Kurs usability.pdf
(
3397 KB
)
Pobierz
388328 UNPDF
Tomasz Karwatka
Efektywne i intuicyjne
serwisy WWW
Darmowa publikacja
, dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli
.
© Copyright for Polish edition by Tomasz Karwatka &
ZloteMysli.pl
Data: 16.03.2006
Tytuł: Efektywne i intuicyjne serwisy WWW
Autor: Tomasz Karwatka
Skład: Anna Popis-Witkowska
Niniejsza publikacja może być kopiowana oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli
.
Tomasz Karwatka
WWW:
www.webusability.pl
Wszystkie wykorzystane ilustracje są własnością ich autorów i zostały użyte jedynie
w celach edukacyjnych.
Dystrybucja w Internecie, za zgodą Autora
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Złote Myśli s.c.
ul. Plebiscytowa 1
44-100 Gliwice
WWW:
www.ZloteMysli.pl
EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
......................................................................................................8
Wprowadzenie / Guru usability i źródła wiedzy. Najważniejsze książki i serwisy
WWW
..............................................................................................................................9
Wprowadzenie / Określenie kluczowych celów usability
.
...........................................10
Wprowadzenie / Jak przeliczyć usability na gotówkę i pozyskać budżet na
zwiększanie usability serwisu
.
.......................................................................................11
Wprowadzenie / Case
...................................................................................................12
NAJWAŻNIEJSZE WYTYCZNE
.............................................................................13
Najważniejsze wytyczne / Niepisane standardy Internetu
.
.........................................13
Najważniejsze wytyczne / Case
................................................................................13
Najważniejsze wytyczne / Konwencje w Internecie
................................................13
Najważniejsze wytyczne / Analiza i pisanie konstruktywnych komunikatów
.
...........14
Najważniejsze wytyczne / Case
................................................................................14
Najważniejsze wytyczne / Efektywne linki
...................................................................15
Najważniejsze wytyczne / Podstawy nawigacji
.
...........................................................15
Najważniejsze wytyczne / Dlaczego w Sieci nawiguje się trudniej
.........................16
Najważniejsze wytyczne / Główne zadania nawigacji
.............................................16
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji
.
..................................................18
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji / Stała nawigacja
..................18
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji / Menu narzędziowe
............18
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji / Punkty startowe
.................19
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji / Strona główna
.
..................20
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji / Jesteś tutaj
.
........................21
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji / Problemy z rozwijanym
menu
........................................................................................................................22
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji / Ścieżka nawigacyjna (ścieżka
powrotu, ścieżka okruszków)
..................................................................................24
Najważniejsze wytyczne / Struktura serwisu
...............................................................25
Najważniejsze wytyczne / Struktura serwisu / Intuicyjna struktura serwisu
........25
Najważniejsze wytyczne / Struktura serwisu / Case
..............................................26
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie wyszukiwarki
.............................................27
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie wyszukiwarki / Intuicyjna
wyszukiwarka
...........................................................................................................27
Najważniejsze wytyczne / Architektura informacji
.....................................................28
Najważniejsze wytyczne / Architektura informacji / Dobra architektura
informacji
.................................................................................................................29
Najważniejsze wytyczne / Architektura informacji / Nazwa pod-strony
:
.............29
Najważniejsze wytyczne / Budowa typowej strony
....................................................30
Najważniejsze wytyczne / Test Kruga
.
.........................................................................31
Najważniejsze wytyczne / Case
................................................................................31
EFEKTYWNOŚĆ SERWISÓW KORPORACYJNYCH
..............................................33
Efektywność serwisów korporacyjnych / Analiza wybranych serwisów
korporacyjnych, opracowanie propozycji ulepszeń
.
....................................................33
Efektywność serwisów korporacyjnych / Case
.......................................................33
Efektywność serwisów korporacyjnych / Projektowanie i badanie strony głównej
serwisu korporacyjnego
................................................................................................37
Efektywność serwisów korporacyjnych / Case
.......................................................38
Efektywność serwisów korporacyjnych / Co musi znaleźć się na stroniegłównej
.40
WSTĘP
.
..................................................................................................................6
Wstęp / Kurs polecam
....................................................................................................6
Wstęp / Czytając kurs nauczysz się
................................................................................7
Wstęp / Kontakt i współpraca
........................................................................................7
WPROWADZENIE
.
................................................................................................8
Wprowadzenie / Usability jako budowanie ergonomicznych i intuicyjnych
w obsłudze serwisów
banner-blindness
..........................................................................................................52
EFEKTYWNOŚĆ ECOMMERCE
............................................................................53
Efektywność eCommerce / Usability w systemie eCommerce
....................................53
Efektywność eCommerce / Co decyduje o sukcesie eCommerce - Barnes&Noble VS
Amazon, Empik VS Merlin
.
..........................................................................................53
Efektywność eCommerce / Sukces Amazon
.
..........................................................53
Efektywność eCommerce / Sukces Merlin
.
.............................................................54
Efektywność eCommerce / Czynniki sukcesu e-commerce
...................................54
Efektywność eCommerce / Metody pomiaru efektywności eCommerce.
Współczynnik porzuceń koszyka
.
.................................................................................55
Efektywność eCommerce / Minimalizacja współczynnika porzuceń koszyka
.
...........56
Efektywność eCommerce / Zwiększamy usability katalogu produktów, koszyka i
procesu zamawiania
.
.....................................................................................................57
Efektywność eCommerce / Dobre przykłady
..........................................................57
Efektywność eCommerce / Budujemy zaufanie użytkowników do sklepu
.
................63
Efektywność eCommerce / Symulacja wpływu usability na zyski sklepu
internetowego
...............................................................................................................64
DOSTĘPNOŚĆ
.....................................................................................................65
Dostępność / Kto i kiedy dyskryminuje klientów
........................................................65
Dostępność / Grupy użytkowników oczekujące pomocy
........................................65
Dostępność / Dostępność jako inicjatywa
..............................................................66
Dostępność / Główne zasady
...................................................................................66
Dostępność / Poznajemy oprogramowanie typu screen-reader dla użytkowników
niewidomych
.................................................................................................................69
Dostępność / Case
...................................................................................................69
Dostępność / Testujemy dostępność serwisu dla niepełnosprawnych
.
......................70
Dostępność / Case
...................................................................................................70
Dostępność / Testujemy serwis WWW na różnych platformach
................................72
Dostępność / Case
....................................................................................................72
Dostępność / Case
....................................................................................................73
Dostępność / Case
....................................................................................................74
Dostępność / Kanały RSS jako nowy środek komunikacji
..........................................74
BADANIE USABILITY
.
.........................................................................................76
Badanie usability / Typy badań usability
.....................................................................76
Badanie usability / Testy funkcjonalności a testy grupowe
....................................76
Badanie usability / Testowanie
...............................................................................76
Badanie usability / Niektóre metody i narzędzia badawcze
.
.......................................77
Badanie usability / Ocena heurystyczna
.................................................................77
Badanie usability / Sortowanie kart
........................................................................77
Badanie usability / Analiza KLM
............................................................................77
Badanie usability / Badania eye-tracking
...............................................................78
Badanie usability / Badania user-experience
.........................................................79
Efektywność serwisów korporacyjnych / Jakie problemy napotkasz projektując
stronę główną
...........................................................................................................41
Efektywność serwisów korporacyjnych / Na jakie pytania musi odpowiadać
strona główna
.
..........................................................................................................42
Efektywność serwisów korporacyjnych / Jak przekazać cel witryny
odwiedzającemu
......................................................................................................42
Efektywność serwisów korporacyjnych / Zwiększanie ilości informacji
...............43
Efektywność serwisów korporacyjnych / Efekty najazdu
......................................43
Efektywność serwisów korporacyjnych / Projektowanie ścieżek nawigacyjnych
.
.....45
Efektywność serwisów korporacyjnych / Efektywne pisanie dla Internetu
.
..............45
Efektywność serwisów korporacyjnych / Efektywne pisanie dla Internetu /
Skuteczny w Internecie tekst
...................................................................................45
Efektywność serwisów korporacyjnych / Budowanie zaufania do serwisu.
...............46
Efektywność serwisów korporacyjnych / Jak pogodzić multimedia i Flashz
wytycznymi usability?
..................................................................................................50
Efektywność serwisów korporacyjnych / Reklama i
marketing a usability. Zjawisko
Badanie usability / Projektowanie badania user-experience
.
....................................79
Badanie usability / Ilu użytkowników powinno brać udział w testach?
................79
Badanie usability / Kogo i jak rekrutować do testów?
..........................................80
Badanie usability / Typy testów user-experience
...................................................80
Badanie usability / Jak testować?
...........................................................................80
Badanie usability / Środki techniczne podczas badania user-experience
..............81
PROJEKTOWANIE ZGODNE Z USABILITY
..........................................................82
Projektowanie zgodne z usability / Etapy analizy usability w harmonogramiei
budżecie projektu
.
........................................................................................................82
Projektowanie zgodne z usability / Proces tworzenia serwisu
...............................83
Projektowanie zgodne z usability / Zespół
.
............................................................84
Projektowanie zgodne z usability / Projektowanie struktury serwisu
........................85
Projektowanie zgodne z usability / Case
.................................................................85
Projektowanie zgodne z usability / Projektowanie makiet funkcjonalnych strony
głównej
..........................................................................................................................85
Projektowanie zgodne z usability / Case
.................................................................85
Projektowanie zgodne z usability / Projektowanie makiet funkcjonalnych
kluczowych pod-stron
..................................................................................................86
Projektowanie zgodne z usability / Case
.................................................................86
Projektowanie zgodne z usability / Poprawa jakości serwisów WWW. Formułowanie
zasad QA
.......................................................................................................................87
Projektowanie zgodne z usability / Automatyzacja testów QA
...................................88
Projektowanie zgodne z usability / Case.
...............................................................88
Projektowanie zgodne z usability / Współpraca z
formułować swoje oczekiwania
.
...................................................................................91
ZAŁĄCZNIKI
.
.......................................................................................................92
Top Ten Web Design Mistakes of 2005
.
.....................................................................92
Kliencie, czego masz prawo wymagać od agencji interaktywnej
.
...............................93
LITERATURA
.
......................................................................................................97
POLECAM
............................................................................................................98
SZCZEGÓLNĄ POMOC W PROMOWANIU I TWORZENIU KURSU
ODGRYWAJĄ
.......................................................................................................99
agencją interaktywną. Jak
Plik z chomika:
Yamis
Inne pliki z tego folderu:
SQL Server 2000 dla kazdego !.zip
(6837 KB)
sql_mysql.pdf
(1405 KB)
kurs-usability-1.2.pdf
(2397 KB)
Kurs usability.pdf
(3397 KB)
Jak postawic system w 5 min przy pomocy Nortona Ghosta.pdf
(438 KB)
Inne foldery tego chomika:
Album
Bardo
Dokumenty
Dom
dzik
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin