Ewolucja szkoły i jej współczesna wizja.pdf
(
1166 KB
)
Pobierz
Kujawiñski_tekst
Ewolucjaszkoły
ijejwspółczesnawizja
1
2
UNIWERSYTETIM.ADAMAMICKIEWICZAWPOZNANIU
J
ERZY
K
UJAWIŃSKI
Ewolucjaszkoły
ijejwspółczesnawizja
POZNAŃ2010
3
Recenzent:prof.zw.drhab.StanisławPalka
©JerzyKujawiński2010
©forthiseditionbyWydawnictwoNaukoweUAM,Poznań2010
WydaniepublikacjidofinansowaneprzezWielkopolską
WyŜsząSzkołęSpołecznoEkonomicznąwŚrodzieWlkp.
Projektokładki:WojciechCzamański
Redaktor:EwaDobosz
Redaktortechniczny:DorotaBorowiak
Łamaniekomputerowe:DanutaKowalska
ISBN9788323220879
WYDAWNICTWONAUKOWEUNIWERSYTETUIM.ADAMAMICKIEWICZAWPOZNANIU
ul.F.Nowowiejskiego55,61734Poznań
tel.0618293985,fax0618293980
www.press.amu.edu.plemail:press@amu.edu.pl
Ark.wyd.11,50.Ark.druk.10,25.
DRUKIOPRAWA:ZAKŁADGRAFICZNYUAM,POZNAŃ,UL.WIENIAWSKIEGO1
4
SPISTREŚCI
Dedykacja............................................................................................................................. 7
WspomnienieomoimPrzyjacieluiDobroczyńcy–ProfesorzeJanuszuGniteckim.. 9
Wstęp...................................................................................................................................... 11
R
OZDZIAŁPIERWSZY
.KolejneprzeobraŜeniaszkoły......................................................... 15
1.Szkołabezklas............................................................................................................. 15
2.Szkołazklasami.......................................................................................................... 16
3.Szkołatradycyjna........................................................................................................ 20
4.Szkołaprogresywna.................................................................................................... 22
5.Szkoławspółczesna..................................................................................................... 27
R
OZDZIAŁDRUGI
.Próbylikwidacjiszkoły......................................................................... 28
R
OZDZIAŁTRZECI
.Graniceswobodyuczniawszkoleklasowolekcyjnej.................... 31
R
OZDZIAŁCZWARTY
.„Szkoła”bezprzymusu(obowiązku)............................................ 35
R
OZDZIAŁPIĄTY
.WizjaszkołyXXIwieku......................................................................... 38
1.Wstęp............................................................................................................................ 38
2.PrekursorzyszkołyXXIwieku................................................................................... 38
3.OsiągnięciapedagogówumoŜliwiającetworzenieszkołyXXIwieku................. 43
4.SzkołaXXIwiekuijejistotnecechy.......................................................................... 47
a.Ogólna charakterystyka szkoły dialogu i samodzielnego uczenia się
uczniów realizującej swoje cele i zadania w procesie zintegrowanej dzia
łalnościszkolnopozaszkolnejuczniów............................................................... 47
b.CeleszkołyXXIwieku............................................................................................ 48
c.RoleuczniówinauczycieliwszkoleXXIwieku.................................................. 53
d.WartościmetodpreferowanychwszkoleXXIwieku........................................ 55
5.KoncepcjemetodycznepreferowanewszkoleXXIwieku.................................... 74
a.Podstawy teoretyczne indywidualizowanej problemowogrupowej kon
cepcjimetodycznej.................................................................................................. 75
b.Podstawy teoretyczne koncepcji metodycznej umoŜliwiającej uczniom
uprawianietwórczejaktywnościproosobistej.................................................... 81
c.Podstawyteoretycznetwórczejprospołecznejkoncepcjimetodycznej............ 90
d.Podstawyteoretyczneintegralnejkoncepcjimetodycznej................................ 100
6.WizjaszkołyXXIwiekuwtwórczościProfesoraJanuszaGniteckiego................ 115
5
Plik z chomika:
anmaria53
Inne pliki z tego folderu:
kluczoqwe problemy edukacji w Europie tom III.pdf
(3907 KB)
Kozłowska Anna - Jak pomagać dziecku z zaburzeniami życia uczuciowego.doc
(123 KB)
4. Rozwój lateralizacji (M.Bogdanowicz - 'Leworęczność u dzieci' s.29-43).doc
(79 KB)
Zaburzenia lateralizacji – leworęczność.doc
(52 KB)
prawa-dziecka-do-ksztalcenia-wychowania-i-opieki.pdf
(82 KB)
Inne foldery tego chomika:
ADHD
Agresja w szkole
Asia
Autyzm
Blondynka na językach - Niemiecki (tekst lekcji w plikach mp3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin