TECHNIKA POCZTA.doc

(31 KB) Pobierz
TECHNIKA POCZTA

TECHNIKA POCZTA

(6-9 lat)

Metoda służy do podsumowania zajęć, wyrażania opinii, własnych poglądów, przeżyć i odczuć.

TEMAT  Co sądzę o mojej grupie

Materiały

·         Duży arkusz papieru

·         Przyklejone koperty z niedokończonymi zdaniami

·         Małe karteczki

·         Pisaki


Przebieg

  1. Jest początek roku szkolnego. Poznajemy się wzajemnie.
  2. Po pewnym czasie nauczycielka bada poglądy dzieci na temat grupy.
  3. Dzieci po zabawie integracyjnej, w  toku wspólnych działań wypełniają plakat.
  4. Na małych kartkach kończą zdanie rozpoczęte na kopercie.
  5. Młodsze dzieci mogą ilustrować swoje opinie na temat określony przez nauczyciela.
  6. Dzieci wkładają karteczki do odpowiednich kopert.

W mojej grupie lubię...

Dziwi mnie...

Przeszkadza mi...

Zmieniłbym...
Zmieniłabym...

Proszę o...

 

  1. Nauczyciel odczytuje dziecięce zdania, zbiera opinie dzieci.
  2. Wspólne określenie:
      Co uważamy za silne strony naszej grupy?
      Co uważamy za słabe strony naszej grupy?
      Co możemy zmienić w naszej grupie?


Sugestie

·         Poczta może być zastosowana np. po zajęciach pokazowych dla rodziców w celu poznania ich opinii.

·         Metoda może być zastosowana na koniec roku w celu porównania opinii wstępnej dzieci
z końcową.

·         Może być elementem korespondencyjnym rodziców do nauczyciela, gdy „poczta" znajdzie się
w kąciku dla rodziców i dostosujemy odpowiednio treść do nowej sytuacji, np. „Dziękuję za ...", „Proszę o ..."

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin