Pająk Jan - ZUM 01 - Wykuwanie przeznaczenia.pdf

(1293 KB) Pobierz
Microsoft Word - 14p_01.doc
Prof. dr inż. Jan Pająk
ZAAWANSOWANE URZĄDZENIA MAGNETYCZNE - tom 1
Wykuwanie przeznaczenia
Monografia naukowa, 4-te wydanie, Nowa Zelandia, 2008 rok,
ISBN 978-1-877458-19-4
Copyright © 1998 by Prof. dr inż. Jan Pająk.
Wszystkie prawa zastrzeżone. Całość ani też żadna z części niniejszej monografii nie może zostać
skopiowana, zreprodukowana, przesłana, lub upowszechniona w jakikolwiek sposób (np. komputerowy,
elektroniczny, mechaniczny, fotograficzny, nagrania telewizyjnego, itp.) bez uprzedniego otrzymania wyrażonej
na piśmie zgody autora lub zgody osoby legalnie upoważnionej do działania w imieniu autora. Od uzyskiwania
takiej pisemnej zgody na kopiowanie tej monografii zwolnieni są tylko ci którzy zechcą wykonać jedną jej kopię
wyłącznie dla użytku własnego nastawionego na podnoszenie wiedzy i dotrzymają warunków że wykonanej
kopii nie użyją dla jakiejkolwiek działalności zawodowej czy przynoszącej dochód, a także że skopiowaniu
poddadzą cały wybrany tom lub całą monografię - włącznie ze stroną tytułową, streszczeniem, spisem treści i
rysunków, wszystkimi rozdziałami, tablicami, rysunkami i załącznikami.
Opublikowano w Nowej Zelandii prywatnym nakładem autora, w dwóch językach: polskim i angielskim
Niniejsza monografia [1/4] stanowi raport naukowy z przebiegu badań autora. Stąd prezentacja wszelkich
zawartych w niej materiałów posiadających wartość dowodową lub dokumentacyjną dokonana została według
standardów przyjętych dla publikacji (raportów) naukowych. Szczególna uwaga autora skupiona była na
wymogu odtwarzalności i możliwie najpełniejszego udokumentowania źródeł, tj. aby każdy naukowiec czy
hobbysta pragnący zweryfikować lub pogłębić badania autora był w stanie dotrzeć do ich źródeł (jeśli nie noszą
one poufnego charakteru), powtórzyć ich przebieg, oraz dojść do tych samych lub podobnych wyników.
Monografia [1/4] jest już czwartym wydaniem (poszerzonym, przeredagowanym i przeformatowanym)
najważniejszej [1] publikacji naukowej autora. Kompletowanie tej monografii zostało rozpoczęta w 1997 roku.
Pierwsze jej opublikowanie miało miejsce w 1998 roku (początkowo tylko w języku polskim). Aż do 2001 roku
[1/4] była upowszechniana w papierowej formie. Internetowe upowszechnianie jej czwartego wydania, już w
dwóch językach (polskim i angielskim) było rozpoczęte w 2001 roku. Od 2001 aż do 2008 roku tekst i ilustracje
[1/4] były oferowane oddzielnie w internecie w 3 formatach źródłowych (WP6, DOC, PDF). Począwszy od 2007
roku zmieniona i filozoficznie inna wersja tej monografii [1/4] zaczęła być upowszechniana w internecie jako
piąte wydanie [1/5]. W 2008 roku niniejsza [1/4] została przeformatowana tak że wszystkie ilustracje były już
powłączane do tekstu, zaś kompletna monografia [1/4] zaczęła być upowszechniana w poręcznym formacie PDF.
W czasach pisania niniejszej monografii [1/4], aż do października 1998 roku, adres autora był jak następuje:
Assoc. Prof. Jan Pająk,
Faculty of Engineering, Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS)
94300 Kota Samarahan, Sarawak (Borneo), MALAYSIA
Od lutego 2001 roku, autor używa następującego adresu:
Dr inż. Jan Pająk
P.O. Box 33250
NEW ZEALAND
Tel. domowy (w 2008 roku): +64 (4) 56-94-820; E-maile: jpajak@poczta.wp.pl lub janpajak@gmail.com
Petone 5046
2
STRESZCZENIE tomu 1 monografii [1/4] "Zaawansowane urządzenia magnetyczne", ISBN 978-1-877458-19-4
Dotychczas nasza cywilizacja wdrożyła do stosowania trzy zupełnie odmienne systemy urządzeń latających.
Są to: (1) balony i sterowce - czyli urządzenia lżejsze od powietrza których działanie opiera się na zasadzie
formowania wyporu aerostatycznego, (2) samoloty - czyli wehikuły latające których zasada działania wykorzystuje
siłe nośną formowaną poprzez dynamiczne oddziaływania strumienia powietrza z powiechnią ich skrzydeł, oraz (3)
rakiety - czyli urządzenia które dokonują lotu wyłącznie poprzez wykorzystywanie siły odrzutu. Z urządzeń tych
tylko rakiety są w stanie poruszać się w trzech najważniejszych ośrodkach, tj. przestrzeni kosmicznej, powietrzu i
wodzie.
Jakiś czas temu opracowany jednak został szczególny odpowiednik "Tablicy Mendelejewa", który zamiast
pierwiastków chemicznych dotyczy urządzeń napędowych. Nazywany jest on "Tablicą Cykliczności", zaś jego
omówienie zawarto w rozdziale B niniejszej monografii. Informuje on, że wkrótce na Ziemi opracowany zostanie
jeszcze jeden rodzaj urządzeń napędowych, których zasada działania oparta będzie na wzajemnym odpychaniu i
przyciąganiu się dwóch układów pól magnetycznych. Jednym z tych układów są pola naturalnie istniejące w naszym
otoczeniu, a więc ziemskie pole magnetyczne, słoneczne pole magnetyczne, oraz galaktyczne pole magnetyczne.
Natomiast drugi z tych wzajemnie odpychających się systemów pól wytwarzany będzie przez owe urządzenia
napędowe. W ten sposób powstaną na Ziemi zupełne nowe napędy, które będą w stanie bezgłośnie przemieszczać się
w dowolnym ośrodku, a więc w próżni kosmicznej, powietrzu, wodzie, a nawet w skałach i ośrodkach stałych. Już
wkrótce zbudowane powinny zostać co najmniej trzy rodzaje owych nowych napędów magnetycznych. Będą to: (1)
podstawowy wehikuł nazywany dyskoidalnym magnokraftem, (2) wehikuł czteropędnikowy, oraz (3) magnetyczny
napęd osobisty.
Działanie wszystkich tych nowych wehikułów latających z napędem magnetycznym, oparte będzie na
wykorzystaniu nieznanego dotychczas urządzenia napędowego jakie miałem honor osobiście wynaleźć. Nazwałem je
"komorą oscylacyjną" i opisałem w rozdziale C. Czym więc będzie owa "komora oscylacyjna"? Wyobraźmy sobie
kryształową kostkę stanowiącą nowe urządzenie do produkcji super-silnego pola magnetycznego. Wyglądałaby ona
jak idealnie ukształtowany kryształ jakiegoś przeźroczystego minerału, lub jak sześcian wyszlifowany ze szkła i
ukazujący swe wnętrze poprzez przeźroczyste ścianki. Przy wielkości nie większej od poręcznej kostki Rubika,
wytwarzałaby ona pole setki tysięcy razy przewyższające pola produkowane dotychczas na Ziemi, włączając w to
pola najsilniejszych współczesnych dźwigów magnetycznych czy najpotężniejszych elektromagnesów w
laboratoriach naukowych. Gdybyśmy kostkę taką wzięli do ręki, wykazywałaby ona zdumiewające własności.
Przykładowo mimo swych niewielkich rozmiarów byłaby ona niezwykle "ciężka" i przy jej przesterowaniu na pełny
wydatek magnetyczny nawet najsilniejszy atleta nie byłby w stanie jej udźwignąć. Jej "ciężar" wynikałby z faktu, iż
wytwarzane przez nią potężne pole magnetyczne powodowałoby jej przyciąganie w kierunku Ziemi i przez to do jej
rzeczywistego ciężaru dodawałaby się wytworzona w ten sposób siła jej oddziaływań magnetycznych z polem
ziemskim. Byłaby ona też oporna na nasze próby obracania i podobnie jak igła magnetyczna zawsze starałaby się
zwrócić w tym samym kierunku. Gdybyśmy jednak zdołali ją obrócić w położenie dokładnie odwrotne do tego jakie
sama starałaby się przyjmować, wtedy ku naszemu zdumieniu zaczęłaby ona unosić nas w powietrze. Sama jedna
mogłaby więc napędzać nasze wehikuły.
Komora oscylacyjna posiada potencjał aby już wkrótce stać się jednym z najważniejszych urządzeń
technicznych naszej cywilizacji. Jej zastosowania mogą być wszechstronne. Począwszy od akumulatorów energii o
obecnie trudnej do wyobrażenia pojemności (np. komora o wielkości kostki do gry będzie w stanie zaspokoić
zapotrzebowanie na energię ogromnych miast czy fabryk), poprzez urządzenia napędowe jakie umożliwią
szybowanie w przestrzeni naszych wehikułów, osób, budynków a nawet mebli, a skończywszy na wypełnianiu
funkcji prawie wszystkich naszych obecnych urządzeń przetwarzających energię, takich jak latarka, grzejnik, silnik
spalinowy, itp. Znaczenie komory oscylacyjnej dla naszej sfery technicznej będzie mogło być tylko porównane do
znaczenia komputerów dla naszej sfery intelektualnej.
Niniejsza monografia omawia owe nadchodzące właśnie na Ziemię magnetyczne urządzenia naszej
przyszłości. Główną uwagę skupia przy tym na urządzeniach napędowych dla wehikułów latających i następstwach
ich istnienia.
Z kolei niniejszy tom prezentuje wstęp do tych magnetycznych urządzeń naszej przyszłości, koncentrując się
na filozoficznych następstwach istnienia owych napędów. Interpretuje więc on wskazania Tablicy Cykliczności.
Wskazuje generalne rodzaje napędów jakich niedługie pojawienie się na Ziemi tablica ta przewiduje. Ostrzega też
przed najróżniejszymi skutkami jakie wiążą się z istnieniem tak zaawansowanych napędów. Zarówno ten tom, jak i
cała niniejsza monografia, reprezentują więc opracowania źródłowe dla wszystkich tych którzy zechcą zapoznać się z
napędami magnetycznymi urządzeń latających w celach badawczych, wynalazczych, czy po prostu aby poszerzyć
swoje horyzonty.
3
SPIS TREŚCI monografii [1/4] "Zaawansowane urządzenia magnetyczne",
ISBN 978-1-877458-19-4
Str: Rozdział:
── ──────
1 Strona tytułowa
2 Streszczenie monografii [1/4] i tomu 1
3 Spis treści całej monografii [1/4]
Tom 1 : Wykuwanie przeznaczenia
A-1 A. WPROWADZENIE
A-5 A1. Jak to wszystko się zaczęło - czyli to co pożyteczne zawsze rodzi się w wielkim bólu
A-6 A2. Magnokraft pierwszej generacji - czyli moja osobista "nitka Ariadny"
A-10 A3. Pasożytnicza przyszłość jaka nas czeka po magnokrafcie - czyli
co motywowało obecne sformułowanie tej monografii
A-22 A4. Historia mojego życia a więc i historia niniejszej monografii
A-130/131 2 rysunki (A1 - tj. magnokraft, oraz A2 - tj. lądowiska UFO pod moimi oknami).
AB-132 AB. CHARAKTERYSTYKA NAUKOWA TEJ MONOGRAFII
AB-136 AB1. Przedmiot, cel i główna teza tej monografii
AB-137 AB2. Własność intelektualna konceptów tu zaprezentowanych
AB-140 AB3. Konwencje użyte w treści tej monografii
AB-142 AB4. Streszczenie tej monografii
Tom 2 : Teoria Magnokraftu - część 1: Komora oscylacyjna
B-1 B. PRAWO CYKLICZNOŚCI
TECHNICZNYM ODPOWIEDNIKIEM TABLICY MENDELEJEWA
B-2 B1. Trzy generacje magnokraftów
B-4 B2. Podstawowy wymóg budowania sterowalnych napędów
B-4 B3. "Trend omnibusa" a wygląd magnokraftów wszystkich trzech generacji
B-7 Tablica B1 (Tablica Cykliczności)
C-8 C. KOMORA OSCYLACYJNA
C-10 C1. Dlaczego niezbędnym jest zastąpienie elektromagnesów
przez komorę oscylacyjną
C-12 C2. Historia komory oscylacyjnej
C-20 C3. Zasada działania komory oscylacyjnej
C-21 C3.1. Inercja elektryczna induktora stanowi siłę
motoryczną dla oscylacji w tradycyjnym
obwodzie oscylacyjnym z iskrownikiem
C-23 C3.2. W zmodyfikowanym obwodzie oscylacyjnym z iskrownikiem
inercji elektrycznej dostarczy induktancja iskry elektrycznej
C-24 C3.3. Zestawienie razem dwóch zmodyfikowanych obwodów
formuje komorę oscylacyjną wytwarzającą dipolarne pole magnetyczne
C-26 C3.4. Igłowe elektrody
C-26 C4. Przyszły wygląd komory oscylacyjnej
C-27 C4.1. Trzy generacje komór oscylacyjnych
C-30 C5. Matematyczny model komory oscylacyjnej
4
C-30 C5.1. Oporność komory oscylacyjnej
C-31 C5.2. Indukcyjność komory oscylacyjnej
C-32 C5.3. Pojemność komory oscylacyjnej
C-32 C5.4. Współczynnik motoryczny iskier i jego interpretacja
C-33 C5.5. Warunek zaistnienia oscylacji we wnętrzu komory
C-34 C5.6. Okres pulsowań pola komory oscylacyjnej
C-35 C6. Jak komora oscylacyjna eliminuje wady elektromagnesów
C-35 C6.1. Neutralizacja sił elektromagnetycznych
C-37 C6.2. Niezależność wytwarzanego pola od ciągłości i
efektywności dostawy energii
C-37 C6.3. Eliminacja strat energii
C-39 C6.3.1. Czy w komorze całe ciepło iskier będzie odzykiwalne
C-40 C6.4. Spożytkowanie niszczycielskiego pola elektrycznego
C-41 C6.5. Sterowanie amplifikujące okresu pulsowań pola
C-42 C7. Dodatkowe zalety komory oscylacyjnej ponad elektromagnesami
C-42 C7.1. Formowanie "kapsuły dwukomorowej"
zdolnej do sterowania swym wydatkiem magnetycznym
bez zmiany ilości zawartej w niej energii
C-46 C7.1.1. Kapsuły dwukomorowe drugiej i trzeciej generacji
C-47 C7.1.2. Stopień upakowania komór oscylacyjnych i jego wpływ
na wygląd kapsuł dwukomorowych i konfiguracji krzyżowych
C-49 C7.2. Formowanie "konfiguracji krzyżowej"
C-51 C7.2.1. Prototypowa konfiguracja krzyżowa pierwszej generacji
C-53 C7.2.2. Konfiguracje krzyżowe drugiej generacji
C-54 C7.2.3. Konfiguracje krzyżowe trzeciej generacji
C-56 C7.3. Nieprzyciąganie przedmiotów ferromagnetycznych
C-58 C7.4. Wielowymiarowa transformacja energii
C-59 C7.5. Nienawrotne oscylacje - unikalny atrybut komory
umożliwiający akumulowanie przez nią
nieograniczonych ilości energii
C-60 C7.6. Funkcjonowanie jako pojemny akumulator energii
C-61 C7.7. Prostota produkcji
C-61 C8. Wytyczne dla eksperymentów praktycznych nad komorą oscylacyjną
C-62 C8.1. Stanowisko badawcze
C-64 C8.2. Etapy, cele i metodyka budowy komory oscylacyjnej
C-70 C8.3. Przykłady tematów badawczych inicjujących prace nad komorą
C-73 C9. Przyszłe zastosowania komory oscylacyjnej
C-77 C10. Moje monografie poświęcone komorze oscylacyjnej
C-79 C11. Symbole, notacje i jednostki występujące w rozdziale C
C-80/93 Tablica C1 i 13 rysunków (C1 do C13)
D-94 D. MAGNOKRAFT CZTEROPĘDNIKOWY
D-95 D1. Ogólna konstrukcja magnokraftu czteropędnikowego
D-96 D2. Działanie magnokraftu czteropędnikowego
D-97 D3. Własności magnokraftu czteropędnikowego
D-99 D4. Wygląd i wymiary magnokraftu czteropędnikowego
D-101 D5. Identyfikacja typu magnokraftu czteropędnikowego
D-102/104 Tablica D1 i rysunek D1
E-105 E. MAGNETYCZNY NAPĘD OSOBISTY
E-106 E1. Standardowy kombinezon napędu osobistego
E-108 E2. Działanie magnetycznego napędu osobistego
E-110 E3. Kombinezon z pędnikami głównymi w naramiennikach
5
E-111 E4. Wersja napędu osobistego z poduszkami wokół bioder
E-111 E5. Osiągi napędu osobistego
E-112 E6. Podsumowanie atrybutów magnetycznego napędu osobistego
E-115 /118 4 rysunki (E1 do E4)
Tom 3 : Teoria Magnokraftu - część 2: Magnokraft
F-1 F. DYSKOIDALNY MAGNOKRAFT PIERWSZEJ GENERACJI
F-3 F1. Pędnik magnetyczny
F-5 F1.1. Zasada pochylania osi magnetycznej pędnika magnokraftu
F-6 F1.2. Układ napędowy
F-7 F1.3. Użycie pędników magnokraftu jako reflektorów świetlnych
F-8 F1.4. Użycie pędników jako agregatów klimatyzacyjnych
F-8 F1.5. Użycie pędników jako telepatycznych stacji nadawczo-odbiorczych
F-9 F1.6. Użycie pędników magnokraftu jako teleskopów i rzutników telepatycznych
F-11 F2. Powłoka magnokraftu
F-13 F2.1. Terminologia opisująca poszczególne części powłoki magnokraftu
F-16 F2.2. Materiały na powłokę magnokraftu
F-17 F2.2.1. Elektrodynamiczny model magnetorefleksyjności
F-18 F2.2.2. Telekinetyczny model magnetorefleksyjności
F-19 F2.3. Wyposażenie zewnętrzne powłoki magnokraftu
F-20 F2.4. Przestrzenie magnokraftu
F-21 F2.5. Pomieszczenia magnokraftu
F-24 F3. Kształty sprzężonych magnokraftów
F-24 F3.1. Sześć klas konfiguracji sprzężonych magnokraftów
F-26 F3.1.1. Kompleksy latające
F-28 F3.1.2. Konfiguracje semizespolone
F-28 F3.1.3. Konfiguracje niezespolone
F-29 F3.1.4. Platformy nośne
F-29 F3.1.5. Latające systemy
F-30 F3.1.6. Latające klustery
F-34 F3.2. Zasady sprzęgania i rozłączania
F-37 F3.3. Substancja hydrauliczna wypełniająca przestrzeń
pomiędzy magnokraftami (tzw. "anielskie włosy")
F-38 F3.4. Przewożenie małych statków na pokładach większych magnokraftów
F-38 F4. Warunki konstrukcyjne definiujące kształty powłoki magnokraftu
F-39 F4.1. Warunek równowagi pomiędzy siłą napędową i siłami stabilizacyjnymi
F-40 F4.2. Warunek narzucający aby liczba "n" pędników bocznych magnokraftu
była wielokrotnością czterech
F-41 F4.3. Podstawowy warunek stabilności siłowej
konstrukcji wehikułu wykorzystującego pędniki magnetyczne
F-43 F4.4. Warunek wyrażania współczynnika K przez stosunek
wymiarów gabarytowych
F-44 F4.5. Warunek optymalnego sprzęgania magnokraftów w latające systemy
F-45 F4.6. Warunek zazębiania się kołnierzy bocznych
F-45 F4.7. Typy magnokraftów
F-47 F4.8. Sposoby identyfikowania typu zaobserwowanego magnokraftu
F-49 F4.9. Szkielet magnetyczny
F-50 F5. Pole magnetyczne magnokraftu
F-51 F5.1. "Strumień startu"
F-52 F5.2. Nazewnictwo biegunowości magnesów
F-53 F5.3. Długość efektywna komór oscylacyjnych oraz siła magnetyczna netto
Zgłoś jeśli naruszono regulamin