materiały z zespołu szkoleniowego.doc

(61 KB) Pobierz

WYMAGANIA WOBEC PRZEDSZKOLI,  KTÓRE MUSZĄ BYĆ SPEŁNIONE
W OBSZARACH, O KTÓRYCH MOWA W § 7 UST. 1 ROZPORZĄDZENIA

1.     EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ,  WYCHOWAWCZEJ  I OPIEKUŃCZEJ   ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI  STATUTOWEJ  PRZEDSZKOLA.

Przedszkole osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa.
Przedszkole doskonali efekty swojej pracy.

Wymaganie

Charakterystyka wymagania
na poziomie D

Wskaźniki

Informacje

1.1.Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności

 

Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej wychowania przedszkolnego.

 

 

 

 

 

1.2. Dzieci są aktywne

Dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach prowadzonych w przedszkolu.

 

 

 

 

 

1.3. Respektowane są normy społeczne

Dzieci czują się w przedszkolu bezpiecznie.

W przedszkolu diagnozuje się zachowania dzieci.

Podejmuje się działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań.

 

 

 

2. PROCESY ZACHODZĄCE W PRZEDSZKOLU.

Procesy zachodzące w przedszkolu służą realizacji przyjętej w przedszkolu koncepcji pracy.
W przedszkolu dba się o prawidłowy przebieg i doskonalenie procesów edukacyjnych.

Wymaganie

Charakterystyka wymagania
na poziomie D

Wskaźniki

Informacje

2.1. Przedszkole ma koncepcję pracy

Przedszkole działa zgodnie z przyjętą przez radę pedagogiczną koncepcją pracy.

·   Przedszkole ma opracowaną koncepcję zawartą w  planie  pracy.

·   Plan pracy jest analizowany  i modyfikowany.

·   Rodzice są zapoznawani z koncepcją pracy.

Plany  pracy  przedszkola-roczne i wieloletnie

Załączniki do planów

 

Scenariusze zebrań

2.2 Oferta zajęć umożliwia realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego

Oferta zajęć prowadzonych w przedszkolu wynika z podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

Oferta zajęć odpowiada potrzebom dzieci.

·  Oferta zajęć

·   

·     

·   

·   

·    

 

2.3. Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci mają charakter zorganizowany

Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są realizowane w przedszkolu z wykorzystaniem zalecanych  warunków  i sposobu realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci przebiegające w przedszkolu są planowane.

·  Prz 

·   

·   

 

2.4. Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są efektem współdziałania nauczycieli

Nauczyciele współdziałają w tworzeniu i analizie procesów wspomagania rozwoju i edukacji dzieci podejmowanych w przedszkolu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.5. Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych

W przedszkolu rozpoznaje się możliwości i potrzeby rozwojowe dzieci.

 

·  Nauczycielki prowadzą diagnozę dziecka i dostosowują podejmowane działania do możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci.

·  Nauczycielki indywidualizują proces wspomagania i rozwoju edukacji dzieci.

 

 

Arkusze diagnozy

Wnioski do pracy z dziećmi

 

Plany pracy

 

3.      FUNKCJONOWANIE PRZEDSZKOLA W ŚRODOWISKU LOKALNYM.

Przedszkole jest integralnym elementem środowiska, w którym działa.
Przedszkole współpracuje ze środowiskiem na rzecz rozwoju własnego i lokalnego.
Przedszkole racjonalnie wykorzystuje warunki, w których działa.

 

Wymaganie

Charakterystyka wymagania
na poziomie D

Wskaźniki

Informacje

3.1. Wykorzystywane są zasoby środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju

 

Przedszkole podejmuje inicjatywy na rzecz środowiska.

 

 

 

 

 

Przedszkole współpracuje z instytucjami  i organizacjami działającymi w środowisku.

·  W przedszkolu organi-zowane są zebrania  z rodzicami,

·  zajęcia otwarte,
imprezy okolicznościowe.

·  Przedszkole bierze
udział w imprezach

organizowanych w
środowisku lokalnym

(olimpiady, konkursy, przeglądy, festyny itp.)

·  Przedszkole jest organiza-
torem imprez między-
przedszkolnych

 

·  Przedszkole uczestniczy
w zajęciach organizowa-
nych przez  OSiR, DOK,
MBP, KPP, UM, Straż
Pożarną, Straż Miejską,
Szkoły podstawowe.

Scenariusze, listy obecności,  zdjęcia, kronika,  art. prasowe

 

Dyplomy, podziękowania, zdjęcia, kronika

Regulaminy, scenariusze, zdjęcia

 

Zaproszenia, zapisy w dzienniku,  projekty, oferty,

3.2. Wykorzystywane są informacje o losach dzieci, które uczęszczały do przedszkola

 

Przedszkole wykorzystuje informacje o losach dzieci, które uczęszczały do przedszkola, do doskonalenia efektów nauczania i wychowania.

·  Przedszkole opracowuje i analizuje ankiety o losach absolwentów.

·  Przedszkole pozyskuje informacje o osiągnięciach absolwentów  w Szkołach i od rodziców, a wyniki analizy wykorzystuje do dalszej pracy.

 

 

 

 

Ankiety, notatki,
protokoły RP

3.3. Promowana jest wartość wychowania przedszkolnego

 

Przedszkole prezentuje  i upowszechnia informacje o ofercie zajęć prowadzonych w przedszkolu oraz podejmowanych działaniach.

 

 

 

 

Przedszkole  informuje środowisko o celowości i skuteczności podejmowanych przez przedszkole działań.

·  Przedszkole posiada stronę WWW.

·  Przedszkole ma opracowany folder
i inne materiały reklamowe.

·  Przedszkole publikuje informacje o bieżącej działalności w mediach

·  Przedszkole posiada tablice informacyjne dla rodziców.

·  Przedszkole prowadzi zajęcia otwarte,festyny, pikniki, uroczystości.

·  Przedszkole bierze udział w imprezach środowiskowych.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin