Charakterystyka budowy i funkcji skóry oraz włosów.pdf

(515 KB) Pobierz
Fryzjer_514[01]Z1.01_u.doc
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Elżbieta Małek
Charakterystyka budowy i funkcji skóry oraz włosów
514[01]. Z1.01
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
393124975.001.png 393124975.002.png 393124975.003.png
Recenzenci:
mgr Mariola Góźdź
mgr inż. Zuzanna Sumirska
Opracowanie redakcyjne:
mgr Małgorzata Sołtysiak
Konsultacja:
dr inż. Krzysztof Symela
mgr Małgorzata Sołtysiak
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 514[01].Z1.01
„Charakterystyka budowy i funkcji skóry oraz włosów”, zawartego w modułowym programie
nauczania dla zawodu fryzjer.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstępne
4
3. Cele kształcenia
5
4. Materiał nauczania
6
4.1. Budowa i funkcje skóry
6
4.1.1. Materiał nauczania
6
4.1.2. Pytania sprawdzające
10
4.1.3. Ćwiczenia
10
4.1.4. Sprawdzian postępów
12
4.2. Charakterystyka tworów nabłonkowych naskórka skóry
13
4.2.1. Materiał nauczania
13
4.2.2. Pytania sprawdzające
15
4.2.3. Ćwiczenia
16
4.2.4. Sprawdzian postępów
17
4.3. Budowa i fizjologia włosów
18
4.3.1. Materiał nauczania
18
4.3.2. Pytania sprawdzające
23
4.3.3. Ćwiczenia
23
4.3.4. Sprawdzian postępów
24
4.4. Rodzaje i właściwości włosów
25
4.4.1. Materiał nauczania
25
4.4.2. Pytania sprawdzające
28
4.4.3. Ćwiczenia
28
4.4.4. Sprawdzian postępów
30
5. Sprawdzian postępów
31
6. Literatura
35
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1. WPROWADZENIE
Poradnik będzie Ci pomocny w przyswajaniu wiedzy dotyczącej budowy i funkcjonowania
skóry oraz włosów.
Poradnik zawiera:
- wymagania wstępne konieczne abyś mógł przystąpić do realizacji materiału z tego
modułu,
- cele kształcenia tej jednostki modułowej,
- materiał nauczania umożliwiający samodzielne przygotowanie się do wykonania ćwiczeń
i zaliczenia sprawdzianów. Wykorzystaj do poszerzenia wiedzy wskazaną literaturę oraz
inne źródła informacji,
- ćwiczenia, które zawierają:
­ wykaz materiałów, narzędzi i sprzętu potrzebnych do realizacji ćwiczenia,
­ pytania sprawdzające wiedzę potrzebną do wykonania ćwiczenia,
­ sprawdzian teoretyczny.
Przykłady ćwiczeń oraz zestawy pytań sprawdzających Twoje opanowanie wiedzy
i umiejętności z zakresu całej jednostki. Prawidłowe wykonanie ćwiczeń jest dowodem
osiągnięcia umiejętności praktycznych określonych w tej jednostce modułowej. Wykonując
sprawdziany postępów powinieneś odpowiadać na pytanie tak lub nie, co oznacza, że
opanowałeś materiał albo nie.
Jeżeli masz trudności ze zrozumieniem tematu lub ćwiczenia, to poproś nauczyciela lub
instruktora o wyjaśnienie i ewentualne sprawdzenie, czy dobrze wykonujesz daną czynność.
Po zrealizowaniu materiału spróbuj zaliczyć sprawdzian osiągnięć z zakresu tematyki
jednostki modułowej.
514[01].Z1
Anatomia, fizjologia,
choroby skóry i włosów
514[01].Z1.01
Charakteryzowanie budowy
i funkcji skóry oraz włosów
514[01].Z1.02
Rozpoznawanie patologicznych zmian
na skórze
514[01].Z1.03
Rozpoznawanie uszkodzeń
i chorób włosów
Schemat układu jednostek modułowych
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
393124975.004.png
2. WYMAGANIA WSTĘPNE
Przystępując do realizacji programu jednostki powinieneś umieć:
- czytać tekst ze zrozumieniem,
- analizować wybrane fragmenty tekstu,
- wykonywać proste schematy i rysunki,
- wykorzystać posiadaną wiedzę ogólną,
- posługiwać się podstawowymi wiadomościami z zakresu biologii zdobytymi w trakcie
nauki w szkole podstawowej i gimnazjum,
- korzystać z różnych źródeł informacji,
- planować racjonalne wykorzystywanie czasu podczas wykonywania ćwiczeń,
- przestrzegać zasad pracy umysłowej.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
Zgłoś jeśli naruszono regulamin