Master Copywriter_przykladowy_szablon_testu_perswazyjnego.pdf

(151 KB) Pobierz
Master Copywriter - przykładowy szablon
Master Copywriter – materiały szkoleniowe
W ciągu 15 minut napisz ofertę, raport, a nawet wpis
na bloga, stosując ten prosty, sprawdzony szablon.
3 ważne kroki:
Napisz zniewalający, przyciągający uwagę nagłówek
Krok #2:
Napisz treść w której wyjaśnisz - czym jest Twój produkt i dlaczego oni
(klienci) powinni go mieć
Tutaj warto dodać tzw. bullety, czyli listę korzyści, o szczegółach za chwilę.
Powiedz im dokładnie, jakiej akcji od nich oczekujesz (kup, kliknij, podaj adres
email, kup produkt)
Załóżmy, że chcę sprzedać program odchudzania się, i napisać krótką ofertę na
stronę.
Copyrights 2009 dr Artur Lewandowski
strona 1 z 10
Krok #1:
Krok #3:
Pokażę Ci to na przykładzie:
84085715.007.png 84085715.008.png
Master Copywriter – materiały szkoleniowe
Co powinien "robić" Twój nagłówek, aby skutecznie
działać?
1. Przyciągnij uwagę czytelnika,
2. Zaintryguj go tak bardzo, aby chciał przeczytać całą treść NATYCHMIAST
3. Pokaż, że czytelnik zyska WIEDZĘ!!!
A teraz przykład klasycznego nagłówka, który wielokrotnie świetnie się sprawdził:
Wersja#1:
"Ostrzeżenie! Nie zaczynaj {czynność}, dopóki nie przeczytasz
każdego słowa tego raportu"
Wersja#2:
"Ostrzeżenie! Nie zaczynaj {czynność}, dopóki nie przeczytasz
każdego słowa tego artykułu"
Wersja #3:
"Ostrzeżenie! Nie zaczynaj {czynność}, dopóki nie przeczytasz
każdego słowa tego posta"
np.
Ostrzeżenie! Nie zaczynaj się odchudzać, dopóki nie przeczytasz
każdego słowa tego listu.
Ostrzeżenie! Nie zaczyanj się odchudzać, dopóki nie przeczytasz
każdego słowa tego artykułu.
Ostrzeżenie! Nie zaczynaj się odchudzać, dopóki nie przeczytasz
każdego słowa mojego posta.
Możesz oczywiście ten szablon zmodyfikować
Ostrzeżenie! Nawet nie próbuj się odchudzać, dopóki nie
przeczytasz każdego słowa tego artykułu.
Copyrights 2009 dr Artur Lewandowski
strona 2 z 10
84085715.009.png 84085715.010.png
Master Copywriter – materiały szkoleniowe
Dlaczego ten nagłówek tak skutecznie działa?
Ten nagłówek wykorzystuje silny mechanizm psychologiczny:
1. ludzie nie lubią popełniać błędów - a on sugeruje, że mogą
2. ludzie nie lubią być pozostawiani z niepełną informacją, chcą znać cały
obrazek, a nie jego fragment, bo to ich irytuje
3. instynkt samozachowawczy każe im unikać niebezpieczeństw - a istnienie
jakiegoś niebezpieczeństwa sugeruje słowo: "OSTRZEŻENIE" od którego
zaczyna się cały nagłówek.
Co powinien "robić" pierwszy akapit, aby zaangażować
odbiorcę w przeczytanie całego tekstu?
3 ważne zasady:
1. Zasada Alfreda
2. ZAWSZE! dotyczy adresata tekstu (przynajmniej przy tym schemacie)
3. omija radar wątpliwości
Copyrights 2009 dr Artur Lewandowski
strona 3 z 10
84085715.001.png 84085715.002.png
Master Copywriter – materiały szkoleniowe
Poznaj sprawdzony szablon:
Wariant #1:
Jeśli { oczekiwany rezultat}, to mało znane fakty dotyczące {informacje
związane z rezultatem}, które poznasz czytając ten raport pozwolą Ci uniknąć
{konsekwencje} i jednocześnie zyskać {korzyści}
oto dlaczego
Wariant #2:
Jeśli { oczekiwany rezultat}, to mało znane fakty dotyczące {informacje
związane z rezultatem}, które poznasz czytając ten raport pozwolą Ci uniknąć
{konsekwencje} i jednocześnie zyskać {korzyści}
(tak wiem, co sobie myślisz: ja też wcześniej wielokrotnie zawiodłem się na
{inne rozwiązania} i właśnie dlatego napisałem ten raport)
np.
Wariant #1:
Jeżeli chcesz bezpiecznie zgubić więcej niż 5 kg w ciągu miesiąca, to mało
znane fakty dotyczące łączenia potraw, które poznasz czytając ten raport
pozwolą Ci przyspieszyć metabolizm i spalać tygodniowo nawet 1,5 kg tłuszczu
normalnie jedząć.
Oto dlaczego.
Wariant #2:
Jeżeli chcesz bezpiecznie zgubić więcej niż 5 kg w ciągu miesiąca, to mało
znane fakty dotyczące łączenia potraw, które poznasz czytając ten raport
pozwolą Ci przyspieszyć metabolizm i spalać tygodniowo nawet 1,5 kg tłuszczu
normalnie jedząć.
(tak wiem, co sobie myślisz: ja też wcześniej wielokrotnie zawiodłem się na
tzw. "cudownych formułach" i właśnie dlatego napisałem ten raport)
Copyrights 2009 dr Artur Lewandowski
strona 4 z 10
84085715.003.png 84085715.004.png
Master Copywriter – materiały szkoleniowe
Dlaczego ten nagłówek tak skutecznie działa?
1. powołujesz się na fakty, czyli sugerujesz, że odbiorca czytając dalej, pozna coś
wartościowego,
2. mało znane fakty - potęguje jego ciekawość,
3. empatia,
4. wiarygodność,
Jak napisać tekst, aby obudzić u czytelnika pożądanie
związane z Twoim produktem/usługą/propozycją?
Etap #1: Co?
Zmęczony...{niepożądany rezultat, niepożądana sytuacja}....{błędy i
wypaczenia}... {osiągnięty rezultat}.... {dowód}
Przykład:
Zmęczony dźwiganiem 15 kg nadprogramowego tłuszczu, po kilku
frustrujących i nieudanych próbach zastosowania wielu różnych diet i
wyczerpujących programów na początku stycznia "odkryłem" prostą metodę,
dzięki której normalnie jedząć schudłem w ciągu miesiąca blisko 8 kg.
Copyrights 2009 dr Artur Lewandowski
strona 5 z 10
Ten szablon pierwszego akapitu wykorzystuje kolejny silny mechanizm
psychologiczny:
84085715.005.png 84085715.006.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin