Test - poczucie włąsnej wartości.doc

(168 KB) Pobierz

 

A – osoby bliskie

B – osoby słabo Ci znane

C – osoby nieznane

 

B

Podczas pracy grupowej na zajęciach…

bierzesz na swoje barki większą część odpowiedzialności

…robisz tyle, na ile pozwalają Ci Twoje możliwości

biernie przyjmujesz decyzje grupy

B

Pożyczyłaś/eś notatki z wykładu osobie z grupy, którą słabo znasz. Chcesz zacząć uczyć się do egzaminu. Osoba ta dzwoni do Ciebie i mówi Ci, że nie może dostarczyć notatek na czas. Co robisz?

Umawiasz się na dostarczenie notatek przez kogoś innego

Nic nie robisz, zdobywasz materiały z innego źródła (np. z biblioteki)

Proponujesz, że sam/a przyjedziesz po notatki

B

Pod salą przed zajęciami zwykle…

…wokół Ciebie zbierają się inne osoby i rozpoczynacie rozmowę

…zajmujesz się swoimi sprawami

…pomagam komuś zrozumieć materiał na nadchodzące zajęcia

B

Osoba słabo Ci znana jest atakowana przez grupę. Co robisz?

Starasz się dowiedzieć, o co dokładnie chodzi

Natychmiast przystępujesz do opowiedzenia się za tą osobą

Przysłuchujesz się, ale nic nie robisz

B

Zauważasz słabo znaną Ci osobę z grupy w autobusie, tramwaju. Co robisz?

Nie pokazuję, że tę osobę zauważyłam/em

Witam się, po wymianie uprzejmości zajmuję się własnymi sprawami

Podchodzę i rozpoczynam rozmowę

B

Zachowanie słabo znanej Ci osoby nie odpowiada Ci. Co robisz?

 

 

 

B

Uważasz, że zostałeś niesprawiedliwie oceniony przez wykładowcę. Co robisz?

Nic nie robię, cierpię w milczeniu

Proszę o uzasadnienie tej oceny

Nie pokazujesz wykładowcy swojego niezadowolenia, ale żalisz się znajomym z grupy

B

Wykładowca na zajęciach prosi o pomoc w organizacji konferencji naukowej. Co robisz?

Natychmiast się zgłaszasz

Nie zgłaszasz się

Oceniasz własne możliwości i prosisz o czas na zastanowienie się

B

Idziesz do lekarza po konkretny lek a on przepisuje Ci inny, droższy. Co robisz?

 

 

 

C

Jesteś w nowo poznanej grupie osób. Podczas rozwiązywania jakiegoś zadania reszta grupy ma inne zdanie niż Ty. Co robisz?

Mam lepszy pomysł niż inni i za wszelką cenę próbuję go przeforsować

Nie zmieniam swojego zdania na ten temat, ale jeśli większość grupy jest przeciwko mojemu pomysłowi to dla dobra zadania nie kłócę się i akceptuję ich propozycję

Nie widzę sensu forsowania mojego pomysłu

C

Gdy ktoś słusznie zwróci Ci uwagę, że coś źle robisz:

Wstyd mi i czuję się winna/y, że się bardziej nie postarałam/em

Za nic nie przyznaję się do błędu

Przyznaję rację drugiej osobie, a następnym razem staram się bardziej

C

W nowo poznanej grupie osób.

Zabieram głos jeśli mam coś do powiedzenia na dany temat.

Zawsze zabieram głos, przecież zawsze mam coś ciekawego do powiedzenia.

Rzadko się odzywam

C

Kiedy rozmawiasz z nowo poznaną osobą.

 

Głównie słucham

Lubię opowiadać o sobie, ale też potrafię uważnie wysłuchać tego, co ktoś ma do powiedzenia na swój temat.

Dużo mówię, inni chętnie słuchają moich opowieści

C

Gdy ktoś przerywa Ci w połowie zdania.

Nie odzywam się więcej, widocznie mówiłam/em nieciekawie

Staram się mówić żeby ponownie zwrócić na siebie uwagę słuchaczy

Grzecznie zwracam mu uwagę by mi nie przerywał i dokańczam przerwaną wypowiedź

C

Ktoś otwarcie Cię krytykuje

„Bezczelny typ” – myślisz i zgodnie z zasadą najlepszej obrony- atakujesz

Jeśli jesteś pewna/y swych przekonań, spokojnie i rzeczowo uzasadniasz swe poglądy

Zamykasz się urażony. Zwykle dajesz za wygrana

C

Wykładowca informuje o konkursie z dziedziny, którą się interesujesz:

Zgłaszasz się czym prędzej. Nareszcie będziesz mogła/mógł zabłysnąć

Będziesz musiał/a trochę nad tym popracować, ale warto spróbować

Co z tego, że wystartuję – i tak znajdzie się wielu lepszych

C

Na imprezie wpada Ci w oko jakaś osoba

Unikasz kontaktu wzrokowego, żeby nie robić sobie zbędnych nadziei

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin