14.02.doc

(23 KB) Pobierz
Kornelia Witkowska

Kornelia Witkowska                         

                

         Protokół z zajęć z dnia 14.02.2006r.

 

TEMAT: Ulubione zabawy zimowe.

 

Pierwsze zajęcia były zajęciami rewalidacyjnymi tylko dla trojga dzieci z wadą słuchu, polegały na ćwiczeniach usprawniających słuch a także powtarzaniu jeszcze raz trudniejszych partii materiału z zajęć prowadzonych z całą klasą.

Na początku zajęć sprawdzana była praca domowa. Potem nauczycielka  jako ciekawostkę dotycząca zajęć z dnia poprzedniego  pokazała dzieciom  pióro ze stalówką- takie jakie było w piórniku Tosi, i wytłumaczyła, że takowym się kiedyś pisało.

Następnie dzieci uczyły się jak posługiwać się linijką – w zdaniu mierzyły długości kredek, ołówków i piórnika Tosi. Potem było poprawne odczytywanie liczebników. Polegało to na tym, że prowadząca czytała tekst, w którym liczebniki były pod postacią cyfr, dzieci śledząc tekst odczytywały liczebniki w poprawnej formie.

Drugim ćwiczeniem było rozróżnianie figur płaskich, zadanie polegało na kolorowaniu samochodu podzielonego na figury, dzieci musiały rozpoznać daną figurę i zamalować ją na konkretny kolor.

Później nastąpił przerywnik- wprowadzenie do tematyki zajęć, dzieci wstały i każdy „lepił” bałwana. Następnie nauczycielka pokazała dzieciom rysunek przedstawiający bawiące się na śniegu dzieci. Przeczytała im czytankę o tejże tematyce, rozpoczęła rozmowę na temat bezpiecznych miejsc do zabawy zimą. Potem zadawała pytania do tekstu mające na celu sprawdzenie czy wszyscy zrozumieli. Po tym ćwiczeniu dzieci czytały głośno czytankę, a następnie rysowały bałwana- takiego jaki był opisany w tekście.

Następnie wszyscy śpiewali i tańczyli piosenkę (wcześniej im  znaną) o bałwanku.

Po śpiewaniu dzieci uzupełniały tekst brakującymi słowami z ramki, układały z rozsypanki sylabowej wyrazy, a z nich zdanie. W zdaniu zaznaczały samogłoski na czerwono- przy okazji powtórzenie wszystkich samogłosek.

Dalej nauczycielka puściła dzieciom piosenkę o zimie i poleciła żeby każdy postarał się zapamiętać refren. Po wysłuchaniu utworu prowadząca nauczyła dzieci tekstu tejże piosenki z jednoczesnym pokazywaniem i wszyscy wspólnie zaśpiewali.

Później dzieci oceniały postępowanie bohaterów rysunków i przyklejały pod odpowiednimi rysunkami odpowiednich zdań. Zdania dotyczyły bezpiecznych zabaw.

Potem uczniowie czytali wyrazy i wspólnie z nauczycielką objaśniali ich pisownię, uzupełniali zdania tymi wyrazami (góra, hałas rzuca).

Na koniec uzupełniali takty ósemkami, wyklaskiwali ten rytm i rytmicznie czytali tekst piosenki.

W domu dzieci miały za zadanie nauczyć się ładnie czytać czytankę, podkreślić w niej wyrazy zawierające literkę „ś” i przepisać te wyrazy do zeszytu.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin