iwonka protokół dla mnie.doc

(39 KB) Pobierz
-

 

Protokół z hospitacji zajęć prowadzonych w klasie II„a” w dniu 25.09.2007

 

Osoba prowadząca: Iwona Zarzycka

 

Osoby wspomagające: Aleksandra Wnuk, Kornelia Witkowska

 

Czas trwania: 5 godzin

 

Temat ośrodka tygodniowego: Najbliższa okolica szkoły. Bezpieczeństwo na ulicy.

 

Cele ogólne:

·         wdrażanie do poprawnego przechodzenia przez jezdnię z sygnalizacją świetlną

·         rozpoznawanie kolorów sygnalizacji świetlnej

·         poprawne posługiwanie się nożyczkami

·         posługiwanie się klejem

·         wypełnianie konturów kolorem

·         rozpoznawanie kształtów geometrycznych- koło

·         ćwiczenie aparatu artykulacyjnego

 

Metody:

·         asymilacji wiedzy

·         waloryzacyjna

·         stymulacji polisensorycznej

·         metoda Knilla

 

Formy:

·         Indywidualna

·         zbiorowa

 

Środki dydaktyczne:

·         olejek zapachowy

·         kartki z narysowanymi kołami do wycinania

·         tablica obecności

·         ścienny kalendarz pogody

·         nożyczki

·         klej

·         kredki

·         płyta z podkładem muzycznym do metody Knilla

·         kartki papieru

 

Przebieg:

Ø      Przywitanie dzieci siedzą  w kręgu, a prowadząca po kolei podchodzi do każdego i naciera jego ręce olejkiem zapachowym śpiewając przy tym piosenkę „Witaj..”.

Ø      Ćwiczenia  programem Knilla

Ø      Dmuchanie  kawałków papierków- ćwiczenia ortofoniczne

Ø      Sprawdzenie obecności- każde dziecko podchodzi do tablicy i przyczepia słoneczko przy swoim zdjęciu

Ø      Wyznaczenie dyżurnego

Ø      Ustalenie dnia tygodnie, poprzez wybranie z podanych plakietek

Ø      Określenie pogody i zmiana na ściennym kalendarzu pogody

Ø      Pokaz schematu sygnalizatora świetlnego, określenie jaki kolor co oznacza

Ø      Prowadząca poleca wklejanie rysunku sygnalizatora świetlnego do zeszytu.

Ø      Rozdanie szablonów kół- dzieci mają odrysować je i wyciąć

Ø      Przyklejanie wyciętych kół na kartoniki rozdane przez prowadzącą

Ø      Kolorowanie kół  według wzoru sygnalizatora

Ø      Sprzątanie.

Ø      Usprawnienie motoryki małej- układanki tematyczne

Ø      Przygotowanie do śniadania

Ø      Śniadanie

Ø      Czynności porządkowe.

Ø      Przygotowanie do wyjścia ze szkoły.

Ø      Wyjście na przejście dla pieszych i ćwiczenie przechodzenia przez ulicę z sygnalizacją świetlną

Ø      Powrót do szkoły

Ø      Zabawa w kolory- prowadząca podaje nazwy różnych przedmiotów (żaba, trawa, słońce, piasek truskawka, wóz strażacki) dzieci mają reagować i podnosić kartkę z kolorem tego przedmiotu

Ø      Pożegnanie

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin