Plan wychowawczy dla klasy I c na rok szkolny 2010.docx

(14 KB) Pobierz

Plan wychowawczy dla klasy I c  na rok szkolny 2010/2011

Wychowawca                                 ………………………………………………..

Nauczyciel wspierający               ……………………………………………………

Lp.

Zadania

Cele

Sposoby realizacji

Termin realizacji

1.

Realizacja działań mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa w budynku szkolnym, na terenie przyszkolnym, a także podczas imprez organizowanych przez szkołę ze szczególnym uwzględnieniem dzieci młodszych.

§               Zapoznanie i systematyczne przypominanie zasad bezpiecznego poruszania się po budynku szkolnym oraz na terenie przyszkolnym.

§               Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas pobytu dzieci w sali lekcyjnej i świetlicy, podczas zajęć ruchowych i wycieczek.

§               Zapobieganie wypadkom.

§         Pogadanki na temat bezpieczeństwa.

§         Zapoznanie z regulaminem ucznia i zasadami bezpiecznego poruszania się po szkole.

§         Spotkania ze Strażnikiem Miejskim.

§         Dyżury w stołówce szkolnej.

§         Sprowadzanie dzieci do szatni po zakończeniu lekcji.

§        Wrzesień 2010 r. i w ciągu całego roku szkolnego.

2.

Higiena dnia codziennego jako element skutecznej pracy placówki ze szczególnym uwzględnieniem walki z hałasem.

§               Stawianie wymagań dotyczących higieny osobistej i zachowania czystości wokół siebie.

§               Kształtowanie nawyków higieniczno-zdrowotnych.

§               Uświadomienie dzieciom negatywnego wpływu hałasu na zdrowie człowieka.

§               Promowanie działań chroniących narząd słuchu.

§              Mycie rąk.

§              Korzystanie z toalety.

§              Kulturalne zachowanie w stołówce szkolnej.

§              Ubieranie się w zależności od pogody.

§              Spotkania z pielęgniarką szkolną ( pogadanki ).

§              Kontrola czystości.

§              Pogadanki na temat szkodliwości hałasu.

§              Kontynuowanie działań związanych ze zdrowym odżywianiem się- udział w akcji „Wiem co jem ”.

§              Kontynuowanie programu-  „Lekki Tornister ”

§        W ciągu całego roku szkolnego

3.

Troska o zgodność podejmowanych działań edukacyjno-wychowawczych jako czynnik podnoszący efektywność wychowania i nauczania.

§               Integrowanie zespołu klasowego.

§               Dostosowanie pracy dydaktycznej i wychowawczej  do potrzeb uczniów.

§               Tworzenie dobrego klimatu w grupie.

§               Wspieranie dzieci w pokonywaniu trudności.

§               Kształtowanie postaw prospołecznych.

§               Współpraca z samorządem szkolnym w organizowaniu zespołu klasowego.

 

§        Rozpoznawanie potrzeb i problemów dzieci- obserwacja.

§        Współpraca z instytucjami mogącymi pomóc dziecku oraz ze specjalistami szkolnymi.

§       Diagnozowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych oraz poszukiwanie form poprawy wyników w nauce.

§      Wyrównywanie szans edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem zaleceń- zajęcia dodatkowe.

§        Wrzesień  2010r. i w ciągu całego roku szkolnego.

4.

Pomoc i wspieranie rodziców w działaniach podejmowanych przez szkołę jako istotny czynnik jej sukcesów.

§        Włączanie rodziców do działań.

§        Podejmowanie działań integrujących rodziców.

§           Udział rodziców w realizacji programów naprawczych.

§          Zapoznanie rodziców z  WSO, Statutem Szkoły, Planem wychowawczym, Programem nauczania.

§          Udział rodziców w organizowaniu imprez szkolnych i klasowych.

§          Współdziałanie w zakresie jednolitych oddziaływań w szkole i domu.

§        Zebranie z rodzicami w dniu 07.09.2010r.

§        W ciągu całego roku szkolnego.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin