Grupa.................
Imiona i nazwiska...........................................................................................................
KARTA PRACY NR 1
,,Spotkanie z drzewem”
1. Podejdźcie do swojego drzewa.
Wasze drzewo jest: (Pokoloruj okienka z wybranymi odpowiedziami)
duże
średnie
małe
grube
cienkie
wysokie
niskie
zdrowe
Wesołe
smutne
chore
liściaste
iglaste
proste
krzywe
sękate
brzydkie
ładne
Podajcie swoją propozycję.
………………………………………………………………………………………….
2.Zmierzcie obwód swojego drzewa .
Obwód drzewa wynosi..........cm
3. Spójrzcie na korę i określ jaka ona jest. (Pokolorujcie okienka z wybranymi odpowiedziami)
szorstka
twarda
błyszcząca
sucha
gładka
łuskowata
omszona
matowa
zimna
wilgotna
brązowa
kolczasta
ciepła
śliska
szara
woskowa
…………………………………………………………………………………………........................
5.Jak myślicie po co jest kora? (zakreślcie ołówkiem wybraną odpowiedź )
· aby utrzymać ciepło,
· aby zapobiec wywróceniu się drzewa,
· dla ochrony,
· aby drzewo wyglądało ładnie i czysto.
· aby....................................................
6. Jaki jest nastrój pod Waszym drzewem? (Pokolorujcie okienka z wybranymi odpowiedziami)
przyjemnie
tajemniczo
strasznie
chłodno
słonecznie
wesoło
spokojnie
cicho
..............................................................................................................................................
KARTA PRACY NR 2
Zróbcie odcisk kory swojego drzewa. Przyłóżcie mocno kartkę do pnia drzewa i równo, spokojnie pocierajcie kredką w wolnym miejscu, oznaczonym ramką na Waszej kartce.
Określ kilkoma słowami, jaka jest kora Waszego drzewa:
......................................... ......................................... ........................................
........................................ ........................................ ........................................
KARTA PRACY NR 4
Obliczcie działania, uporządkujcie wyniki od największego do najmniejszego wraz z przyporządkowanymi im wyrazami. Odczytajcie i zapiszcie zdania.
20 + 10 = ...... drzewa
20 – 10 = ...... cień
15 + 10 = ...... dają
12 - 2 = ...... powietrze
20 - 2 = ...... i oczyszczają
.......................................................................................................................................................
20 + 2 + 1 = ...... produkują
15 – 5 = ..... tlen
20 + 5 = ...... drzewa
8 – 1 – 1 = ...... oddychamy
10 – 2 –1 = ...... którym
Obliczcie działania, uporządkujcie wyniki od najmniejszego do największegowraz z przyporządkowanymi im wyrazami. Odczytajcie i zapiszcie zdania.
18 – 3 + 5 = ...... przed
5 +3 = ...... drzewa
25 + 5 = ...... hałasem
7 + 5 = ...... chronią
3 + 3 = ...... drzewa
9 + 6 = ...... schronienie
5 + 5 + 2 = ...... dają
20 – 1 = ...... zwierzętom
20 – 3 = ...... wielu
...
zielna29