EDUKACJA MATEMATYCZNA – KLASA III
.................................................................................................
imię i nazwisko
1. Oblicz w pamięci.
20 · 50 =…. 30 · 30 =……. 40 · 20 =…….. 50 · 20 =……
.....
2
2. Oblicz sposobem pisemnym.
1000 – (409 · 2 – 213 · 3 ) =………………………………………
3
3. Oblicz, stosując rozdzielność mnożenia względem dodawania lub odejmowania.
4 · 68 =……………………………………………..
6 · 76 =……………………………………….........
7 · 96 =……………………………………………
4. Oblicz:
20
60
27
Czynnik
49
15
30
Iloczyn
5. Oblicz:
600
800
1000
Dzielnik
300
200
100
Iloraz
832
8
927
9
6. Rozwiąż zadanie i zapisz odpowiedź.
Jarek ma 936 zł oszczędności. Jego brat Filip ma 4 razy mniej.
Ile złotych ma Filip?
7. Rozwiąż zadanie i zapisz odpowiedź.
W kasie było 445 zł w monetach pięciozłotowych i 352 zł w monetach dwuzłotowych. Których monet było więcej i o ile?
8. Oblicz:
1000 – (936 – 749) · (798 – 793) + 415 =……………………………………..
………………………………………………………………………………...
4
9. Rozwiąż zadanie i zapisz odpowiedź.
Do klubu sportowego zakupiono 3 pary adidasów i 3 pary tenisówek. Para adidasów kosztowała 216 zł, a para tenisówek była 2 razy tańsza.
Ile zapłacono za zakupione obuwie?
ewka963