spotkanie z drzewem - karty pracy.doc

(97 KB) Pobierz

Grupa.................

Imiona  i nazwiska...........................................................................................................

 

 

KARTA PRACY NR 1

 

,,Spotkanie z drzewem”

1. Podejdźcie do swojego drzewa.

 

Wasze drzewo jest: (Pokoloruj okienka z wybranymi odpowiedziami)

 

duże

średnie

małe

grube

cienkie

wysokie

niskie

zdrowe

Wesołe

smutne

chore

liściaste

iglaste

proste

krzywe

sękate

brzydkie

ładne

 

Podajcie swoją propozycję.

………………………………………………………………………………………….

 

2.Zmierzcie obwód swojego drzewa .

Obwód drzewa wynosi..........cm

 

3. Spójrzcie na korę i określ jaka ona jest. (Pokolorujcie okienka z wybranymi odpowiedziami)

 

szorstka

twarda

błyszcząca

sucha

gładka

łuskowata

omszona

matowa

zimna

wilgotna

brązowa

kolczasta

ciepła

śliska

szara

woskowa

 

Podajcie swoją propozycję.

…………………………………………………………………………………………........................

 

 

5.Jak myślicie po co jest kora? (zakreślcie ołówkiem wybraną odpowiedź )

·        aby utrzymać ciepło,

·        aby zapobiec wywróceniu się drzewa,

·        dla ochrony,

·        aby drzewo wyglądało ładnie i czysto.

·        aby....................................................

 

6. Jaki jest nastrój pod Waszym drzewem? (Pokolorujcie okienka
z wybranymi odpowiedziami)

 

przyjemnie

tajemniczo

strasznie

chłodno

słonecznie

wesoło

spokojnie

cicho

 

 

Podajcie  swoją propozycję.

..............................................................................................................................................


 

 

KARTA PRACY NR 2

Zróbcie odcisk kory swojego drzewa. Przyłóżcie mocno kartkę do pnia drzewa
i równo, spokojnie pocierajcie kredką w wolnym miejscu, oznaczonym ramką na Waszej kartce.

 

 

 

Określ kilkoma słowami, jaka jest kora Waszego drzewa:

 

.........................................  .........................................     ........................................

 

........................................   ........................................     ........................................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KARTA PRACY NR 4

 

Obliczcie działania, uporządkujcie wyniki od największego do najmniejszego
wraz z przyporządkowanymi im wyrazami. Odczytajcie i zapiszcie zdania.

 

20 + 10 = ......       drzewa

20 – 10 = ......       cień

15 + 10 = ......       dają

12 - 2 = ......          powietrze

20 - 2 = ......          i oczyszczają

 

 

.......................................................................................................................................................

 

 

 

20 + 2 + 1 = ......     produkują

15 – 5 = .....            tlen

20 + 5 = ......           drzewa

8 – 1 – 1 = ......       oddychamy

10 – 2 –1 = ......       którym

 

 

.......................................................................................................................................................

 

 

 

Obliczcie działania, uporządkujcie wyniki od najmniejszego do największego
wraz z przyporządkowanymi im wyrazami. Odczytajcie i zapiszcie zdania.

 

18 – 3 + 5 = ......       przed

5 +3 = ......               drzewa

25 + 5 = ......            hałasem

7 + 5 = ......              chronią

 

.......................................................................................................................................................

 

 

3 + 3 = ......           drzewa

9 + 6 = ......           schronienie

5 + 5 + 2 = ......    dają

20 – 1 = ......        zwierzętom

20 – 3 = ......        wielu

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin