WYMAGANIA WOBEC PRZEDSZKOLI, KTÓRE MUSZĄ BYĆ SPEŁNIONE W OBSZARACH, O KTÓRYCH MOWA W § 7 UST. 1 ROZPORZĄDZENIA
1. EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ PRZEDSZKOLA.
Przedszkole osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa.Przedszkole doskonali efekty swojej pracy.
Wymaganie
Charakterystyka wymagania na poziomie D
Wskaźniki
Informacje
1.1.Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności
Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej wychowania przedszkolnego.
1.2. Dzieci są aktywne
Dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach prowadzonych w przedszkolu.
1.3. Respektowane są normy społeczne
Dzieci czują się w przedszkolu bezpiecznie.
W przedszkolu diagnozuje się zachowania dzieci.
Podejmuje się działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań.
2. PROCESY ZACHODZĄCE W PRZEDSZKOLU.
Procesy zachodzące w przedszkolu służą realizacji przyjętej w przedszkolu koncepcji pracy.W przedszkolu dba się o prawidłowy przebieg i doskonalenie procesów edukacyjnych.
2.1. Przedszkole ma koncepcję pracy
Przedszkole działa zgodnie z przyjętą przez radę pedagogiczną koncepcją pracy.
· Przedszkole ma opracowaną koncepcję zawartą w planie pracy.
· Plan pracy jest analizowany i modyfikowany.
· Rodzice są zapoznawani z koncepcją pracy.
Plany pracy przedszkola-roczne i wieloletnie
Załączniki do planów
Scenariusze zebrań
2.2 Oferta zajęć umożliwia realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego
Oferta zajęć prowadzonych w przedszkolu wynika z podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Oferta zajęć odpowiada potrzebom dzieci.
· Oferta zajęć
·
2.3. Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci mają charakter zorganizowany
Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są realizowane w przedszkolu z wykorzystaniem zalecanych warunków i sposobu realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci przebiegające w przedszkolu są planowane.
· Prz
2.4. Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są efektem współdziałania nauczycieli
Nauczyciele współdziałają w tworzeniu i analizie procesów wspomagania rozwoju i edukacji dzieci podejmowanych w przedszkolu
2.5. Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych
W przedszkolu rozpoznaje się możliwości i potrzeby rozwojowe dzieci.
· Nauczycielki prowadzą diagnozę dziecka i dostosowują podejmowane działania do możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci.
· Nauczycielki indywidualizują proces wspomagania i rozwoju edukacji dzieci.
Arkusze diagnozy
Wnioski do pracy z dziećmi
Plany pracy
3. FUNKCJONOWANIE PRZEDSZKOLA W ŚRODOWISKU LOKALNYM.
Przedszkole jest integralnym elementem środowiska, w którym działa.Przedszkole współpracuje ze środowiskiem na rzecz rozwoju własnego i lokalnego.Przedszkole racjonalnie wykorzystuje warunki, w których działa.
3.1. Wykorzystywane są zasoby środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju
Przedszkole podejmuje inicjatywy na rzecz środowiska.
Przedszkole współpracuje z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku.
· W przedszkolu organi-zowane są zebrania z rodzicami,
· zajęcia otwarte, imprezy okolicznościowe.
· Przedszkole bierze udział w imprezach
organizowanych w środowisku lokalnym
(olimpiady, konkursy, przeglądy, festyny itp.)
· Przedszkole jest organiza-torem imprez między-przedszkolnych
· Przedszkole uczestniczy w zajęciach organizowa-nych przez OSiR, DOK, MBP, KPP, UM, Straż Pożarną, Straż Miejską, Szkoły podstawowe.
Scenariusze, listy obecności, zdjęcia, kronika, art. prasowe
Dyplomy, podziękowania, zdjęcia, kronika
Regulaminy, scenariusze, zdjęcia
Zaproszenia, zapisy w dzienniku, projekty, oferty,
3.2. Wykorzystywane są informacje o losach dzieci, które uczęszczały do przedszkola
Przedszkole wykorzystuje informacje o losach dzieci, które uczęszczały do przedszkola, do doskonalenia efektów nauczania i wychowania.
· Przedszkole opracowuje i analizuje ankiety o losach absolwentów.
· Przedszkole pozyskuje informacje o osiągnięciach absolwentów w Szkołach i od rodziców, a wyniki analizy wykorzystuje do dalszej pracy.
Ankiety, notatki, protokoły RP
3.3. Promowana jest wartość wychowania przedszkolnego
Przedszkole prezentuje i upowszechnia informacje o ofercie zajęć prowadzonych w przedszkolu oraz podejmowanych działaniach.
Przedszkole informuje środowisko o celowości i skuteczności podejmowanych przez przedszkole działań.
· Przedszkole posiada stronę WWW.
· Przedszkole ma opracowany folder i inne materiały reklamowe.
· Przedszkole publikuje informacje o bieżącej działalności w mediach
· Przedszkole posiada tablice informacyjne dla rodziców.
· Przedszkole prowadzi zajęcia otwarte,festyny, pikniki, uroczystości.
· Przedszkole bierze udział w imprezach środowiskowych.
jo-chom