Agile_Development_Filozofia_programowania_zwinnego_agilde.pdf
(
233 KB
)
Pobierz
Agile Development.
Filozofia programowania
zwinnego
Autor: James Shore, Shane Warden
ISBN: 978-83-246-1614-5
TytuĀ oryginaĀu:
The Art of Agile Development
Format: 168x237, stron: 480
Zbir praktycznych wskazwek dla producentw oprogramowania
¤
Jak wdroŃyě metodologiķ programowania zwinnego?
¤
W jaki sposb zaangaŃowaě klientw w projekt?
¤
Jak kontrolowaě jakoľě produktw?
Programowanie zwinne (Agile Development) to obecnie jedna z najpopularniejszych
metodologii zarzĴdzania projektami programistycznymi. Metodyka Agile jest szczeglnie
uŃyteczna w maĀych zespoĀach programistycznych, w ktrych z racji uĀatwionej
komunikacji nie ma potrzeby tworzenia rozbudowanej dokumentacji. Programowanie
zwinne opiera siķ na iteracyjnej realizacji kolejnych etapw projektu. Kluczem do sukcesu
w tej metodzie jest efektywna wspĀpraca miķdzy czĀonkami zespoĀu projektowego.
KsiĴŃka âAgile Development. Filozofia programowania zwinnego
Ò
to przewodnik
po programowaniu ekstremalnym, oznaczanym zwykle skrtem XP, ktre jest jednĴ
z technik wchodzĴcych w skĀad tej metodyki. CzytajĴc jĴ, dowiesz siķ, jak wdraŃaě
metodologiķ Agile w firmie, na czym polega programowanie ekstremalne i jakĴ rolķ
w procesie peĀniĴ poszczeglni czĀonkowie grupy projektowej. Nauczysz siķ budowaě
zespĀ i okreľlaě zakresy zadaĺ osb biorĴcych udziaĀ w pracach, planowaě
harmogram udostķpniania kolejnych wersji produktu oraz kierowaě procesem jego
tworzenia. Poznasz metody testowania programu i usuwania z niego bĀķdw, zasady
pisania dokumentacji oraz reguĀy prowadzenia spotkaĺ roboczych z klientami.
¤
WdraŃanie programowania zwinnego
¤
Techniki programowania ekstremalnego
¤
CzĀonkowie zespoĀu XP
¤
ZarzĴdzanie zespoĀem
¤
AngaŃowanie klienta w proces wytwrczy
¤
Tworzenie raportw
¤
Udostķpnianie kolejnych wersji systemu
¤
Standardy pisania kodu
¤
Testowanie i usuwanie bĀķdw
¤
Optymalizacja wydajnoľci programu
Od filozofii do mistrzostwa w zwinnym programowaniu!
Wydawnictwo Helion
ul. Koľciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treci
Wprowadzenie .............................................................................................................. 9
Cz I
Zaczynamy
1.
Dlaczego zwinne programowanie? ............................................................................ 19
Czym jest sukces?
20
Poza harmonogram
21
Znaczenie sukcesów na poziomie organizacji
22
Wkraczanie w wiat zwinnego programowania
23
2.
Jak by zwinnym? ........................................................................................................ 25
Zwinne metody
26
Czy warto wymyla wasne metody?
27
Droga do mistrzostwa
27
Szukanie mentora
28
3.
Zrozumie XP ...............................................................................................................29
Cykl ycia w XP
32
Zespó w XP
42
Pojcia zwizane z XP
55
4.
Wprowadzanie XP ....................................................................................................... 61
Czy XP to co dla nas?
61
Naprzód!
71
Ocena zwinnoci zespou
83
5
Cz II
Stosowanie XP
5.
Mylenie ....................................................................................................................... 91
Programowanie w parach
93
Energiczna praca
102
Informacyjne miejsce pracy
107
Analizy przyczynowo-skutkowe
112
Retrospekcje
115
6.
Wspópraca ................................................................................................................ 123
Zaufanie
126
Wspólna praca
137
Zaangaowanie prawdziwego klienta
147
Wspólny jzyk
152
Krótkie spotkania robocze
157
Standardy pisania kodu
161
Demonstracje iteracji
167
Raporty
174
7.
Udostpnianie ............................................................................................................ 183
„W peni gotowe”
186
Brak bdów
191
Kontrola wersji
202
Dziesiciominutowa kompilacja
211
Ciga integracja
219
Wspówasno kodu
229
Dokumentacja
234
8.
Planowanie ................................................................................................................239
Wizja
241
Planowanie wydania
247
Gra planistyczna
262
Zarzdzanie ryzykiem
268
Planowanie iteracji
278
Zapas
293
Opowieci
301
Szacowanie
309
9.
Wytwarzanie ............................................................................................................. 323
Stopniowe zbieranie wymaga
325
Testy klienta
331
Wytwarzanie sterowane testami
339
6
SPIS TRECI
Refaktoryzacja
360
Prosty projekt
372
Stopniowy rozwój projektu i architektury
380
Rozwizania punktowe
391
Optymalizacja wydajnoci
395
Testy eksploracyjne
402
Cz III
Mistrzostwo w dziedzinie programowania zwinnego
10. Wartoci i zasady ....................................................................................................... 415
Wspólne elementy
415
O wartociach, zasadach i praktykach
416
Dalsza lektura
417
11. Usprawnianie procesu ............................................................................................... 419
Zrozumienie projektu
419
Dopracowywanie i adaptacja
420
amanie regu
421
12.
Poleganie na ludziach ...............................................................................................425
Budowanie efektywnych zwizków
425
Odpowiednie osoby do odpowiednich zada
427
Budowanie procesu dla ludzi
429
13. Eliminowanie marnotrawstwa ................................................................................. 431
Praca w maych, odwracalnych etapach
431
Szybkie wykrywanie niepowodze
433
Maksymalizacja liczby zada, których nie trzeba wykonywa
435
Denie do wysokiej przepustowoci
436
14. Zapewnianie wartoci ...............................................................................................439
Wykorzystanie zwinnoci
439
Warto ma tylko kod gotowy do udostpnienia
441
Zapewnianie wyników biznesowych
442
Czste udostpnianie
444
15.
Denie do doskonaoci technicznej .......................................................................447
Oprogramowanie nie istnieje
447
Projekt to narzdzie uatwiajce zrozumienie
448
Równowaga w projektach
449
Nienazwana cecha
449
SPIS TRECI
7
Doskonay projekt
450
Ogólne zasady projektowania
451
Zasady w praktyce
454
Denie do mistrzostwa
456
Literatura cytowana .................................................................................................. 457
Skorowidz ..................................................................................................................463
8
SPIS TRECI
Plik z chomika:
centrum-ksiazki
Inne pliki z tego folderu:
Agile_Development_Filozofia_programowania_zwinnego_agilde.pdf
(233 KB)
Algorytmy_cwiczenia_calgor.pdf
(608 KB)
Algorytmy_struktury_danych_i_techniki_programowania_Wydanie_IV_algo4.pdf
(395 KB)
Google_App_Engine_Kod_w_chmurze_googap.pdf
(816 KB)
Head_First_Software_Development_Edycja_polska_hfsode.pdf
(5549 KB)
Inne foldery tego chomika:
Algorytmy
Angielski
Architektura
Asembler
Audiobooki
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin