Organizacja ewaluacji wewnętrznej - Obszar II Strona 1 z 5
Obszar II (określony w załączniku do rozporządzenia) – Procesy zachodzące w przedszkolu służące jego rozwojowi
Wymagania (określone w załączniku do rozporządzenia):
2.1. Przedszkole ma koncepcję pracy
Cel ewaluacji
wymagania
Szczegółowy obszar ewaluacji
Forma ewaluacji
Narzędzia
Termin
Odpowiedzialny za przeprowadzenie diagnozy
Termin określenia wniosków
Uwagi
Pozyskanie informacji o stopniu realizacji procesu edukacyjnego w przedszkolu
1) Planowanie i realizacja pracy dydaktyczno-wychowawczej przez nauczycieli w oparciu o opracowaną i przyjętą koncepcję pracy przedszkola (nadającej placówce specyficzny charakter)
– Analiza dokumentacji nauczycieli
– Autoanaliza działalności nauczycieli
Arkusz analizy dokumentacji nauczycieli
Arkusz autoanalizy działalności nauczyciela
Wg harmonogramu kontroli
dokumentacji
I 2010
VI 2010
Dyrektor
VI 2010 – rady analityczno-oceniające
Dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza wstępny i końcowy raport ewaluacji w danym obszarze
2) Wykorzystanie przez nauczycieli programów wychowania spójnych z przyjętą koncepcją pracy przedszkola
– Analiza programów
Arkusz analizy programów
Arkusz analizy dokumentacji
IX 2009
2.2. Oferta programowa umożliwia realizację podstawy programowej
Pozyskanie informacji o stopniu realizacji podstawy programowej w przedszkolu
1) Nauczyciele w doborze programów i w opracowywaniu programów autorskich uwzględniają realizację podstawy programowej
I 2010 – rada analityczno-oceniająca
Dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza raport ewaluacji w danym obszarze
2) Oferta programowa przedszkola uwzględnia potrzeby psychofizyczne, zainteresowania dzieci i potrzeby rodziców
– Obserwacja dzieci
– Analiza opinii rodziców
Arkusz obserwacji
Kwestionariusz ankiety dla rodziców
Nauczyciele
Zespół diagnostyczny
VI 2010 –
rady analityczno-oceniające
Nauczyciele opracowują wyniki diagnozy, zespół wyniki ankiety, dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza raport ewaluacji w danym obszarze
2.3. Proces edukacyjny ma charakter zorganizowany
Pozyskanie informacji o organizacji procesu edukacyjnego w przedszkolu
1) Nauczyciele planują i organizują proces edukacyjny zgodnie z „Zalecanymi warunkami realizacji podstawy programowej”
– Monitoring działań nauczycieli
Arkusz monitoringu
Wg planu monitorowania
2) Nauczyciele w planowaniu procesu edukacyjnego uwzględniają wyniki prowadzonej ewaluacji bieżącej w kontekście osiągnięć i zainteresowań dzieci, efektywności wykorzystywanych metod
I 2009
VI2010
3) Nauczyciele efektywnie wykorzystują czas pracy (na wyłączną działalność z wychowankami)
– Monitoring działalności nauczycieli
Na bieżąco...
jo-chom