plan na kwiecień.doc

(65 KB) Pobierz

                                              Plan pracy dla dzieci 5-6 letnich -  kwiecień 2010r.

 

                                                 Wiosenna przygoda

 

Cele ogólne:

 

 

·         Umiejętność dostrzegania zjawisk w otoczeniu, obserwowania wybranych zjawisk

·         Umiejętność klasyfikowania spostrzeżeń

·         Umiejętność wiązania „nowego” z posiadanym zasobem wiedzy, stosowanie w praktyce

·         Umiejętność formułowania przypuszczeń ,wniosków ,samodzielnego prowadzenia działań

 

 

Cele realizowane są w różnych porach dnia, głównie przez zabawę.

 

 

Podstawa programowa : ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 23 grudnia 2008 r.

Program wychowania przedszkolnego ,,Zanim będę uczniem” Elżbieta Tokarska, Jolanta Kopała

Program wychowania przedszkolnego Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska, Gustawa Grabowska

 

 

Diagnoza – zachowań emocjonalno-społecznych, umiejętności poznawczych, kompetencji komunikacyjnych i językowych,

motoryki małej i dużej.

 

 

Formy organizacyjne: indywidualnie, z całą grupą, zespołowo, w małych grupach

 

 

Wybrane treści programowe: decyzja nauczyciela

 

 


Tydzień I

Temat tygodnia

Dzień tygodnia

                                     Sposoby realizacji

Przygotowane do pisania 

           i czytania

       Zajęcia ruchowe

            Uwagi

Wiosenne nowinki

1

 

·         Prima Aprilis ,dzień żartów 

- nawiązanie do zwyczajów robienia sobie psot i żartów

- ukazanie kłamstwa jako wady

·         Toczy się i leci” – zestaw ćwiczeń i zabaw

ruchowych ogólnorozwojowych z balonami.

 

 

 

 

 

 

kolorowanie obrazków (zwrócenie uwagi na linie otaczające obszar kolorowania)

 

 

 

 

lepienie,rysowanie,wycinanie na tematy dowolne,

(zwrócenie uwagi na prawidłową pracę nożyczkami)

 

 

 

 

zdobywanie wiedzy na temat kodowania słów

lepienie z plasteliny

rysowanie na temat dowolny

 

 

 

kolorowanie obrazków konturowanych bez przekraczania linii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćw. poranne zestaw

wg.K.Wlaźnik

 

 

Ćw. gimnastyczne prowadzone metodą gimnastyki twórczej R.Labana

 

 

 

zabawy ruchowe wg S.Owczarka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Diagnoza zachowań

społecznych i

emocjonalnych, diagnoza

zdolności rozumienia i

zapamiętywania prostych

umów oraz stosowania zasad wspólnej zabawy

 

 

2

 

·         Wiersz do słuchania ,,Kwietniowe humory"B.Forma

- zapoznanie dzieci z przysłowiami polskimi o miesiącach

- zachęcanie dzieci do obserwowania przyrody i dzielenie się wrażeniami

·         W rytm pór roku” – zabawa rytmiczna – w marszu skandowanie nazw pór roku, dzielenie na sylaby, akcentowanie klaśnięciem lub tupnięciem.

 

3

 

·         Praca z obrazkiem ,,Wiosenne kwiaty"

- zapoznanie dzieci z nazwami i wyglądem typowych wiosennych kwiatów (krokus, sasanka, przylaszczka)

·         Jaworowi ludzie” – zabawy ruchowe z czasów dzieciństwa dziadków, dowiadywanie się o zabawach  dziadków i rodziców.

 

4

 

 

 

·         zajęcia matematyczne wg planu

·         Zabawy z chustą animacyjną

- integracja grupy, wdrażanie do współdziałania

 

 

tydzień II

 

1

 

·         Wiersz do słuchania ,,Jest nas pełno wokół was"

- poprzez treść wiersza zachęcanie dzieci do gromadzenia informacji, jak również wskazanie ,że książka jest źródłem wiedzy

·         Zabawy  słuchowe i ortofoniczne ,, Głosy ptaków”

- próby naśladowania głosów ptaków

 

 

 

 

 

 

 

zdobywanie wiedzy na temat kodowania słów

lepienie z plasteliny

rysowanie na temat dowolny

 

 

 

 

 

kolorowanie obrazków (zwrócenie uwagi na linie otaczające obszar kolorowania)

 

 

 

 

kolorowanie obrazków konturowanych bez przekraczania linii

 

 

 

 

praca z dziećmi 6-letnimi , czytanie prostych tekstów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marzyciele” – odpoczynek przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej, leżenie z zamkniętymi oczami.

 

 

 

ćw. poranne i zabawy ruchowe wg K. Wlaźnik

 

 

 

ćwiczenia ruchowe wg metody Kniessów

 

 

 

 

ćwiczenia prowadzone metodą Orffa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Diagnoza sfery intelektualnej

(spostrzegawczość,

umiejętność myślenia –

analizowanie zjawisk,

formułowanie wniosków itp.)

oraz umiejętności

współdziałania; motoryki

dużej

2

 

·         Praca z obrazkiem ,,Nowinki o ptakach"

- zapoznanie dzieci z charakterystycznym wyglądem ptaków :wilga, jaskółka, szpak, kukułka

- zachęcanie do obserwacji przyrodniczych

·         Zabawy słuchowe i rytmiczne - ,,Ptaki ”( zabawa kształtująca słuch)

3

 

·         Opowiadanie ,,O czym nie wszyscy wiedzą"

-dowiadywanie się np. o konieczności i sposobach czyszczenia piór przez ptaki,

- szukanie wzorców do naśladowania w świecie zwierząt (dbanie o czystość)

·         Zabawy rytmiczne przy piosence Podajmy sobie ręce

- umuzykalnienie dzieci, zabawy incytacyjno-inhibicyjne

4

 

·         Zaj.plastyczne ,,Wiosenna wycinanka" wg wzorów wycinanek ludowych

- zapoznanie dzieci z techniką wycinanek ludowych

- próby wycinanek wg wzoru

·         Konkurs zagadkowy

- rozwiązywanie zagadek o tematyce wiosennej

5

 

·         zaj. matematyczne wg planu

·         Zabawy z chustą animacyjną

- integracja grupy, wdrażanie do współdziałania

 

tydzień III

Życie na łące

1

·         Film i zdjęcia ,, Życie na łące"

- podpatrywanie jak toczy się życie owadów zwierząt i roślin w ich naturalnym środowisku jakim jest łąka

·         Zajęcia rytmiczne, improwizacje ruchowe do piosenki ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin