28_29_30_31_galaktyka_PL.indd.pdf
(
368 KB
)
Pobierz
untitled
warsztaty
poziom trudności:
30 min
Photoshop CS2
28
.psd 01/2008 » www.psdmag.org
warsztaty
na granicach galaktyk
fi ltry w działaniu
Wiele obrazów możemy od początku do końca stworzyć w Photoshopie nie sięgając po żadne referencyjne mate-
riały. W tym tutorialu poznamy szereg różnych technik, dzięki którym możemy uzyskać fotorealistyczne zdjęcie
odległych galaktyk, korzystając tylko i wyłącznie z filtrów Photoshopa oraz jednej, okrągłej końcówki pędzla. Siłą
rzeczy recepta jest bardzo gęsta, ale zasada bardzo przejrzysta.
nowy dokument i pierwszy fi ltr
Tworzymy dokument o wymiarach 768x1024 px. Warstwę tła wypeł-
niamy czarnym kolorem. Klikamy w tym celu dwukrotnie na warstwie,
aby odblokować możliwość edytowania tła. Wybieramy narzędzie
Wiader-
ko z farbą
i wypełniamy warstwę. Przechodzimy do
Filtr
>
Szum
>
Dodaj
szum
i wybieramy:
Wartość
– 10%,
Rozmycie
gaussowskie
i zaznaczamy
Monochromatyczny
.
powiększamy gwiazdy
Kopiujemy górną warstwę i przechodzimy do
Obrazek
>
Dopa-
suj
>
Jasność
/
Kontrast
, wpisujemy wartości:
Jasność
-90,
Kontrast
+50. Kopiujemy tą warstwę i pozostajemy na niej. Przechodzimy do
Filtr
>
Rozmycie
>
Rozmycie gaussowieskie
,
Promień
około 1-2 px. Pozostając
na tej warstwie używamy skrótu klawiaturowego [
Ctrl
]+[
I
] i wchodzi-
my do
Obrazek
>
Dopasuj
>
Poziomy
, ustawiamy:
Poziomy wejścia
185;
1,00; 255.
więcej gwiazd
Duplikujemy naszą jedyną warstwę. Pozostajemy na kopii warstwy
i przechodzimy do
Obrazek
>
Dopasuj
>
Jasność
/
Kontrast
, wpisujemy
wartości:
Jasność
-30,
Kontrast
+70. Tryb krycia warstwy ustawiamy na
Jasność
. Powracamy do dolnej warstwy, wybieramy narzędzie
Gumka
;
Główna średnica
oscyluje w przedziale 40-200 px,
Twardość
0%. Usu-
wamy wybrane obszary nieba planując już umiejscowienie przyszłych
mgławic, czyli tworzymy zagęszczenia gwiazd.
pierwsze kolory
Używamy ponownie skrótu klawiaturowego [
Ctrl
]+[
I
] i stosujemy
Obrazek
>
Dopasuj
>
Balans
kolorów
. W obszarach cieni i jasnych to-
nów dodajemy niebieski kolor, ok. 40, i odejmujemy magenty 10-20. Pa-
miętajmy, że pracujemy teraz na warstwie rozmytej w poprzednim kro-
ku. W dalszej kolejności łączymy dwie górne warstwy [
Ctrl
]+[
E
]. Kopiu-
jemy powstałą przez łączenie warstwę. Przechodzimy na świeżą war-
stwę i powiększamy ją symetrycznie o 20%, korzystamy w tym celu ze
Swobodnie przekształć
[
Ctrl
]+[
T
].
.psd 01/2008 » www.psdmag.org
29
0
1
0
3
0
2
0
4
warsztaty
0
5
kolejne gwiazdy
Kolejny raz duplikujemy warstwę, tym razem tą, którą powiększyliśmy
w poprzednim kroku. Stosujemy tą samą procedurę powiększenia war-
stwy o kolejne 20%. Oprócz tego staramy się ją obrócić o 60º w prawo lub
lewo. W tej chwili dysponujemy pięcioma warstwami, na każdą warstwę
nakładamy maskę i dobieramy miękki pędzel (
Twardość
0%), ustawiamy
kolor narzędzia na czerń.
ostatnia maska
Właściwie procedura na ostatniej masce wygląda tak samo, jak na
pozostałych dwóch w poprzednim kroku. Aczkolwiek w momencie,
w którym maskujemy gwiazdy powstanie w naszym obrazie dziura uka-
zująca tło. Z tego powodu przechodzimy na sam dół palety warstwy
i tworzymy nową warstwę, którą wypełniamy czarnym kolorem. Po wy-
konaniu tych operacji stosujemy wszystkie maski przeciągając je na iko-
nę kosza.
0
6
modelowanie masek I
Korzystając z pędzla czarnego koloru i malowania bezpośrednio na
maskach wszystkich warstw ukształtowujemy gęściejsze i rzad-
sze obszary przestrzeni kosmicznej. Posługujemy się w tym celu pew-
nym trikiem. Wykonujemy kilka pociągnięć pędzla wzdłuż wyobrażonej
linii 45º, na masce drugiej warstwy od dołu. Następnie pozostając na tej
masce przechodzimy do
Filtr
>
Rozmycie
>
Poruszenie
i ustawmy:
Kąt
39º
i
Odległość
384 px.
ostatnie dotknięcie gwiazd
Kopiujemy najwyżej położoną warstwę i podobnie, jak w poprzed-
nich krokach zwiększamy jej rozmiar o 20% i obracamy ją o kilka-
dziesiąt stopni w lewo lub w prawo. Następnie wybieramy standardo-
wy pędzel,
Twardość
ok. 30%,
Główna średnica
5 px; w palecie
Pędzle
:
Kształt Pędzla
:
Odstępy
– 1000%;
Dynamika kształtu
:
Wahanie rozmia-
ru
– 50% i
Minimalna średnica
– 25%;
Rozproszenie
– 1000%. Tworzymy
nową warstwę.
0
7
modelowanie masek II
Pozostajemy na masce i klikamy na niej myszą trzymając jednocze-
śnie klawisz [
Ctrl
] i korzystamy z opcji
Zaznacz
>
Odwrotność
. Prze-
chodzimy na maskę bezpośrednio nad tą, którą edytowaliśmy w po-
przednim kroku. Mając aktywne zaznaczenie malujemy po tej masce
tym samym pędzlem. Pozostając na masce wciskamy [
Ctrl
]+[
D
] i zno-
wu korzystamy z fi ltra
Poruszenie
. Pozostawiamy kąt i zmniejszamy
Od-
ległość
do 100 px. Dokładnie taką samą operację przeprowadzamy na
kolejnej masce. Po jej wykonaniu zostaje nam ostatnia maska u góry.
zarysy mgławic
Korzystając z ustawień pędzla wprowadzonych w poprzednim kro-
ku wykonujemy kilka pociągnięć w wybranych miejscach nieba. Na-
stępnie zwiększamy
Główną średnicę
pędzla do 8 px i dookreślamy na
tej samej warstwie zarys mgławicy. Kopiujemy warstwę z zarysem, po-
wracamy na pierwotną i rozmywamy fi ltrem
Rozmycie gaussowskie
,
Promień
12. Łączymy obie warstwy.
30
.psd 01/2008 » www.psdmag.org
0
8
0
9
1
0
na granicach galaktyk
filtry w działani u
modelowanie mgławicy
Tworzymy nową warstwę i wypełniamy ją czarnym kolorem. Prze-
chodzimy do
Filtr
>
Rendering
>
Chmury różnicowe
, wciskamy na-
stępnie kilka razy kombinację klawiszy [
Ctrl
]+[
F
], aż uzyskamy odpo-
wiednie zagęszczenie chmur. Ustawiamy warstwę w trybie
Rozcieńcze-
nie koloru
.
supernova
Podobnie jak w poprzednim kroku tworzymy nową warstwę, wypeł-
niamy czernią i stosujemy w lewym górnym rogu obrazka fi ltr
Fla-
ra obiektywu
z ustawieniami: 105mm,
Jasność
180%. Ustawiamy war-
stwę w trybie mieszania
Mnożenie odwrotności
i przechodzimy do
Ob-
razek
>
Dopasuj
>
Poziomy
, w okienkach poziomy wejścia wpisujemy: 0;
1,00; 150. Teraz w razie konieczności możemy przesunąć warstwę bar-
dziej poza obszar obrazka, zmniejszając tym samym powierzchnię, któ-
rą zajmuje.
kolorowanie mgławicy
Przechodzimy do
Obrazek
>
Dopasuj
>
Balans kolorów
i ustawiamy
Cie-
nie
: zielony +20, niebieski +100;
Półcienie
: niebieski +50;
Światła
:
zielony +30, niebieski +75. Następnie zakładamy maskę na warstwie
z mgławicą i maskujemy obszary, pod którymi nie ma większych za-
gęszczeń gwiazd.
rozmycia
Spłaszczamy obrazek wybierając odpowiednią opcję z menu rozwija-
nego palet, a następnie kopiujemy naszą jedyną warstwę. Przecho-
dzimy do
Filtr
>
Szum
>
Mediana
i ustawiamy
Promień
na 18 px. Obniżamy
krycie warstwy do około 20. Jeśli chcemy możemy zmienić kolorystykę
fi nalnej pracy lub rozjaśniać i ściemniać odpowiednie obszary.
o autorze
Krzysztof Kopciowski
Absolwent fi lmoznawstwa. Grafi ką zajmuje się
hobbystycznie. Jego szczególnym zaintereso-
waniem cieszą się możliwości łączenia grafi ki 2D
i 3D. Szczery pasjonat digital paintingu oraz innych
form wizualizacji cyfrowej.
pojedyncze gwiazdy
Tworzymy nową warstwę, wypełniamy czernią i stosujemy na sa-
mym środku obrazka
Filtr
>
Rendering
>
Flara obiektwu
, ustawienia:
105mm,
Jasność
130%. Wybieramy tryb krycia warstwy
Jaśniej
i zmniej-
szamy symetrycznie do 15%. Wybieramy biały pędzel
Twardość
12%,
Główna średnica
30 px i na samym środku fl ary tworzymy punkt. Utwo-
rzyliśmy pojedynczą gwiazdę, którą możemy kopiować i skalować oraz
rozmieszczać w różnych obszarach obrazu. Po rozmieszczeniu wkłada-
my wszystkie warstwy, wykonane w niniejszym kroku, do jednego ze-
stawu warstw.
.psd 01/2008 » www.psdmag.org
31
1
1
1
4
1
2
1
5
1
3
Plik z chomika:
albert64
Inne pliki z tego folderu:
wm.pdf
(33454 KB)
Ca_y_numer_w_jednym_pliku.pdf
(16905 KB)
32-35-elements-na-www.pdf
(531 KB)
28_29_30_31_galaktyka_PL.indd.pdf
(368 KB)
Inne foldery tego chomika:
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin