CC 700 – WYMIANA WAŁKA SPRZĘGŁOWEGO, WYMIANA USZCZELNIACZA….pdf

(1633 KB) Pobierz
CC 700 – WYMIANA WAŁKA SPRZĘGŁOWEGO, WYMIANA USZCZELNIACZA…
CC 700 – WYMIANA WAŁKA SPRZĘGŁOWEGO, WYMIANA
USZCZELNIACZA WAŁKA
Sączący się olej na połączeniu silnika i skrzyni biegów to zmora wszystkich
uŜytkowników cc700. Czasem jest to efekt przeciekającego uszczelnienia wału
głównego ale najczęściej zawodzi uszczelniacz wałka sprzęgłowego. Oba te
przypadki wymagają wymontowania zespołu napędowego albo samej przekładni. Ja
wolę to drugie, wydaje się mniej pracochłonne. MoŜna się posłuŜyć opracowaniem
pt.: „CC 700 – wyjmowanie skrzyni biegów”.
Opracowanie: egie 28.08.2010 r.
Po wyjęciu i oczyszczeniu skrzyni wyjmujemy łoŜysko wyciskowe po zdjęciu
2 zapinek.
Zapinka
Śruba
ŁoŜysko
wyciskowe
Teraz musimy zdecydować, czy chcemy wymienić tylko uszczelniacz wałka
sprzęgłowego, czy teŜ i wałek sprzęgłowy, jeŜeli podejrzewamy, Ŝe moŜe być
nadmiernie wytarty – bez wyjęcia tego nie zgadniemy. Jest to element trwały
i najczęściej wymieniamy tylko uszczelkę.
W tym celu wydłubujemy z korpusu tuleję prowadzącą 5 po odkręceniu śruby.
JeŜeli kupiliśmy kompletną tuleję (to jest najlepsze rozwiązanie), smarujemy ją
olejem, zakładamy w miejsce starej i przystępujemy do składania wszystkiego. Musi
być przewidziana do cc.
JeŜeli wymieniamy tylko simmering 4 (takŜe do cc, od „malucha” pasuje
wymiarowo ale przewidziany jest do odwrotnych obrotów wałka i od razu przecieka),
1
349524236.004.png
musimy pobawić się z wybiciem tulejki 1, wydłubaniem uszczelki 4 i złoŜeniem od
nowa. Tulejka 1 nie moŜe przesłaniać otworu 2. NaleŜy teŜ wymienić oring 3.
JeŜeli znajomy mechanik sprezentował nam stary wałek sprzęgłowy do
osiowania sprzęgła i podejrzewamy, Ŝe nasz moŜe wyglądać tak samo, decydujemy
się to sprawdzić.
Ciekawość, to pierwszy stopień do... wiedzy. Odkręcamy z obu stron skrzyni
po 4 nakrętki i podwaŜając wkrętakiem zdejmujemy pokrywy łoŜysk.
2
349524236.005.png
Odkręcamy 6 śrub mocujących obudowę sprzęgła
i odłączamy ją od korpusu skrzyni biegów.
3
349524236.006.png
Po wyjęciu mechanizmu róŜnicowego widać całą prawdę o naszym wałku
sprzęgłowym. JeŜeli decydujemy się na wymianę mamy dostęp do tulei mocowania
wałka sprzęgłowego
i spręŜyny, którą przy pomocy wąskich szczypiec musimy zdjąć i przy uŜyciu
drutu Ø2, zgiętego w kształt litery L wypchnąć z widocznego otworu mocujący kołek.
4
349524236.007.png
SpręŜyna
i tulei.
Zdjęcie drugiej spręŜyny i wyjęcie kolejnego kołka pozwoli na rozłącznie wałka
Kiedy juŜ pooglądamy wszystko (moŜemy takŜe zdjąć pokrywę i przyjrzeć się
kołom i mechanizmom naszej skrzyni – jedyna okazja), zaczynamy montować
wszystko w odwrotnej kolejności.
Na początek jednak czyścimy bardzo dokładnie płaszczyzny przylegania
skrzyni i obudowy sprzęgła a takŜe pokryw łoŜysk ze starego silikonu i ewentualnie
korozji.
Po zamontowaniu wałka sprzęgłowego z tuleją smarujemy silikonem
wysokotemperaturowym (ksiąŜka napraw zaleca klej Loctite 573, cena - jak pół
5
349524236.001.png 349524236.002.png 349524236.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin