JADWIGA KORCZAKOWSKA, SPOTKANIE NAD MORZEM
1.
2.
3.
Pierwsze spotkanie Elzy i Danusi-
bohaterek powieści „Spotkanie nad morzem”.
PODRĘCZNIK
Jadwiga Korczakowska, Elza ,s. 26 – 30
ZESZYT ĆWICZEŃ, sch. 1.
Czy Elzę i Danusię można nazwać prawdziwymi przyjaciółkami?
Wyprawa nad morze śladami Danusi i Elzy.
Czy morze to tylko „wielka woda i piach”?
Uczeń:
▪ zna pojęcia: zmysł wzroku, słuchu, smaku, dotyku
▪ zna pojęcia: współczucie, zrozumienie
▪ rozróżnia bohaterów opowiadania
▪ określa czas i miejsce wydarzeń w opowiadaniu
▪ opisuje zachowania bohaterów
▪ wyróżnia w tekście przykłady odbierania świata poprzez różne zmysły
▪ nazywa uczucia bohaterów
▪ redaguje notatkę na temat świata przedstawionego (bez znajomości terminologii)
▪ opisuje świat, stosując wizualizację
▪ uczy się rozumienia problemów i potrzeb osób niepełnosprawnych
▪ rozwija swoją wrażliwość
▪ odczytuje odpowiednie fragmenty tekstu
▪ wymienia cechy bohaterek
▪ rozumie znaczenie przyjaźni
▪ dostrzega, jak przyjaźń wpłynęła na życie dziewczynek
▪ określa cechy przyjaźni łączącej bohaterki: szczera, wierna, piękna,
bezinteresowna, godna podziwu
▪ odszukuje fragmenty opisujące morze
▪ odszukuje na mapie nazwy miast związanych z lekturą
▪ wymienia elementy nadmorskiej przyrody
▪ wypowiada się na temat wrażeń, jakie wywołało morze na Danusi na początku
▪ wyjaśnia, dlaczego Danusia zmieniła zdanie na temat morza i jaką rolę odegrała
w tym Elza ( ukazanie piękna morza )
K 112 - 10
A sł...- 28
Spr. 4 -6 – 47
Spr. dla kl. 4 – 37, 41
M.n. Ks. dla n-la -77
K 169 – 6
K 165 – 5
mapa Polski
zdjęcia morza
koni86