Gwiezdny pirat 53 (lipiec 2012).pdf
(
18393 KB
)
Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
NUMER 53
WSTĘPNIAK
No i lipiec mamy za sobą. Trwa szczyt sezonu konwentowego,
czas, w którym człowiek żałuje, że bilokacja dana jest tylko
świętym, a i to jedynie podobno. Tydzień w tydzień odbywa-
ją się świetne imprezy, a nieraz okazuje się, że się na siebie
nakładają i trzeba bezlitośnie ciąć listę miejsc, o które warto
zahaczyć. Przykład pierwszy z brzegu? Fan postapokalipsy
musiał się rozdwoić chociażby w pierwszy pełny weekend
miesiąca, kiedy w Będzinie trwały Ziemie Jałowe, a jedno-
cześnie w Warszawie ruszała I Noc Postapokalipsy. A co jeśli
dodamy pozakonwentowe atrakcje: festiwale muzyczne, „wy-
jazdy o charakterze turystyczno-krajoznawczym i wypoczynko-
wym” i inne bezlitosne pochłaniacze wakacyjnego czasu?
SPIS TREŚCI
NEUROSHIMA:
4 TORNADO RELOADED
11 URLOP
PUŁKOWNIKA CALLAHANA
12 ZDECHŁO, A SIĘ RUSZA
17 AVANGARDA 8
TACTICS:
21 POKAZY I TURNIEJE
22 SKLEPY
23 STALOWA POLICJA
27 STALOWA POLICJA
W INNYCH FRAKCJACH
31 PANCERZE, ŁATY,
PANCERNE PŁYTY
33 LOG ZMIAN ZASAD
W EDYCJI 1,5
GRY PLANSZOWE:
38 STRATEGIE W „KONWOJU”
43 TANIEC TANCERZA
Ten nawał ciągle trwa i nie skończy się jeszcze przez kilka
tygodni. Ciekawy jestem, czy znajdziecie w nim czas na
klasyczne, erpegowe granie. W końcu wakacje to także czas
zamkniętych klubów, graczy w rozjazdach i upału, który unie-
możliwia wytrwanie kilku godzin w zamkniętym pomieszczeniu.
STALOWA POLICJA DO NEUROSHIMY TACTICS
Z drugiej strony otwiera się parę ciekawych, erpegowych
opcji. Sesja w lesie. Sesja przy ognisku. Nocne granie pod
gwiazdami. Jedźmy dalej: Blair Witch na żywo, czyli sesja gro-
zy: nocą, w puszczy. Neuroshima na żywo dzięki rozmaitym
ruinom, których nie brakuje chyba w żadnym mieście. Szczęki
na żywo, czyli nadbałtycka sesja... hmm.
TAKTYKA W KONWOJU
AVANGARDA 8
Zawsze jest też opcja zrobienia kroku dalej i zagrania w rolple-
je na żywo. Szczyt fantastycznych imprez przynosi tez wysyp
gier terenowych, LARPów i fabularyzowanych strzelanek:
trochę ruchu dla ciała, trochę strawy dla erpegowego ducha.
NA OKŁADCE:
Posterunek z pancerzem
Stalowej Policji,
fot. Grzegorz Bobrowski
Tak dochodzimy do punktu wyjścia: tak mało wakacji, tak
dużo zarąbistych rzeczy do zrobienia. Super, jeśli w przerwie
między jedną a drugą znajdziecie chwilę na najnowszy numer
Gwiezdnego Pirata!.
PÓŁMARTWE BESTIE W NS
RAFINERIA W WARSZAWIE
Rafał Szyma
GWIEZDNY PIRAT Adres redakcji: „Gwiezdny Pirat” Wydawnictwo Portal 44-100 Gliwice, ul. Św. Urbana 15; tel. / fax (032) 334-85-38; E-mail: portal@wydawnictwoportal.pl; WWW: www.wydawnictwoportal.pl
Redaktor Naczelny: Ale „Osso” Chodzi; współpracują współpracownicy; współredagują współredaktorzy; korygują korektorzy. Materiały zawarte w czasopiśmie mogą być w całości lub fragmentach kopiowane, fotokopiowane, publi-
kowane czy reprodukowane na każdym z nośników informacji - prosimy jedynie o informację o takim działaniu. Redakcja nie zwraca materiałów niezamówionych i zastrzega sobie prawo do redagowania i skracania tekstów. Redakcja
nie odpowiada za treść reklam i hołduje zasadzie „Co złego, to nie my”. Wszelkie znaki firmowe i towarowe oraz zdjęcia są zastrzeżone przez ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych. ISSN 1898-2700 Nakład:
publikacja internetowa Copyright Wydawnictwo PORTAL, Gliwice 2012
2
| GWIEZDNY PIRAT NR 53
Gorąca premiera: Ukazała się nowa armia do Neuroshimy Hex: The Dancer.
Jej autorem jest Rustan Hakansson, fan gry.
WIEŚCI Z FRONTU
Akcja „Moloch zajmuje Warszawę” zakończona.
W jej ramach odbyły się trzy imprezy, świetne co do jednej.
Jeszcze gorętsza premiera: Wyszła także „Stalowa Policja” do NS Tactics.
Zestaw dodatkowy zawierający 5 modeli, w tym oddział trzech
funkcjonariuszy w pancerzach, płk. Calahan oraz Wardog.
„Lords of War”, fanowska, neuroshimowa gra planszowa działa.
Grzelich i Irth szturmują nią konwenty.
Śladami „Molocha: Ucieczki z Miasta Maszyn”?
Michał “Kratistos” Laskowski otrzymał wyróżnienie w konkursie
Quentin 2012 za neuroshimowy scenariusz pt. “Eksodus”.
Premiera „Bohatera Maxx” nastąpi w sierpniu.
Daliśmy sobie jeszcze trochę czasu na dopracowanie materiału.
3
| GWIEZDNY PIRAT NR 53
AGREGAT
ALIGIERSKIEGO
TORNADO
RELOADED
TEKST: RUDOLF ALIGIERSKI
ILUSTRACJE: TOMASZ JĘDRUSZEK
Pamiętacie może taki serial “Quantum Leap”?
Puszczany w Polsce jako “Zagubiony w Czasie”,
ostatnio TawernaRPG w newsach wspominała coś że
mają robić film na podstawie serialu - mniejsza z tym...
Otóż główny bohater w wyniku nie do końca udanego eksperymentu
z podróżowaniem w czasie skacze z ciała do ciała w różnych epo-
kach, na początku każdego odcinka patrzy w lustro i widzi cudzą
twarz, próbuje się szybko zorientować kim właściwie jest i co ma
zrobić, po czym “naprawia” historię (między innymi pomógł ułożyć
słowa “Peggy Sue”, nauczył małego Michaela Jacksona moonwal-
ka, pomógł zwalczyć rasizm na południu Stanów itd...).
4
| GWIEZDNY PIRAT NR 53
AGREGAT
ALIGIERSKIEGO
Czytając w podstawowym podręczniku
Neuroshimy opis działania Tornado wła-
śnie tak sobie to wyobrażałem - ktoś trafia
do cudzego ciała (pojawiają się tam bodaj
słowa, że ktoś wcielił się w świadka eksplo-
zji dość blisko epicentrum i czuł dokładnie
to co on czuje). Ponadto mamy opis tego
skrytobójcy uzależnionego od Tornado,
który “zabija twoich wrogów zanim się uro-
dzą”. Podobnie jak wiele podobnych ramek
z podręcznika można traktować to mniej lub
bardziej poważnie - taki urok Neuroshimy
(mnie osobiście najbardziej inspiruje zawsze
ten fragment o Skittlesach). Są mistrzowie
u których Tornado rzeczywiście przenosi
w czasie, są tacy u których tylko ma się
krótką wizję (niczym mózg przetwarzający
przez sen kawałek przedwojennej gazety
który musnęło się wzrokiem i nie zwróciło
uwagi, czy przedwojenny film który leciał
gdzieś w tle) aż po tych, dla których torna-
do to narkotyk silnie autosugestywny gdzie
po przebudzeniu ludzie mają wrażenie że
cofali się w czasie ale tak na prawdę przez
godzinę turlali się we własnej ślinie. Ostatni
numer “Gwiezdnego Pirata” zawierał krótki
felieton o tym, jak rzadko eksploatowana jest
Stalowa Policja - to po części skłoniło mnie
do zastanowienia się nad Tornado, którego
nigdy nie użyłem w innej roli niż jako waluta.
Dodajmy jeszcze filmy o T-800 gdzie formal-
nie rzecz biorąc maszyna cofała się w cza-
sie, żeby zmienić historię. Liźnijmy trochę
Wikipedii - warto poczytać o jakichś ikonach,
POCZĄWSZY OD TEGO NUMERU PIRATA RUSZAMY Z NOWYM CYKLEM
PRZEZNACZONYM DLA NEUROSHIMOWYCH MISTRZÓW GRY. ZNAJDZIECIE W NIM
ZAWSZE ROZBUDOWANY, MODULARNY SCENARIUSZ PRZYGODY ZAINICJOWANY
PRZEZ KRÓTKĄ, PROSTĄ ZAJAWKĘ. RUBRYKĘ PROWADZI RUDOLF ALIGIERSKI.
ojcach-założycielach współczesnej informa-
tyki (do wyboru do koloru: Steve Jobs, Bill
Gates, Linus Torvalds, Jon ‘maddog’ Hall,
Douglas Engelbart, Leonard Kleinrock i tak
dalej wystarczy wpisać “computer” albo “pc”
i dalej wyszukać nazwiska).
zakręci się graczom tym większy szok/ubaw
będą mieli pod koniec.
ZACZNIJMY OD OSÓB,
KTÓRE SPOTKA DRUŻYNA
- mogą być to fanatycy z silnym akcentem
Salt Lake City święcie wierzący w to, że
Moloch już od lat wysyła swoich agentów
w przeszłość. Mogą nie mieć nawet na to
solidnych dowodów, ale przecież ich nie
potrzebują... Co więcej mogą drużynę zła-
pać w zasadzkę i przymusić ich do wzięcia
udziału w tej “misji”. Wcale nie muszą być
przyjaźni. W skrajnych wypadkach ta “misja”
może być albo czymś w rodzaju “chrztu”
w wierze tej sekty, lub wręcz ofiarą (mnisi
nie zakładają że bohaterowie się wybudzą
z narkotycznego snu). Mogą zaciągnąć gra-
czy do mrocznych ruin katedry i tam będzie
miało miejsce zdarzenie (klimaty Fallout
Hubologiści a “Katedra” Bagińskiego)
Tak przygotowani możemy rozpocząć
przygodę z wątkiem podróży w czasie.
Do rozpoczęcia przygody potrzebujemy
trzech rzeczy - OSÓB (NPC świata Neuro-
shimy którzy nakłonią drużynę do pogoni
za maszyną w odmętach czasu), MIEJSCA
(czy też bardziej narzędzia zbrodni - labo-
ratoriów w których Moloch wysłał swojego
agenta w przeszłość) i MOTYWU (poważnie
zakładacie że OSOBY powiedziały prawdę,
a MIEJSCE jest na prawdę miejscem? Co
wy? Od wczoraj w Neuro gracie? MG musi
wiedzieć co stało się naprawdę). Wspomnia-
łem wcześniej że każdy MG ma swój pomysł
na Tornado i będzie miało to bezpośredni
wpływ na wygląd tych trzech czynników -
teoretycznie wszystkie trzy mogą być konse-
kwentne i zgodne z tym w co wierzy MG, ale
zachęcam do wymieszania bo im bardziej
- agenci Alluvacha. Mało mówią, są konkret-
ni, wiedzą co należy zrobić więc to robią,
płacą w dobrych gamblach. Cała procedura
5
| GWIEZDNY PIRAT NR 53
Plik z chomika:
mamut123
Inne pliki z tego folderu:
Gwiezdny pirat 59 (kwiecień-maj 2013).pdf
(38591 KB)
Gwiezdny pirat 46 (grudzień 2011).pdf
(31477 KB)
Gwiezdny pirat 49 (marzec 2012).pdf
(29925 KB)
Gwiezdny pirat 55 (październik 2012).pdf
(21302 KB)
Gwiezdny pirat 48 (luty 2012).pdf
(21307 KB)
Inne foldery tego chomika:
#Zagraj
Altar
Ambrozja Codzienna
Anarion
Ancalima
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin