SPOTKANIE NAD MORZEM.doc

(32 KB) Pobierz
JADWIGA KORCZAKOWSKA, SPOTKANIE NAD MORZEM

JADWIGA KORCZAKOWSKA,  SPOTKANIE NAD MORZEM

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

Pierwsze spotkanie Elzy i Danusi-

bohaterek powieści „Spotkanie nad morzem”.

PODRĘCZNIK

Jadwiga Korczakowska, Elza ,s. 26 – 30

ZESZYT ĆWICZEŃ, sch. 1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czy Elzę i Danusię można nazwać prawdziwymi przyjaciółkami?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wyprawa nad morze śladami Danusi i Elzy.

Czy morze to tylko „wielka woda i piach”?

Uczeń:

   zna pojęcia: zmysł wzroku, słuchu, smaku, dotyku

   zna pojęcia: współczucie, zrozumienie

   rozróżnia bohaterów opowiadania

   określa czas i miejsce wydarzeń w opowiadaniu

   opisuje zachowania bohaterów

   wyróżnia w tekście przykłady odbierania świata poprzez różne zmysły

   nazywa uczucia bohaterów

   redaguje notatkę na temat świata przedstawionego (bez znajomości terminologii)

         opisuje świat, stosując wizualizację

         uczy się rozumienia problemów i potrzeb osób niepełnosprawnych

         rozwija swoją wrażliwość

 

 

 

         odczytuje odpowiednie fragmenty tekstu

         wymienia cechy bohaterek

         rozumie znaczenie przyjaźni

         dostrzega, jak przyjaźń wpłynęła na życie dziewczynek

         określa cechy przyjaźni łączącej bohaterki: szczera, wierna, piękna,

       bezinteresowna, godna podziwu

 

 

 

 

         odszukuje fragmenty opisujące morze

         odszukuje na mapie nazwy miast związanych z lekturą

         wymienia elementy nadmorskiej przyrody

         wypowiada się na temat wrażeń, jakie wywołało morze na Danusi na początku

         wyjaśnia, dlaczego Danusia zmieniła zdanie na temat morza i jaką rolę odegrała

       w tym Elza ( ukazanie piękna morza )

    

 

 

 

 

K 112 - 10

A sł...- 28

Spr. 4 -6 – 47

Spr. dla kl. 4 – 37, 41

M.n. Ks. dla n-la -77

K 169 – 6

K 165 – 5

mapa Polski

zdjęcia morza

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin