rozkład kl. 3 sem I - ja i moja szkoła.doc

(485 KB) Pobierz
BLOK VI

 

 

 

 

 

ROZKŁAD MATERIAŁU

DO PODRĘCZNIKA

JA I MOJA SZKOŁA kl. 3,

SEMESTR I

 


BLOK I. W SZKOLE PO WAKACJACH (około 18 godzin)

Ogólne zadania edukacyjne:

– kształtowanie pozytywnego nastawienia do szkoły

– wypowiadanie się na temat oczekiwań i obaw związanych z nowym rokiem szkolnym

– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania

– kształcenie umiejętności głośnego i cichego czytania

– formułowanie odpowiedzi na pytania

– układanie i zapisywanie dialogów

– redagowanie i zapisywanie zdań na podany temat

– zapisywanie dłuższej wypowiedzi na podany temat

– opisywanie postaci

– powtórzenie wiadomości o literach, głoskach, sylabach i wyrazach

– pisanie wyrazów z u, ó, rz, ż

– poznanie właściwości ogrzewanego i oziębianego powietrza

– dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 100

– przypomnienie jednostek miar poznanych w klasie drugiej

– obliczenia zegarowe i kalendarzowe

– liczenie w zakresie 100 według podanego warunku

– przypomnienie pojęć: liczba, cyfra, system dziesiątkowy, system pozycyjny

– zapisywanie liczb słowami

– porównywanie liczb

– przypomnienie nazw liczb w dodawaniu i odejmowaniu

– dodawanie liczb w zakresie 100 bez przekraczania i z przekroczeniem progu dziesiątkowego

– liczba 0 w dodawaniu i odejmowaniu

– rozwiązywanie i układanie zadań na porównywanie różnicowe

– określanie stosunków przestrzennych na obrazie

– cięcie i składanie papieru

– poznanie i śpiewanie piosenki Szkolne podwórko

– przypomnienie znaków muzycznych poznanych w klasie drugiej

– granie na dzwonkach prostych melodii

– kształtowanie zwinności, gibkości i zręczności

– przypomnienie form porządkowych

– przypomnienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących na zajęciach ruchowych.

 

Propozycje tematów dziennych

Tematyka i szczegółowe zadania zajęć

 

DZIEŃ 1.

ZNÓW W SZKOLE!

 

1-2. Rozmowa na temat oczekiwań dzieci związanych z nowym rokiem szkolnym. Układanie dialogów.

Rozmowa na temat pierwszego dnia pobytu w szkole.

Swobodne wypowiedzi dzieci na temat ich oczekiwań i obaw związanych z nowym rokiem szkolnym.

Układanie i zapisywanie dialogów.

3. Z matematyką na wakacjach – rozwiązywanie zadań.

Rozmowa na temat przydatności na wakacjach umiejętności matematycznych.

Dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 100.

Przypomnienie poznanych jednostek miar.

Obliczenia zegarowe i kalendarzowe.

DZIEŃ 2.

DLACZEGO WARTO CHODZIĆ DO SZKOŁY?

 

4. Nauka piosenki Szkolne podwórko. Granie na dzwonkach.

Poznanie i śpiewanie piosenki Szkolne podwórko.

Przypomnienie znaków muzycznych poznanych w klasie drugiej.

Rytm w utworach muzycznych, rytmizowanie tekstów.

Granie na dzwonkach prostych melodii.

5. Wspólne formułowanie odpowiedzi na pytanie Dlaczego warto chodzić do szkoły? na podstawie utworu N. Usenko Wiersz na pocieszenie. Pisanie wyrazów z u i ó.

Ćwiczenia w czytaniu wiersza.

  Swobodne wypowiedzi dzieci na temat ich oczekiwań związanych z rozpoczynającym się rokiem szkolnym.

Redagowanie i zapisywanie zdań na podany temat.

Pisanie wyrazów z u i ó.

6. Liczby w zakresie 100. System dziesiątkowy i pozycyjny.

Liczenie w zakresie 100 według podanego warunku.

Przypomnienie pojęć: liczba, cyfra, system dziesiątkowy, system pozycyjny.

Struktura liczby dwucyfrowej: dziesiątki, jedności.

Zapisywanie liczb słowami.

DZIEŃ 3.

WSPOMNIENIA, KTÓRE

WARTO ZACHOWAĆ W PAMIĘCI

 

7. Przedstawienie środkami plastycznymi tematu Moja wakacyjna przygoda.

Wypowiedzi na temat reprodukcji.

Określanie stosunków przestrzennych na obrazie.

Poznanie sposobu przedstawiania postaci ludzkiej przez starożytnych Egipcjan.

8. Indywidualne wypowiedzi na temat najprzyjemniejszych wydarzeń w czasie minionych wakacji. Pisanie zdań na podany temat.

Swobodne wypowiedzi dzieci na temat wakacyjnych wspomnień.

Pisanie wyrazów i zdań.

Zapisywanie dłuższej wypowiedzi na podany temat.

Głośne czytanie napisanych prac.

9. Porównywanie i porządkowanie liczb w zakresie 100.

Porównywanie liczb o różnej liczbie cyfr.

Porównywanie liczb o takiej samej liczbie cyfr.

Porządkowanie liczb według podanego warunku.

DZIEŃ 4.

WAKACYJNA ZAGADKA

 

10. Formułowanie odpowiedzi na pytanie Jakie zadanie musiał rozwiązać detektyw Pozytywka? na podstawie opowiadania G. Kasdepke Kto przebił dmuchaną piłkę?!

Słuchanie tekstu czytanego przez nauczyciela.

Formułowanie odpowiedzi na pytania.

Opisywanie postaci.

Pisanie wyrazów z ż i rz.

11. Co się dzieje z powietrzem podczas jego ogrzewania i oziębiania?

Poznanie poprzez doświadczenia właściwości ogrzewanego i oziębianego powietrza.

12. Dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 100 bez przekraczania progu dziesiątkowego.

Przypomnienie nazw liczb w dodawaniu i odejmowaniu.

Dodawanie liczb w zakresie 100 bez przekraczania progu dziesiątkowego.

Odejmowanie liczb w zakresie 100 bez przekraczania progu dziesiątkowego.

Liczba 0 w dodawaniu i odejmowaniu.

DZIEŃ 5.

l ZNOWU WAKACYJNA ZAGADKA...

 

13. Rozmowa na temat sytuacji przedstawionej w wierszu A. Orłoś i J. Wolnego Koszule. Przypomnienie wiadomości o głoskach, literach, sylabach i zdaniach.

Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania.

Wypowiadanie się na temat wysłuchanego tekstu.

Formułowanie odpowiedzi na pytania.

Pisanie zdań na podany temat.

Przypomnienie pojęć: głoska, litera, sylaba.

14. Cięcie, składanie i klejenie papieru – Zakładka do książki.

Przypomnienie zasad bezpiecznego posługiwania się nożyczkami.

Cięcie i składanie papieru.

Wykonanie pomocy dydaktycznej dla potrzeb ucznia.

15. Rozwiązywanie i układanie zadań tekstowych.

Przedstawienie przebiegu rozwiązania zadania w formie planu.

Rozwiązywanie zadań zgodnie z planem.

Rozwiązywanie i układanie zadań na porównywanie różnicowe.

Tematyka zajęć motoryczno-zdrowotnych

1. Kształtowanie umiejętności organizatorskich poprzez uczestnictwo w grach i zabawach.

Przypomnienie pozycji wyjściowych do ćwiczeń.

Utrwalenie umiejętności ustawiania się w kole, szeregu, rzędzie.

Rozwijanie szybkiej reakcji na bodźce słuchowe i wzrokowe.

Przypomnienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas ćwiczeń fizycznych.

2. Doskonalenie zwinności i szybkości.

Łączenie różnych form ruchu w zabawach i grach.

Rozwijanie koordynacji ruchowej, skoczności i zwinności.

3. Ćwiczenia i zabawy kształtujące prawidłową sylwetkę.

Kształtowanie zwinności, zręczności i gibkości.

Wykonywanie ćwiczeń kształtujących prawidłową sylwetkę.

Poznanie znaczenia utrzymywania prawidłowej postawy ciała dla rozwoju układu kostnego.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin