KONSPEKT ZINTEGROWANYCH ZAJĘĆ CAŁODNIOWYCH
Temat dnia: Co wiemy o pojezierzach? – podsumowanie wiadomości.
Klasa: III ;
Miejsce: sala lekcyjna ; Czas: 4 x 45 min.
PRZEBIEG ZAJĘĆ
METODY
FORMY ORGANIZACYJNE ZAJEĆ
OBSZARY EDUKACJI
PKT. Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
1.Powitanie uczniów na zajęciach.
2.Konkurs – „Co wiem o pojezierzach?”
- podział klasy na grupy ( liczba grup uzależniona jest od liczebności klasy, grupy 5 osobowe)
- wytłumaczenie zasad konkursu
- I część konkursu – rebusy, grupa która jako pierwsza zgłosi się do udzielenia odpowiedzi i odpowie poprawnie otrzymuje punkt, za rozwiązanie każdego rebusów można uzyskać 1 pkt.
- II część konkursu – quiz, uczniowie uważnie słuchają czytanego przez nauczyciela tekstu do którego później zadawane będą pytania, następnie każda z grup otrzymuje tabelę do pytań. Ta grupa która jako pierwsza zgłosi się do odpowiedzi na zadane przez nauczyciela pytanie i odpowie poprawnie otrzymuje 1 pkt.
- III część konkursu – krzyżówka, każda z grup otrzymuje krzyżówkę, ta grupa która jako pierwsza zgłosi się z poprawnie rozwiązaną krzyżówką otrzymuje 5 pkt., kolejne grupy 4, 3, 2, 1 pkt. (zgodnie z kolejnością zgłoszeń)
- IV część konkursu – ukryte słowa, każda z grup ma za zadanie w ciągu 5 minut wypisać jak najwięcej słów które ukryły się w wyrazie GRZYBOBRANIE. Grupa która wypisze najwięcej słów otrzymuje 5 pkt., kolejna 4, 3, 2, 1 zgodnie z ilością wypisanych słów.
- V część konkursu – każda z grup otrzymuje zagadkę polegającą na odnalezieniu wśród wypisanych słów czasowników, a następnie wypisaniu z nich zaznaczonych liter i odgadnięciu hasła – ta grupa która rozwiąże zagadkę jako pierwsza otrzymuje 3 pkt., druga 2 a trzecia 1 pkt.
- podliczenie wyników konkursu i wyłonienie zwycięzców
- nagrodą główną w konkursie jest wpisanie do dziennika najwyższej oceny, wszyscy uczestnicy konkursu otrzymują dyplomy za udział w konkursie.
3. Zabawa „Potwór z jeziora” - siedzą dookoła chusty, trzymając ją na wysokości brody. Pod nią znajduje się jedna osoba – „potwór”. Gdy wszyscy zamkną oczy, „potwór” wciąga kogoś pod chustę. Grupa otwiera oczy i zgaduje, kto zniknął. Kto zgadnie wchodzi w role potwora. Zabawę powtarzamy 6-7 razy.
4. Oglądanie filmu animowanego „Olimpiada Bolka i Lolka – żeglarstwo” – pytania do filmu:
- czy zapamiętaliście z filmu z jakich części składa się żaglówka i jakie są etapy jej wykonywania?
- jakie zasady bezpieczeństwa zachowali Bolek i Lolek wsiadając do żaglówki?
- o jakim żeglarskim przesądzie nie wiedział Lolek i jakie były tego konsekwencje?
- czy ktoś z Was kiedyś żeglował po morzu lub po jeziorze?
6. „Wyścigi żaglówek” :
- dzieci wykonują żaglówki z korka i piórek ( do przeciętego na pół korka dzieci wtykają piórko, mogą również wykonać katamaran łącząc korki wykałaczkami)– każde dziecko ma jedną żaglówkę,
- urządzenia wyścigów wykonanych przez dzieci żaglówek:
ü wyścigi żaglówek odbywają się w długi, szerokim i płytkim naczyniu (np. kuweta),
ü dzieci losują na imiona swoich przeciwników na karteczkach,
ü osoba która wygra wyścig na pierwszym etapie przechodzi do kolejnego itd.,
ü na końcu toczy się walka o 1, 2 i 3 miejsce w wyścigach
7.Uprzątnięcie sali i zbiórka w parach przy drzwiach klasy.
8.Zejście na salę gimnastyczną.
m. słowna
instruktaż słowny
m. ćwiczeniowa,
m. percepcyjna
m. słowna, m. ćwiczeniowa,
m. ćwiczeniowa
zabawa z chustą
m. percepcyjna/m. słowna
m. słowna/ćwiczeniowa
zbiorowa
indywidualna/zbiorowa
edukacja polonistyczna
edukacja przyrodnicza, matematyczna
edukacja przyrodnicza
edukacja techniczna,
wychowanie fizyczne i edukacja zdrowotna
- odczytuje uproszczone rysunki, piktogramy, znaki informacyjne i napisy,
- poszerza zakres słownictwa i struktur składniowych
- nazywa charakterystyczne elementy typowych krajobrazów Polski,
- wymienia zwierzęta i rośliny typowe dla wybranych regionów Polski,
- rozwiązuje zadania na porównywanie różnicowe ale bez porównywania ilorazowego,
- dodaje i odejmuje liczby w zakresie 100 (bez algorytmów działań pisemnych)
w/wym.
...
kornik.21