Załącznik 2. Zestawienie liczb dzieci z trudnościami w konkretnych sprawnościach w celu ukierunkowania działań w grupie na doskonalenie danych sprawności.pdf

(129 KB) Pobierz
Program.indd
Zestawienie liczb dzieci z trudnościami w konkretnych sprawnościach ZAŁĄCZNIK 2
ZAŁĄCZNIK 2. Zestawienie liczb dzieci z trudnościami
w konkretnych sprawnościach
w celu ukierunkowania działań w grupie na doskonalenie danych sprawności
Lp.
Opis sprawności
Liczba dzieci
z trudnościami
I Rozwój fizyczny i motoryczny
1. Chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych.
2. Sprawnie chodzi i biega, zachowując równowagę ciała.
3. Zręcznie rzuca i chwyta przybory.
4.
Wykonuje improwizacje ruchowe do muzyki lub opowiadania nauczyciela.
II Samoobsługa
1. Samodzielnie ubiera się, zapina guziki, wiąże sznurowadła.
2. Prawidłowo wykonuje czynności higieniczne i korzysta z toalety.
3. Dba o swoje rzeczy i utrzymuje je w porządku.
III Sprawność manualna
1. Posługuje się przy rysowaniu i innych czynnościach zawsze tą samą ręką.
2. Prawidłowo trzyma przybory i stosuje odpowiedni nacisk podczas rysowania.
3. Rysuje szlaczki.
4. Kolorując, mieści się w konturze.
5. Sprawnie posługuje się nożyczkami.
6.
Podejmuje i samodzielnie wykonuje prace plastyczno-konstrukcyjne.
IV Rozwój społeczny i emocjonalny
1. Uczestniczy we wszystkich zajęciach proponowanych przez nauczyciela.
2. Przestrzega zasad ustalonych w grupie.
3. Używa form grzecznościowych.
4. Współdziała z innymi dziećmi podczas zabawy i wykonywania zadań.
5. W sposób jasny wyraża swoje potrzeby.
6. Wykonuje przyjęte na siebie obowiązki i doprowadza pracę do końca.
7. Samodzielnie organizuje wolny czas przeznaczony na zabawę.
8. Umie wyrazić swoje uczucia w sposób adekwatny do sytuacji.
9. Rozumie emocje i uczucia innych osób.
10. Potrafi ocenić postępowanie swoje, kolegów i bohaterów literackich
V Zasób wiadomości o otoczeniu społecznym i przyrodniczym
1. Podaje swoje imię i nazwisko, zna swój adres zamieszkania.
2. Wie, ile ma lat.
3. Potrafi wymienić członków swojej rodziny
4. Wie, jaka jest teraz pora roku, nazwa poprzednią i następną.
5. Wie, jaki jest dzisiaj dzień tygodnia, jaki był wczoraj i jaki będzie jutro.
6. Potrafi powiedzieć, jaka jest dzisiaj pogoda.
VI Mowa
1. Mówi poprawnie pod względem artykulacyjnym.
2. Stosuje prawidłowo formy gramatyczne.
3. Opowiada, co jest na obrazku, interpretując jego treść.
4. Rozumie polecenia nauczyciela.
5. Potrafi zadawać pytania w celu uzyskania informacji.
6. Wyraża opinię na określony temat.
7. Dostosowuje sposób wypowiedzi do rozmówcy i sytuacji.
8. Potrafi dokończyć zdanie, tworząc logiczną wypowiedź.
VII Percepcja wzrokowa
1. Układa obrazek z części.
2. Wskazuje podobieństwa i różnice między przedmiotami (obrazkami).
324108668.001.png 324108668.002.png
3. Rozpoznaje kolory.
4. Rozróżnia kształty.
5. Wskazuje 6 i więcej elementów, którymi różnią się 2 obrazki.
6. Rysuje na kratkowanym papierze według podanego wzoru.
VIII Percepcja słuchowa
1. Rozpoznaje odgłosy z najbliższego otoczenia.
2. Potrafi powtórzyć usłyszany rytm.
3. Powtarza krótkie wierszyki i rymowanki.
4. Wyodrębnia wyrazy w zadaniu.
5. Dokonuje analizy i syntezy sylabowej wyrazu.
6. Nazywa głoski w nagłosie i wygłosie wyrazu.
7. Układa rym do podanego wyrazu.
IX Rozwój intelektualny wraz z pojęciami matematycznymi
1. Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
2. Orientuje się na kartce papieru.
3. Dostrzega związki przyczynowo-skutkowe, układając historyjkę obrazkową.
4. Dostrzega regularności i kontynuuje je.
5. Rozpoznaje kształty fi gur geometrycznych.
6. Rysuje postać człowieka, zaznaczając wszystkie elementy.
7. Rozróżnia prawą i lewą stronę ciała.
8. Wskazuje położenie przedmiotów w przestrzeni.
9. Grupuje obiekty w sensowny sposób.
10. Porównuje liczebność zbiorów, stosując określenia: mniej , więcej , tyle samo .
11. Porządkuje zbiory według liczebności, np. od najmniejszego do największego.
12. Liczy prawidłowo w zakresie 10 i większym.
13.
Dodaje i odejmuje na konkretach.
X Rozumienie symboli
1.
Rozpoznaje symbole i rozumie ich znaczenie.
2.
Wskazuje takie same znaki grafi czne.
324108668.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin