e-b ra n d s
mmm
Na przełomie tysiącleci niezliczone firmy wypełniają
Internet ponad 800 milionami stron. Klienci -
przytłoczeni nadmiarem treści i cierpiący na nieustanny
brak czasu - ograniczają swoje podróże w sieci
tylko do tych przedsiębiorstw, które znają i którym ufają.
Zatem w batalii o portfele klienta zwyciężyć mogą
tylko firmy, które odpowiednio wcześniej zainwestują
w wykreowanie swojej marki w sieci - stworzą „eBrand".
Większość książek opisuje różne techniki marketingowe użyteczne w Internecie oraz zasady tworzenia stron WWW. Żadna jednak nie uwzględnia niezbędnego kontekstu strategicznego, który muszą brać pod uwagę firmy dążące do wykreowania swojej marki w Internecie. Lukę tę uzupełnia Phil Carpenter, przedstawiając szczegółową analizę strategii marketingowych sześciu firm, które dzięki właściwym działaniom w sieci odniosły olbrzymi sukces i stworzyły silne internetowe marki.
WIC-Press, Wydawnictwo Finansowe
ul. Puławska 94/8; 02-620 Warszawa telefon: (022) 844 2573; 646 0986 faks: (022) 646 0988 e-mail: poczta@wig-press.com.pl Internet: www.wig-press.com.pl
PARKIET Gazeta Giełdy
ul. Saska 12; 03-968 Warszawa
telefon: (022)672 8182
faks: (022)672 8223
e-mail: redakcja@parkiet.com.pl
Internet: www.parkiet.com.pl
Następna książka w tejser
Kevin Kelly
Zbudowanie i utrzymanie markifraalraniraiiiz najważniejszych elementów skutecznej strategiiprowadzenia biznesu w sieci. Obszerne studiaprzypadków zebrane przez Carpentera w tej książce,oraz wnioski, do jakich dochodzi, składają się napraktyczny przewodnik dla każdego, kto myślio zyskaniu lojalności internetowych klientówjego firmy. wmm Patricia Seybold
autorka Customers.com
W świecie, gdzie internetowy konsument staje w obliczu konieczności dokonywania zbyt wielkiej liczby wyborów, o wygranej bądź przegranej na tym rynku będzie decydować silna marka. W eBrands znajdziesz wiedzę, której twoja firma potrzebuje,
by dostać się na szczyt.
Kevin Harvey
Benchmark Capital
Nowe reguły nowej gospodarki
Trwająca obecnie rewolucja gospodarcza wymaga nowych zasad działania. Zapomnij o podaży i popycie. Zapomnij o komputerach. Dziś motorem zmian jest komunikowanie się, a nie obliczenia. Świat zmienia się na naszych oczach podstawą wszystkiego staje się możliwość połączenia się z innymi, a know-how dawnego i biznesu nie jest już do niczego przydatne. s i W nowej rzeczywistości warunkiem sukcesu jest zrozumienie sieci, a te rządzą się swymi , własnymi prawami. Autor prezentuje dziesięć podstawowych zasad, które stawiają do góry nogami dotychczasową wiedzę o biznesie. 1
dotychczas ukazały się:
Alpesh B. Patel
Inwestowanie w Internecie Rick Levine, Christopher Locke, Doc Searls, David Weinberger
Manifest www.cluetrain.com. Koniec ery tradycyjnego biznesu
w przygotowaniu:
Nowe reguły nowej gospodarki Kjell A. Nordstrom, Jonas Ridderstrdle
Funky biznes
Eric S. Raymond
Katedra i bazar. Rozważania na temat Linuksa i filozofii otwartych źródeł
Dayle M. Smith Podręcznik e-biznesu. O handlu elektronicznym i nie tylko
e-brands
przekład: Ewa Ressel
Kreowanie
marki
w Internecie
Tytuł oryginału: eBrands. Building an Internet Business at Breakneck Speed.
Copyright © 2000 by President and Fellows of Harvard College.
Ali Rights Reserved.
Authorised translation from English language edition published by Harvard Business School Press.
Copyright © for the Polish translation 2001 by WIG-Press
Copyright © for the Polish language edition 2001 by WIG-Press
Opracowanie redakcyjne Krzysztof Środa
Redakcja techniczna Anna Dąbrowska
Korekta Lucyna Zbucka
Projekt okładki Małgorzata Sobocińska-Kiss
WIG-Press Warszawa 2001
tel.: (022) 844-2573
(022) 646-0986
faks: (022) 646-0988
e-mail: poczta@wig-press.com.pl
Skład: Alpha+ Druk i oprawa: P.P. EVAN, 02-629 Warszawa, tel. (022) 844-7905; 844-4012
ISBN 83-87014-63-X
SPIS TREŚCI
PODZIĘKOWANIA IX
WPROWADZENIE XI
1 www.IVILLAGE.com 1
2 www.CDNOW.com ...
Air_A