48.doc

(25 KB) Pobierz

1.


Deformacje


 







MATERIAŁY: niepotrzebne

CBL: PRZEBIEG:

zaufanie, możliwość informacji zwrotnych

każda osoba w kręgu po kolei opisuje jakąś swoją deformację, ułomności, np. zbyt długa szyja, znamię na policzku, garbaty nos, piegi itp. Po całej rundzie następują informacje zwrotne; ważne jest, aby ludzie mówili to, co faktycznie czują, a nie to, co wg nich powinni mówić w takich sytuacjach. Ta gra może mieć zastosowanie w grupie, w której wypracowano wysoki poziom zaufania. Jest to rodzaj gry w otwarte karty". Ludzie muszą mówić o sobie tylko w pierwszej run­dzie. Jeśli grupa godzi się na tę zabawę, jest to duży sukces osoby prowadzącej. Informacje zwrotne częs­to pokazują, że to, co ludzie sami uważają za swą ułomność, przez innych najczęściej nie jest dostrze­gane


 


2.


Łańcuch




MATERIAŁY: niepotrzebne

CEL              wzrost zaufania, rozwój grupy

PRZEBIEG: uczestnicy ustawiają się w dwóch szeregach twarzami do siebie, na odległość wyciągniętej ręki. Jedna osoba kładzie się na podłodze. Uczestnicy podnoszą ją ponad głowy i powoli przesuwają do przodu, do początku łańcucha. Na zakończenie opuszczają ją i kładą na podłodze. Najlepiej, gdy osoba ta jest zrelaksowana i ma zamknięte oczy

113

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin