Kabała dla początkujących(2)(1).pdf

(223 KB) Pobierz
Kaba³a dla pocz¹tkuj¹cych - przewodnik do ukrytej m¹droœci
ĺ w i a t ł o K a b a ł y
Kabała dla pocz Ģ tkuj Ģ cych
Przewodnik dla pocz Ģ tkuj Ģ cych do ukrytej m Ģ dro Ļ ci
L A I T M A N
K A B B A L A H P U B L I S H E R S
Raw Michael Lajtman – Dr Hab. Nauk Filozofii
Przeło Ň ył Paweł Mostowy
2096987.001.png
O KSI ġņ CE ..............................................................................................................................4
WST Ħ P .......................................................................................................................................5
Co to jest Kabała? .....................................................................................................................8
Po co studiowa ę Kabał ħ ? ........................................................................................................10
Kim jest Kabalista? .................................................................................................................13
Historia Kabały i Zoharu .......................................................................................................14
Kto mo Ň e studiowa ę Kabał ħ ? .................................................................................................20
Jak studiowa ę Kabał ħ ? ...........................................................................................................22
Kabała a reinkarnacja ............................................................................................................24
Odczuwanie rzeczywisto Ļ ci poprzez Kabał ħ ........................................................................32
Muzyka Kabalistyczna ...........................................................................................................36
Najcz ħĻ ciej zadawane pytania na temat Kabały ..................................................................37
Na temat Bnei Baruch ............................................................................................................45
Kontakt z Bnei Baruch ...........................................................................................................46
O KSI ġņ CE
Kabalista Raw Lajtman, który był uczniem i asystentem Rabiego Barucha
Aszlaga w latach 1979-1991, pod ĢŇ a Ļ ladami swojego nauczyciela, przekazuj Ģ c m Ģ dro Ļę
Kabały Ļ wiatu. Ksi ĢŇ ka ta oparta jest na Ņ ródłach, które zostały przekazane przez ojca
Rabiego Barucha Aszlaga, Rabiego Jehud ħ Aszlaga (Baal HaSulama), autora „Sulam-u”,
komentarza do ksi ħ gi Zohar, który kontynuował drog ħ Ari-ego i Rabiego Szymona Bar
Jochai oraz wielu znakomitych Kabalistów wielu pokole ı przed nimi.
Celem tej ksi ĢŇ ki jest pomóc ka Ň demu wej Ļę w pierwszy etap duchowej
rzeczywisto Ļ ci. Ta wyj Ģ tkowa metoda studiów, pozwala dzieli ę si ħ t Ģ m Ģ dro Ļ ci Ģ z
innymi, nie tylko pomaga przezwyci ħŇ y ę próby i zmartwienia codziennego Ň ycia, lecz
inicjuje proces, w którym człowiek rozwija si ħ ponad standardowe ograniczenia
dzisiejszego Ļ wiata.
WST Ħ P
Prawa przyrody, nasze miejsce w Ļ wiecie i nasze zachowanie, były badane przez
naukowców i filozofów od tysi ħ cy lat.
Zgodnie z logicznymi przypuszczeniami, nauka korzysta z wiarygodnych bada ı i danych.
A jednak, nasi naukowcy i badacze, doszli do wniosku, Ň e im bardziej posuwaj Ģ si ħ
naprzód w swoich badaniach, tym bardziej mglisty, niezrozumiały i pogmatwany wydaje
si ħ Ļ wiat.
Nauka, niew Ģ tpliwie spowodowała kolosalny post ħ p dla Ļ wiata, lecz jest ograniczona.
Narz ħ dzia naukowe nie mog Ģ mierzy ę Ļ wiata wewn ħ trznego człowieka, jego duszy,
zachowania i Ņ ródeł motywacji. Człowiek - główny element stworzenia, ci Ģ gle pozostaje
bez wiedzy na temat swojej roli we wszech Ļ wiecie.
Człowiek od zawsze poszukiwał odpowiedzi na podstawowe pytania o Ň ycie: Kim
jestem? Jaki jest cel mojego istnienia? Dlaczego istnieje Ļ wiat? Czy b ħ dziemy Ň y ę nadal,
gdy nasza fizyczna istota zako ı czy swoje zadanie?
W dzisiejszym Ļ wiecie ci Ģ głej presji, niektórzy znajduj Ģ tymczasow Ģ satysfakcj ħ we
wschodnich technikach, ukierunkowanych głównie na relaksacj ħ , czy zminimalizowanie
cierpienia przez zmniejszenie osobistych oczekiwa ı i pragnie ı . Ró Ň ne formy medytacji,
od Ň ywiania oraz fizycznych i psychicznych ę wicze ı wyciszaj Ģ cych naturalne instynkty
człowieka, umo Ň liwiaj Ģ mu czu ę si ħ bardziej komfortowo z punktu widzenia jego
fizycznego stanu. Ta metoda uczy go obni Ň a ę swe oczekiwania, ale pozostawia go w
konflikcie z jego własnymi pragnieniami.
Nasze Ň yciowe do Ļ wiadczenie uczy nas, Ň e mamy nieograniczone pragnienia – i tylko
ograniczone Ņ ródła ich zaspokojenia. Jest to podstawowa przyczyna tego, Ň e nie ma
sposobu, by całkowicie zaspokoi ę wszystkie nasze pragnienia i dzi ħ ki temu unikn Ģę
cierpienia. To jest przedmiot Kabały. Kabała odpowiada na podstawowe pytania i
prowadzi nas w kierunku osi Ģ gni ħ cia satysfakcji i spełnienia.
Podstawowe pytania istoty ludzkiej dodaj Ģ innego wymiaru cierpieniom człowieka. Nie
pozwalaj Ģ nam poczu ę zadowolenia i spełnienia nawet, je Ļ li ten czy inny cel został
osi Ģ gni ħ ty. Gdy człowiek osi Ģ ga cel, do którego d ĢŇ ył, natychmiast odczuwa, Ň e brakuje
mu jeszcze innej przyjemno Ļ ci. Uniemo Ň liwia mu to cieszy ę si ħ swoim osi Ģ gni ħ ciem, a
Zgłoś jeśli naruszono regulamin