Plan wychowawczy dla klasy I c na rok szkolny 2010/2011
Wychowawca ………………………………………………..
Nauczyciel wspierający ……………………………………………………
Lp.
Zadania
Cele
Sposoby realizacji
Termin realizacji
1.
Realizacja działań mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa w budynku szkolnym, na terenie przyszkolnym, a także podczas imprez organizowanych przez szkołę ze szczególnym uwzględnieniem dzieci młodszych.
§ Zapoznanie i systematyczne przypominanie zasad bezpiecznego poruszania się po budynku szkolnym oraz na terenie przyszkolnym.
§ Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas pobytu dzieci w sali lekcyjnej i świetlicy, podczas zajęć ruchowych i wycieczek.
§ Zapobieganie wypadkom.
§ Pogadanki na temat bezpieczeństwa.
§ Zapoznanie z regulaminem ucznia i zasadami bezpiecznego poruszania się po szkole.
§ Spotkania ze Strażnikiem Miejskim.
§ Dyżury w stołówce szkolnej.
§ Sprowadzanie dzieci do szatni po zakończeniu lekcji.
§ Wrzesień 2010 r. i w ciągu całego roku szkolnego.
2.
Higiena dnia codziennego jako element skutecznej pracy placówki ze szczególnym uwzględnieniem walki z hałasem.
§ Stawianie wymagań dotyczących higieny osobistej i zachowania czystości wokół siebie.
§ Kształtowanie nawyków higieniczno-zdrowotnych.
§ Uświadomienie dzieciom negatywnego wpływu hałasu na zdrowie człowieka.
§ Promowanie działań chroniących narząd słuchu.
§ Mycie rąk.
§ Korzystanie z toalety.
§ Kulturalne zachowanie w stołówce szkolnej.
§ Ubieranie się w zależności od pogody.
§ Spotkania z pielęgniarką szkolną ( pogadanki ).
§ Kontrola czystości.
§ Pogadanki na temat szkodliwości hałasu.
§ Kontynuowanie działań związanych ze zdrowym odżywianiem się- udział w akcji „Wiem co jem ”.
§ Kontynuowanie programu- „Lekki Tornister ”
§ W ciągu całego roku szkolnego
3.
Troska o zgodność podejmowanych działań edukacyjno-wychowawczych jako czynnik podnoszący efektywność wychowania i nauczania.
§ Integrowanie zespołu klasowego.
§ Dostosowanie pracy dydaktycznej i wychowawczej do potrzeb uczniów.
§ Tworzenie dobrego klimatu w grupie.
§ Wspieranie dzieci w pokonywaniu trudności.
§ Kształtowanie postaw prospołecznych.
§ Współpraca z samorządem szkolnym w organizowaniu zespołu klasowego.
§ Rozpoznawanie potrzeb i problemów dzieci- obserwacja.
§ Współpraca z instytucjami mogącymi pomóc dziecku oraz ze specjalistami szkolnymi.
§ Diagnozowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych oraz poszukiwanie form poprawy wyników w nauce.
§ Wyrównywanie szans edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem zaleceń- zajęcia dodatkowe.
§ Wrzesień 2010r. i w ciągu całego roku szkolnego.
4.
Pomoc i wspieranie rodziców w działaniach podejmowanych przez szkołę jako istotny czynnik jej sukcesów.
§ Włączanie rodziców do działań.
§ Podejmowanie działań integrujących rodziców.
§ Udział rodziców w realizacji programów naprawczych.
§ Zapoznanie rodziców z WSO, Statutem Szkoły, Planem wychowawczym, Programem nauczania.
§ Udział rodziców w organizowaniu imprez szkolnych i klasowych.
§ Współdziałanie w zakresie jednolitych oddziaływań w szkole i domu.
§ Zebranie z rodzicami w dniu 07.09.2010r.
§ W ciągu całego roku szkolnego.
aryt1