Programowanie Obiektowe - W01.pdf

(1005 KB) Pobierz
2012-11-18
Programowanie Obiektowe
drinżJaroławZdrojewski
jzdrojewski@utp.edu.pl
10/2009
Zaryagadnieńobjtychwykładem
Zakretematykiwykładuwemetre,
Literatura,
Rowiąywanieproblemów,anardia,
Paradygmaty programowania,
Wprowadzenie do obiektów (abstrakcja, enkapsulacja,
polimorfizm, dziedziczenie),
Podstawy C / C++,
Zadania do realizacji.
1
982145134.015.png 982145134.016.png
2012-11-18
Zakretematykiwykładu
1. Wprowadzenie do obiektów
2. Podstawy programowania - typy,mienne,operatory,terownieprepływem,unkcje,
3. Podstawy programowania - wkaniki,tablice,truktury,litapoleceń,
4. Klay(deinicja,obiekty,metody,kładowe,aig,agnieżdżanie,pretrenienaw),
5. Inicjowanie, przypisywanie i niszczenie obiektów,
6. Operatorypreciążoneiprektałcanietypów,
7. Wzorce klas,
8. Klasy pochodne i dziedziczone,
9. Wielodziedziczenie i dziedziczenie wirtualne,
10. Zastosowanie dziedziczenia,
11. Bibliotekawejcia/wyjcia,
12. Wzorce projektowe,
13. Kontenery,
14. Obługawyjątków,
15. Wpółbieżnoć
Literatura
Bruce Eckel,
Thinking in C++,
Lippman Stanley B., Lajoie Josee,
PodtawyjykaC++
Bruce P. Leung, Clovis L. Tondo,
PodtawyjykaC++Ćwiceniai
rowiąania
2
982145134.017.png 982145134.018.png 982145134.001.png 982145134.002.png 982145134.003.png 982145134.004.png
2012-11-18
Literatura (c.d.)
Bjarne Stroustrup,
C++ Programming Language
(polish edition: Język C++).
wyszukaj: “C++tutorial”,e.g.:
http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/
Literatura (c.d.)
3
982145134.005.png 982145134.006.png 982145134.007.png 982145134.008.png 982145134.009.png
2012-11-18
Rowiąywanieproblemów,anardia
Abstrakcja winormatycejettechniką ukrywania
implementacji awpólnyminterejem,mogącymkorytać
bibliotekwceluoiągniciapożądanejunkcjonalnoci.
btrakcjajetpowiąanakażdymjykiemprogramowania
Rodaj i jakoć abstrakcji użytej w nardiu beporednio
prekładainałożonoćproblemów,któremożemyaich
pomocąrowiąać
Rowiąywanieproblemów,anardia
Pretreń problemu - elementyiinterakcjepomidynimi,wymagające
repreentacjiwatoowanymrowiąaniuprogramitycnym,
Pretreń rowiąania – rodowikoinardia,gdielubapomocą,
którychmaotaćrowiąanypotawionyproblem
Prykłady :
Asembler – jetograniconąabtrakcjąkomputera,
Fortran, Pascal, C – możemyroważać,jakoabtrakcjeaemblera
(myleniewkategoriachkomputera,cyliprogramitaokrelawiąek
pomidymodelemmaynyamodelemrowiąywanegoproblemu)
C++, Java - programowanie obiektowe dostarcza nardiumożliwiających
repreentacjeelementówpretreniproblemubeporedniow
pretrenirowiąania,jako„obiektów”,gdiekażdynichnajdujeiw
okrelonymtanieidotarcabióroperacji,któremożnananimwykonać
4
982145134.010.png 982145134.011.png
2012-11-18
Paradygmat programowania
Paradygmat programowania (ang. programming paradigm) — wzorzec programowania
predkładanywdanymokreierowojuinormatykiponadinnelubcególnie
cenionywpewnychokolicnociachlubatoowaniach(deiniujepoóbpotregania
preprogramitprepływuterowaniaiwykonywanieprogramukomputerowego)
Istnieje wiele paradygmatów, aichakrejetcto rozmyty i cto achodący na inne:
Imperatywny,
Proceduralny,
Obiektowy,
Inne paradygmaty to:
zdarzeniowy,
logiczny,
strukturalny
..
Paradygmat programowania
Paradygmat imperatywny - opiujeprocewykonywaniajakoekwencjintrukcji
mieniającychtanprogramu,ciągkomendwykonywanyprekomputer- każdy
komputer pracuje imperatywnie) – np. assembler,
Wytkieprogramyotatecnieąprektałcanedokodumaynowego,któryjet
tylemimperatywnymiekwencyjnym(jakrównieżbardoniewygodnymdo
programowania)
5
982145134.012.png 982145134.013.png 982145134.014.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin