Rozumienie tekstu czytanego
Poziom rozszerzony
Wskazówki
Wykonując zadania sprawdzające rozumienie tekstu czytanego, pamiętaj o tym, że nie musisz rozumieć każdego słowa. Jeśli natrafisz na nie znane Ci słowo lub wyrażenie, poświęć kilka sekund na odgadnięcie jego znaczenia z kontekstu, lecz nie zatrzymuj się nad nim zbyt długo. Jest mało prawdopodobne, by zadania do tekstu sprawdzały znajomość pojedynczych słów.
Zadanie 16. (6 pkt.)
Przeczytaj uważnie poniższy artykuł. Na podstawie zawartych w nim informacji zdecyduj, które zdania podane w tabeli są zgodne z treścią tekstu (TRUE), a które nie (FALSE). Zaznacz znakiem X odpowiednią rubrykę w tabeli. Za każdą poprawną odpowiedź otrzymasz 1 punkt.
TRUE
FALSE
16.1.
The deceased person's immediate family, unlike anyone else, was filled with dismay at the news of Sir Edward Travers' death.
16.2.
It was not wise of the narrator to love Tybalt, as she would probably never have a full insight into his true self.
16.3.
The girl felt awkward to be met by Tybalt near his family residence.
16.4.
Tybalt was convinced his father's death should not be attributed to supernatural causes.
16.5.
As soon as the suggestion of her joining the expedition was made, Miss Osmond knew she would go.
16.6.
Both Sir Edward's death and some significant events in the narrator's life are related to burial sites.
Rozwiązując zadania egzaminacyjne, pamiętaj o upływającym czasie i nie zastanawiaj się zbyt długo nad jednym zadaniem. Jeśli nie jesteś pewien, którą odpowiedź wybrać, wskaż najpierw odpowiedzi nie budzące Twoich wątpliwości, a następnie wróć do tych podzadań, które sprawiły Ci trudność.
Zadanie 17. (5 pkt.)
Przeczytaj uważnie poniższy artykuł. Na podstawie zawartych w nim informacji zdecyduj, które zdania podane w tabeli są zgodne z treścią tekstu (TRUE), a które nie (FALSE). Zaznacz znakiem X odpowiednią rubrykę w tabeli. Za każdą poprawną odpowiedź otrzymasz 1 punkt.
17.1.
A vast majority of London commuters find commuting the most anxiety-evoking factor of their everyday life.
17.2.
Mr Gupta found that his clients hardly ever practised the meditation they had been taught because they were too busy.
17.3.
Mr Gupta designed an exercise programme to prevent commuters from feeling bored during the journey.
17.4.
Employers have got interested in Metrotherapy, thanks to which they hope their employees will work better.
17.5.
Henry found meditation on the Tube beneficial, although not easy at the beginning.
rufi6