiersze i piosenek, wręcza przygotowane niespodzianki

 

Ø      ( 13 )Pomocnik dziadka – zabawa utrwalająca orientację przestrzenną

 

Ø      ( 3/ 15 )„Czerwony Kapturek” – słuchanie fragmentu bajki

        wymyślanie własnego zakończenia – rozwijanie wyobraźni

 

Ø      ( 9 )Laurka dla babci – rysowanie kredkami świecowymi

 

Ø      ( 3/7 )Utrwalanie wierszy na spotkanie z dziadkami. – ćw. pamięci

 

Ø       

Ø      (  7, 1 )Zabawy w kącikach tematycznych - wdrażanie do stosowania form grzecznościowych podczas zabaw z rówieśnikami

 

Ø      (  9/ 10) Rysowanie kredkami, lepienie z plasteliny, ciastoliny , próby cięcia papieru – rozwijanie sprawności manualnych  dzieci

 

Ø      ( 5  )  Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym lub parku – odbijanie na śniegu śladów dłoni, butów.

 

             ( 5 )      Zestaw ćwiczeń porannych

                          ( 5 )   Zabawy ruchowe

- Komu trzeba się ukłonić” – orien. –porząd..

- ,,Kto trafi”-  z el. rzutu

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                                                  MOJA RODZINA I JA .

                                          14.02.- 18.02.2011r.

 

 

1.(3/14)Wiersz W. Fabera „Do czego służy tata,do czego służy mama”- wypowiedzi dzieci nt. swoich rodziców i form spędzania wolnegoczasu.

·         dostrzeganie roli rodziców jaką pełnią w życiu rodziny

 

2.(5/6)Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

Pomoce-butelki plastikowe

·         ćw. równowagi, rzutu w określonym kierunku

·         przestrzeganie zasad warunkujących bezpieczeństwo

własne i innych

 

3.(15/3)Moi dziadkowie-wykorzystanie wiersza

I. Suchorzewskiej „Kiedy prababcia była mała”

·         rozumienie powiązań rodzinnych

·         zapoznanie z pojęciem rym, wyszukiwanie rymów

do podanych wyrazów

 

4. ( 8 ) „Jesienny kujawiaczek”- nauka 1 zwrotki piosenki

·         słuchanie i rozpoznawanie dźwięków z otoczenia

·         określanie charakteru (nastroju)melodii.

 

5.(11) Zabawy z jesienną pogodą

·         poznanie zjawisk atmosferycznych charaktery-

stycznych dla późnej jesieni(deszcz, mgła,

obniżenie temperatury, krótsze dni)

 

 

Ø      (14/15)Oglądanie przyniesionych przez dzieci zdjęć rodziców, dziadków, kuzynów wyklaskiwanie imion wybrzmiewanie pierwszej głoski

 

Ø      (12 ) „Spróbuj i  zgadnij”- odgadywanie nazwy określanie smaku wybranych produktów: rodzynki, cytryna szczypior ,cukier ,jabłko.

 

Ø      (7)Zabawa z elementami dramy„Sprzątam swój pokój”

   -podejmowanie prób tworzenia przekazu nie werbalnego.

 

Ø      (1/4)Układamy puzzle-odczuwanie radości i zadowolenia z pokonywania trudności.

 

Ø      .(2/12)Lalki wychodzą na spacer- przebieranie lal w odpowiednie do pogody ubranka,.

 

Ø      (9 )Mój obraz-wykorzystanie kolorowego papieru, bibuły, włóczki do tworzenia pracy plastycznej wg własnego pomysłu

 

Ø      (10)Zabawy konstrukcyjne w grupkach, prowadzenie zgodnej i konstruktywnej współpracy

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                               

                               

 

 

 

6.(9)...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin