standardy_dla_3-_latka.doc

(29 KB) Pobierz
3 - latek

3 - latek

 

·      przejawia serdeczne zachowania wobec innych ludzi poprzez używanie form grzecznościowych, szanuje wspólne zabawki i rzeczy cudze

·      zgodnie bawi się z innymi, nie wyrywa zabawek

·      przestrzega zakazu samodzielnego posługiwania się urządzeniami elektrycznymi, włączania i wyłączania ich z sieci, dotykania gniazdek elektrycznych

·      samodzielnie myje ręce i korzysta z urządzeń sanitarnych (toaleta)

·      prawidłowo posługuje się łyżką, próbuje posługiwać się widelcem, samodzielnie spożywa pokarmy, dokładnie je gryzie

·      słucha i rozumie polecenia wydawane przez nauczyciela

·      chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych - właściwie reaguje na sygnał dźwiękowy

·      biega swobodnie w grupie bez potrącania innych

·      rzuca oburącz, prawą i lewą ręką, rzuty do celu

·      skacze obunóż do przodu

·      zna wybrane zwierzęta domowe i rośliny z najbliższego otoczenia

·      określa pogodę i typowe zjawiska atmosferyczne: deszcz, wiatr, śnieg,

·      rozróżnia i nazywa spożywane owoce i warzywa

·      wie jak się nazywa – potrafi podać swoje imię i nazwisko, potrafi wskazać na palcach ile ma lat

·      zna części ciała człowieka, potrafi je nazwać i wskazać: głowa, nogi, ręce, tułów, uszy, oczy, nos, włosy, stopy, szyja, palce

·      słucha krótkich opowiadań, wierszy na bliskie mu tematy

·      wypowiada się na temat treści obrazków, wyszukuje określone przedmioty na obrazie

·      uczy się krótkich wierszyków o bliskiej treści

·      dobiera w pary dwa takie same obrazki oraz takie, które różnią się jedną, wybraną cechą

·      składa proste obrazki z pociętych 2-4 części według wzoru

·      poprawnie trzyma kredkę i pędzel – wykonuje proste prace plastyczne

·      maluje farbami kryjącymi – farby plakatowe, klejowe, maluje całą dłonią, palcami, wykorzystuje podstawowe kolory, tworzy kompozycje za pomocą stemplowania

·      rysuje kredkami świecowymi, kredą na kartce, asfalcie

·      nakleja na karton gotowe elementy

·      układa 3- 4 klocki różnego koloru według wzoru

·      rozumie i stosuje określenia dotyczące:

ü                                             położenia przedmiotów w przestrzeni ( na, pod, wysoko, nisko, za, obok);

ü      kierunku (w przód, w tył, do góry, na dół)

ü      wielkości przedmiotów (duży, mały, gruby, cienki, długi, krótki)

ü      ciężaru przedmiotów (ciężki, lekki)

·      porównuje liczebność zbiorów, stosuje określenia dużo – mało, tyle samo

·      prawidłowo posługuje się liczebnikami głównymi: jeden, dwa

·      posługuje się określeniami: „przed”, „po” w aspekcie czasowym (po obiedzie, przed leżakowaniem)

·      rozpoznaje i nazywa głośność dźwięków (głośno – cicho)

·      uczy się i śpiewa piosenki zbiorowo i indywidualnie

·      gra na instrumentach: grzechotce i kołatce

·      zna pojazdy poruszające się w najbliższym otoczeniu, rozpoznaje ich odgłosy

·      przestrzega zakazu poruszania się po drogach bez opieki dorosłych

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin