KONSPEKT ZINTEGROWANYCH ZAJĘĆ CAŁODNIOWYCH.doc

(62 KB) Pobierz

KONSPEKT ZINTEGROWANYCH ZAJĘĆ CAŁODNIOWYCH

 

Temat dnia: Co wiemy o pojezierzach? – podsumowanie wiadomości.

Klasa: III ;

Miejsce: sala lekcyjna ; Czas: 4 x 45 min.

 

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ

 

METODY

FORMY ORGANIZACYJNE ZAJEĆ

 

OBSZARY EDUKACJI

 

 

PKT. Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ

1.Powitanie uczniów na zajęciach.

 

2.Konkurs – „Co wiem o pojezierzach?”

- podział klasy na grupy ( liczba grup uzależniona jest od liczebności klasy, grupy 5 osobowe)

- wytłumaczenie zasad konkursu

- I część konkursu – rebusy, grupa która jako pierwsza zgłosi się do udzielenia odpowiedzi i odpowie poprawnie otrzymuje punkt, za rozwiązanie każdego  rebusów można uzyskać 1 pkt.

- II część konkursu – quiz, uczniowie uważnie słuchają czytanego przez nauczyciela tekstu do którego później zadawane będą pytania, następnie każda z grup otrzymuje tabelę do pytań. Ta grupa która jako pierwsza zgłosi się do odpowiedzi na zadane przez nauczyciela pytanie i odpowie poprawnie otrzymuje 1 pkt.

 

- III część konkursu – krzyżówka, każda z grup otrzymuje krzyżówkę, ta grupa która jako pierwsza zgłosi się z poprawnie rozwiązaną krzyżówką otrzymuje 5 pkt., kolejne grupy 4, 3, 2, 1 pkt. (zgodnie z kolejnością zgłoszeń)

- IV część konkursu – ukryte słowa, każda z grup ma za zadanie w ciągu 5 minut wypisać jak najwięcej słów które ukryły się w wyrazie GRZYBOBRANIE. Grupa która wypisze najwięcej słów otrzymuje 5 pkt., kolejna 4, 3, 2, 1 zgodnie z ilością wypisanych słów.

- V część konkursu – każda z grup otrzymuje zagadkę polegającą na odnalezieniu wśród wypisanych słów czasowników, a następnie wypisaniu z nich zaznaczonych liter i odgadnięciu hasła – ta grupa która rozwiąże zagadkę jako pierwsza otrzymuje 3 pkt., druga 2 a trzecia 1 pkt.

- podliczenie wyników konkursu i wyłonienie zwycięzców

- nagrodą główną w konkursie jest wpisanie do dziennika najwyższej oceny, wszyscy uczestnicy konkursu otrzymują dyplomy za udział w konkursie.

 

3. Zabawa „Potwór z jeziora” - siedzą dookoła chusty, trzymając ją na wysokości brody. Pod nią znajduje się jedna osoba – „potwór”. Gdy wszyscy zamkną oczy, „potwór” wciąga kogoś pod chustę. Grupa otwiera oczy i zgaduje, kto zniknął. Kto zgadnie wchodzi w role potwora. Zabawę powtarzamy 6-7 razy.

 

4. Oglądanie filmu animowanego „Olimpiada Bolka i Lolka – żeglarstwo” – pytania do filmu:

- czy zapamiętaliście z filmu z jakich części składa się żaglówka i jakie są etapy jej wykonywania?

- jakie zasady bezpieczeństwa zachowali Bolek i Lolek wsiadając do żaglówki?

- o jakim żeglarskim przesądzie nie wiedział Lolek i jakie były tego konsekwencje?

- czy ktoś z Was kiedyś żeglował po morzu lub po jeziorze?

 

6. „Wyścigi żaglówek” :

- dzieci wykonują żaglówki z korka i piórek ( do przeciętego na pół korka dzieci wtykają piórko, mogą również wykonać katamaran łącząc korki wykałaczkami)– każde dziecko ma jedną żaglówkę,

- urządzenia wyścigów wykonanych przez dzieci żaglówek:

ü      wyścigi żaglówek odbywają się w długi, szerokim i płytkim naczyniu (np. kuweta),

ü      dzieci losują na imiona swoich przeciwników na karteczkach,

ü      osoba która wygra wyścig na pierwszym etapie przechodzi do kolejnego itd.,

ü      na końcu toczy się walka o 1, 2 i 3 miejsce w wyścigach

 

7.Uprzątnięcie sali  i zbiórka w parach przy drzwiach klasy.

 

8.Zejście na salę gimnastyczną.

m. słowna

 

m. słowna

 

 

 

instruktaż słowny

m. ćwiczeniowa,

m. percepcyjna

 

 

 

m. słowna, m. ćwiczeniowa,

m. percepcyjna

 

 

 

 

 

 

 

m. ćwiczeniowa

 

 

 

 

 

m. ćwiczeniowa

 

 

 

 

 

 

m. ćwiczeniowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zabawa z chustą

 

 

 

 

 

 

 

 

m. percepcyjna/m. słowna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

m. słowna/ćwiczeniowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

instruktaż słowny

zbiorowa

 

zbiorowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zbiorowa

 

 

 

 

 

 

 

 

zbiorowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zbiorowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

indywidualna/zbiorowa

 

zbiorowa

 

 

 

 

 

 

edukacja  polonistyczna

 

 

 

 

edukacja przyrodnicza, matematyczna

 

 

 

 

 

 

 

edukacja  przyrodnicza

 

 

 

 

edukacja polonistyczna

 

 

 

 

 

edukacja polonistyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

edukacja polonistyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

edukacja techniczna,

wychowanie fizyczne i edukacja zdrowotna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- odczytuje uproszczone rysunki, piktogramy, znaki informacyjne i napisy,

- poszerza zakres słownictwa i struktur składniowych

 

- nazywa charakterystyczne elementy typowych krajobrazów Polski,

- wymienia zwierzęta i rośliny typowe dla wybranych regionów Polski,

- rozwiązuje zadania na porównywanie różnicowe ale bez porównywania ilorazowego,

-  dodaje i odejmuje liczby w zakresie 100 (bez algorytmów działań pisemnych)

w/wym.

 

 

 

 

 

- poszerza zakres słownictwa i struktur składniowych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin