Gwiezdny pirat 53 (lipiec 2012).pdf

(18393 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
869118382.014.png
NUMER 53
WSTĘPNIAK
No i lipiec mamy za sobą. Trwa szczyt sezonu konwentowego,
czas, w którym człowiek żałuje, że bilokacja dana jest tylko
świętym, a i to jedynie podobno. Tydzień w tydzień odbywa-
ją się świetne imprezy, a nieraz okazuje się, że się na siebie
nakładają i trzeba bezlitośnie ciąć listę miejsc, o które warto
zahaczyć. Przykład pierwszy z brzegu? Fan postapokalipsy
musiał się rozdwoić chociażby w pierwszy pełny weekend
miesiąca, kiedy w Będzinie trwały Ziemie Jałowe, a jedno-
cześnie w Warszawie ruszała I Noc Postapokalipsy. A co jeśli
dodamy pozakonwentowe atrakcje: festiwale muzyczne, „wy-
jazdy o charakterze turystyczno-krajoznawczym i wypoczynko-
wym” i inne bezlitosne pochłaniacze wakacyjnego czasu?
SPIS TREŚCI
NEUROSHIMA:
4 TORNADO RELOADED
11 URLOP
PUŁKOWNIKA CALLAHANA
12 ZDECHŁO, A SIĘ RUSZA
17 AVANGARDA 8
TACTICS:
21 POKAZY I TURNIEJE
22 SKLEPY
23 STALOWA POLICJA
27 STALOWA POLICJA
W INNYCH FRAKCJACH
31 PANCERZE, ŁATY,
PANCERNE PŁYTY
33 LOG ZMIAN ZASAD
W EDYCJI 1,5
GRY PLANSZOWE:
38 STRATEGIE W „KONWOJU”
43 TANIEC TANCERZA
Ten nawał ciągle trwa i nie skończy się jeszcze przez kilka
tygodni. Ciekawy jestem, czy znajdziecie w nim czas na
klasyczne, erpegowe granie. W końcu wakacje to także czas
zamkniętych klubów, graczy w rozjazdach i upału, który unie-
możliwia wytrwanie kilku godzin w zamkniętym pomieszczeniu.
STALOWA POLICJA DO NEUROSHIMY TACTICS
Z drugiej strony otwiera się parę ciekawych, erpegowych
opcji. Sesja w lesie. Sesja przy ognisku. Nocne granie pod
gwiazdami. Jedźmy dalej: Blair Witch na żywo, czyli sesja gro-
zy: nocą, w puszczy. Neuroshima na żywo dzięki rozmaitym
ruinom, których nie brakuje chyba w żadnym mieście. Szczęki
na żywo, czyli nadbałtycka sesja... hmm.
TAKTYKA W KONWOJU
AVANGARDA 8
Zawsze jest też opcja zrobienia kroku dalej i zagrania w rolple-
je na żywo. Szczyt fantastycznych imprez przynosi tez wysyp
gier terenowych, LARPów i fabularyzowanych strzelanek:
trochę ruchu dla ciała, trochę strawy dla erpegowego ducha.
NA OKŁADCE:
Posterunek z pancerzem
Stalowej Policji,
fot. Grzegorz Bobrowski
Tak dochodzimy do punktu wyjścia: tak mało wakacji, tak
dużo zarąbistych rzeczy do zrobienia. Super, jeśli w przerwie
między jedną a drugą znajdziecie chwilę na najnowszy numer
Gwiezdnego Pirata!.
