Wykonywanie fryzjerskich zabiegów pielęgnacyjnych.pdf

(430 KB) Pobierz
Fryzjer_514[01]_ Z3.01_u.doc
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Izabela Suligowska
Wykonywanie fryzjerskich zabiegów pielęgnacyjnych
514[01].Z3.01
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
393124960.003.png 393124960.004.png 393124960.005.png
Recenzenci:
mgr inż. Zuzanna Sumirska
mgr Mariola Góźdź
Opracowanie redakcyjne:
mgr Małgorzata Sołtysiak
Konsultacja:
mgr Małgorzata Sołtysiak
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 514[01].Z3.01
,,Wykonywanie fryzjerskich zabiegów pielęgnacyjnych'', zawartego w modułowym programie
nauczania dla zawodu fryzjer.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstępne
5
3. Cele kształcenia
6
4.1. Ocena stanu włosów i skóry głowy
7
4.1.1. Materiał nauczania
7
4.1.2. Pytania sprawdzające
12
4.1.3. Ćwiczenia
12
4.1.4. Sprawdzian postępów
15
4.2. Szampony fryzjerskie. Mechanizm mycia włosów
16
4.2.1. Materiał nauczania
16
4.2.2. Pytania sprawdzające
18
4.2.3. Ćwiczenia
19
4.2.4. Sprawdzian postępów
23
4.3. Preparaty do pielęgnacji włosów
24
4.3.1. Materiał nauczania
24
4.3.2. Pytania sprawdzające
27
4.3.3. Ćwiczenia
27
4.3.4. Sprawdzian postępów
30
4.4. Wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych
31
4.4.1. Materiał nauczania
31
4.4.2. Pytania sprawdzające
36
4.4.3. Ćwiczenia
37
4.4.4. Sprawdzian postępów
39
5. Sprawdzian osiągnięć
40
6. Literatura
45
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
4. Materiał nauczania
7
1. WPROWADZENIE
Poradnik będzie Ci pomocny w przyswajaniu wiedzy z zakresu Wykonywanie
fryzjerskich zabiegów pielęgnacyjnych. Pomoże Ci zorganizować stanowiska pracy do
wykonywania zabiegów pielęgnacyjnych.
W poradniku zamieszczono:
1. Wymagania wstępne, czyli wykaz umiejętności i wiedzy, które powinieneś mieć
opanowane, aby przystąpić do realizacji tej jednostki modułowej.
2. Cele kształcenia tej jednostki modułowej.
3. Materiał nauczania umożliwiający samodzielne przygotowanie się do wykonania ćwiczeń
i zaliczenia sprawdzianów. Wykorzystaj do poszerzenia wiedzy wskazaną literaturę oraz
inne źródła informacji.
4. Pytania sprawdzające, które pomogą stwierdzić, czy jesteś przygotowany do
wykonywania ćwiczeń.
5. Ćwiczenia, które zawierają wykaz materiałów, narzędzi i sprzętu potrzebnych do
realizacji ćwiczenia. Prawidłowe wykonanie ćwiczeń jest dowodem osiągnięcia
umiejętności praktycznych określonych w tej jednostce modułowej.
6. Sprawdzian postępów, który sprawdzi Twoje opanowanie wiedzy i umiejętności z zakresu
całej jednostki. Wykonując sprawdziany postępów powinieneś odpowiadać na pytanie tak
lub nie, co oznacza, że opanowałeś materiał albo nie.
Jeżeli masz trudności ze zrozumieniem tematu lub ćwiczenia, to poproś nauczyciela lub
instruktora o wyjaśnienie i ewentualne sprawdzenie, czy dobrze wykonujesz określoną
czynność.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
514[01].Z3
Pielęgnacja i czesanie włosów
514[01].Z3.01
Wykonywanie fryzjerskich zabiegów
pielęgnacyjnych
514[01].Z3.02
Czesanie włosów
514[01].Z3.03
Formowanie fryzur
Schemat układu jednostki modułowej
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
393124960.006.png 393124960.001.png 393124960.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin