Treści
programowe
Temat
tygodnia
Dzień
dnia
Aktywność
i działalność
dziecka
Cele
ogólne
operacyjne
Karty
Pracy
Zajęcia
ruchowe
1
2
3
4
5
6
7
8
9
– współtworzenie
przyjaznej atmosfery
w grupie; poznanie
imion i nazwisk
dzieci z grupy, przestrzeganie
wspólnie
ustalonych umów
i zasad regulujących współżycie w grupie
(Program wychowania
przedszkolnego
Nasze przedszkole).
Przedszkole –
drugi dom
Witamy
w przedszkolu
• Zintegrowanie grupy
poprzez zabawy
i ćwiczenia.
• Wycieczka po przedszkolu, zapoznanie
dzieci nowo przybyłych z poszczególnymi
pomieszczeniami,
a uczęszczających kolejny
rok do przedszkola – ze zmianami, jakie zaszły w placówce podczas wakacji.
– zachęcanie do poznawania kolegów i koleżanek z grupy
– zapoznanie z
pomieszczeniami
znajdującymi się w przedszkolu; zwrócenie
uwagi na zmiany, jakie zaszły w nich podczas
wakacji
Dziecko:
– zna imiona kolegów
i koleżanek z grupy
– podejmuje wspólnie
zaproponowane działania
– nazywa pomieszczenia
znajdujące się w przedszkolu, wie do czego służą
– dostrzega różnice
w ich wyglądzie
nr 1
• Ćwiczenia poranne – zestaw nr I (ułożone przez autora).
• Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał
Odszukaj swoją parę.
• Zabawa ruchowa rozwijająca inwencję ruchową Wędrująca maskotka.
• Zabawa ruchowa rozwijająca umiejętność wskazywania
kierunku Pokaż kierunek.
• Zabawa ruchowa Skała (według W. Sherborne).
Lubimy przychodzić
do przedszkola
• Słuchanie opowiadania
U. Geisler, H. Viehoff Pierwszy dzień.
• Przedszkole moich
marzeń – wykonanie
pracy plastycznej.
– tworzenie atmosfery
sprzyjającej adaptacji
dzieci w przedszkolu
– rozwijanie
sprawności manualnych
– nawiązuje kontakty
z rówieśnikami
– wyraża swoje marzenia
za pomocą ekspresji
plastycznej
nr 2
Liczymy nasze
Zabawki
• Zabawy matematyczne
Porządkujemy zabawki.
• Zabawy przy piosence
Przedszkole – drugi
dom.
– liczenie obiektów i rozróżnianie liczenia
błędnego od poprawnego
– umuzykalnianie
dzieci
– prawidłowo posługuje
się liczebnikami
głównymi
– odróżnia liczenie błędne od prawidłowego
– wyraża muzykę ruchem
nr 3
Ustalamy zasady
• Ustalenie kodeksu
obowiązującego w
grupie Bezpiecznie
jak w domu.
• Zabawa rysunkowa
w parach Obraz mojego
ciała.
– opracowanie
kodeksu grupy
– wskazywanie
i nazywanie części
ciała
– prawidłowo posługuje się liczebnikami
– zna i przestrzega zasady obowiązujące
– dorysowuje brakujące elementy swojego ciała
Mamy
dobrych
kolegów
• Słuchanie wiersza
K. Przybylskiej
Chodź, kolego.
• Zabawy badawcze
Lustro i jego tajemnice.
– zachęcanie do
bliższego poznawania
swoich rówieśników
– odkrywanie właściwości
zwierciadeł
– zgodnie bawi się z innymi członkami grupy
– wie, do czego służy lustro, aktywnie uczestniczy w zabawach
z lusterkami
nr 4
i zasad regulujących
współżycie w grupie
Dbamy o porządek w naszej sali
I. Salach Kto posprząta?
• Kolorowe zabawki –
wyklejanka z kolorowego papieru.
– zachęcanie do dbania o porządek wokół siebie
– rozwijanie sprawności manualnej
– porządkuje zabawki
– wykonuje wyklejankę
• Ćwiczenia poranne – zestaw nr II (ułożone przez autora).
• Zabawa ruchowo-rytmiczna Przedszkolak dobrze wie.
– Uważaj na hasło.
• Zabawa ruchowa z elementem biegu Samochody i garaże.
• Zabawa ruchowa rozwijająca zaufanie do partnera Ratuj.
chomiczyca86