PÓŁMARTWE BESTIE W NS
RAFINERIA W WARSZAWIE
Rafał Szyma
GWIEZDNY PIRAT Adres redakcji: „Gwiezdny Pirat” Wydawnictwo Portal 44-100 Gliwice, ul. Św. Urbana 15; tel. / fax (032) 334-85-38; E-mail: portal@wydawnictwoportal.pl; WWW: www.wydawnictwoportal.pl
Redaktor Naczelny: Ale „Osso” Chodzi; współpracują współpracownicy; współredagują współredaktorzy; korygują korektorzy. Materiały zawarte w czasopiśmie mogą być w całości lub fragmentach kopiowane, fotokopiowane, publi-
kowane czy reprodukowane na każdym z nośników informacji - prosimy jedynie o informację o takim działaniu. Redakcja nie zwraca materiałów niezamówionych i zastrzega sobie prawo do redagowania i skracania tekstów. Redakcja
nie odpowiada za treść reklam i hołduje zasadzie „Co złego, to nie my”. Wszelkie znaki firmowe i towarowe oraz zdjęcia są zastrzeżone przez ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych. ISSN 1898-2700 Nakład:
publikacja internetowa Copyright Wydawnictwo PORTAL, Gliwice 2012
2 | GWIEZDNY PIRAT NR 53
869118382.015.png 869118382.016.png 869118382.017.png 869118382.001.png 869118382.002.png
Gorąca premiera: Ukazała się nowa armia do Neuroshimy Hex: The Dancer.
Jej autorem jest Rustan Hakansson, fan gry.
WIEŚCI Z FRONTU
Akcja „Moloch zajmuje Warszawę” zakończona.
W jej ramach odbyły się trzy imprezy, świetne co do jednej.
Jeszcze gorętsza premiera: Wyszła także „Stalowa Policja” do NS Tactics.
Zestaw dodatkowy zawierający 5 modeli, w tym oddział trzech
funkcjonariuszy w pancerzach, płk. Calahan oraz Wardog.
„Lords of War”, fanowska, neuroshimowa gra planszowa działa.
Grzelich i Irth szturmują nią konwenty.
Śladami „Molocha: Ucieczki z Miasta Maszyn”?
Michał “Kratistos” Laskowski otrzymał wyróżnienie w konkursie
Quentin 2012 za neuroshimowy scenariusz pt. “Eksodus”.
Premiera „Bohatera Maxx” nastąpi w sierpniu.
Daliśmy sobie jeszcze trochę czasu na dopracowanie materiału.
3 | GWIEZDNY PIRAT NR 53
869118382.003.png
AGREGAT
ALIGIERSKIEGO
TORNADO
RELOADED
TEKST: RUDOLF ALIGIERSKI
ILUSTRACJE: TOMASZ JĘDRUSZEK
Pamiętacie może taki serial “Quantum Leap”?
Puszczany w Polsce jako “Zagubiony w Czasie”,
ostatnio TawernaRPG w newsach wspominała coś że
mają robić film na podstawie serialu - mniejsza z tym...
Otóż główny bohater w wyniku nie do końca udanego eksperymentu
z podróżowaniem w czasie skacze z ciała do ciała w różnych epo-
kach, na początku każdego odcinka patrzy w lustro i widzi cudzą
twarz, próbuje się szybko zorientować kim właściwie jest i co ma
zrobić, po czym “naprawia” historię (między innymi pomógł ułożyć
słowa “Peggy Sue”, nauczył małego Michaela Jacksona moonwal-
ka, pomógł zwalczyć rasizm na południu Stanów itd...).
4 | GWIEZDNY PIRAT NR 53
869118382.004.png 869118382.005.png 869118382.006.png 869118382.007.png
AGREGAT
ALIGIERSKIEGO
Czytając w podstawowym podręczniku
Neuroshimy opis działania Tornado wła-
śnie tak sobie to wyobrażałem - ktoś trafia
do cudzego ciała (pojawiają się tam bodaj
słowa, że ktoś wcielił się w świadka eksplo-
zji dość blisko epicentrum i czuł dokładnie
to co on czuje). Ponadto mamy opis tego
skrytobójcy uzależnionego od Tornado,
który “zabija twoich wrogów zanim się uro-
dzą”. Podobnie jak wiele podobnych ramek
z podręcznika można traktować to mniej lub
bardziej poważnie - taki urok Neuroshimy
(mnie osobiście najbardziej inspiruje zawsze
ten fragment o Skittlesach). Są mistrzowie
u których Tornado rzeczywiście przenosi
w czasie, są tacy u których tylko ma się
krótką wizję (niczym mózg przetwarzający
przez sen kawałek przedwojennej gazety
który musnęło się wzrokiem i nie zwróciło
uwagi, czy przedwojenny film który leciał
gdzieś w tle) aż po tych, dla których torna-
do to narkotyk silnie autosugestywny gdzie
po przebudzeniu ludzie mają wrażenie że
cofali się w czasie ale tak na prawdę przez
godzinę turlali się we własnej ślinie. Ostatni
numer “Gwiezdnego Pirata” zawierał krótki
felieton o tym, jak rzadko eksploatowana jest
Stalowa Policja - to po części skłoniło mnie
do zastanowienia się nad Tornado, którego
nigdy nie użyłem w innej roli niż jako waluta.
Dodajmy jeszcze filmy o T-800 gdzie formal-
nie rzecz biorąc maszyna cofała się w cza-
sie, żeby zmienić historię. Liźnijmy trochę
Wikipedii - warto poczytać o jakichś ikonach,
POCZĄWSZY OD TEGO NUMERU PIRATA RUSZAMY Z NOWYM CYKLEM
PRZEZNACZONYM DLA NEUROSHIMOWYCH MISTRZÓW GRY. ZNAJDZIECIE W NIM
ZAWSZE ROZBUDOWANY, MODULARNY SCENARIUSZ PRZYGODY ZAINICJOWANY
PRZEZ KRÓTKĄ, PROSTĄ ZAJAWKĘ. RUBRYKĘ PROWADZI RUDOLF ALIGIERSKI.
ojcach-założycielach współczesnej informa-
tyki (do wyboru do koloru: Steve Jobs, Bill
Gates, Linus Torvalds, Jon ‘maddog’ Hall,
Douglas Engelbart, Leonard Kleinrock i tak
dalej wystarczy wpisać “computer” albo “pc”
i dalej wyszukać nazwiska).
zakręci się graczom tym większy szok/ubaw
będą mieli pod koniec.
ZACZNIJMY OD OSÓB,
KTÓRE SPOTKA DRUŻYNA
- mogą być to fanatycy z silnym akcentem
Salt Lake City święcie wierzący w to, że
Moloch już od lat wysyła swoich agentów
w przeszłość. Mogą nie mieć nawet na to
solidnych dowodów, ale przecież ich nie
potrzebują... Co więcej mogą drużynę zła-
pać w zasadzkę i przymusić ich do wzięcia
udziału w tej “misji”. Wcale nie muszą być
przyjaźni. W skrajnych wypadkach ta “misja”
może być albo czymś w rodzaju “chrztu”
w wierze tej sekty, lub wręcz ofiarą (mnisi
nie zakładają że bohaterowie się wybudzą
z narkotycznego snu). Mogą zaciągnąć gra-
czy do mrocznych ruin katedry i tam będzie
miało miejsce zdarzenie (klimaty Fallout
Hubologiści a “Katedra” Bagińskiego)
Tak przygotowani możemy rozpocząć
przygodę z wątkiem podróży w czasie.
Do rozpoczęcia przygody potrzebujemy
trzech rzeczy - OSÓB (NPC świata Neuro-
shimy którzy nakłonią drużynę do pogoni
za maszyną w odmętach czasu), MIEJSCA
(czy też bardziej narzędzia zbrodni - labo-
ratoriów w których Moloch wysłał swojego
agenta w przeszłość) i MOTYWU (poważnie
zakładacie że OSOBY powiedziały prawdę,
a MIEJSCE jest na prawdę miejscem? Co
wy? Od wczoraj w Neuro gracie? MG musi
wiedzieć co stało się naprawdę). Wspomnia-
łem wcześniej że każdy MG ma swój pomysł
na Tornado i będzie miało to bezpośredni
wpływ na wygląd tych trzech czynników -
teoretycznie wszystkie trzy mogą być konse-
kwentne i zgodne z tym w co wierzy MG, ale
zachęcam do wymieszania bo im bardziej
- agenci Alluvacha. Mało mówią, są konkret-
ni, wiedzą co należy zrobić więc to robią,
płacą w dobrych gamblach. Cała procedura
5 | GWIEZDNY PIRAT NR 53
869118382.008.png 869118382.009.png 869118382.010.png 869118382.011.png 869118382.012.png
 
869118382.013.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin