Boniecka Barbara.doc

(34 KB) Pobierz
Barbara Boniecka

Barbara Boniecka

 

Najnowsze publikacje z lat 2000-2006

2000

  1. Struktura i funkcje pytań w języku polskim, Lublin 2000 r., S. 234
  2. Temat audycji radiowych. Sposoby jego wprowadzania i rozwijania, Annales UMCS, Lublin – Polonia, Vol. XVIII, Sectio FF, Lublin 2000, s. 59-84.
  3. Audycja radiowa jako tekst [w:] Język w mediach masowych, pod red. J. Bralczyka i K. Mosiołek-Kłosińskiej, Warszawa 2000, s. 154-175.
  4. Profile potoczności w wypowiedziach oficjalnych (na przykładzie radiowych audycji dla dzieci i młodzieży) [w:] Język w komunikacji, red. G. Habrajska, Łódź 2001, tom 2, s. 61-78.
  5. Tekst pisany w ustnej realizacji (na przykładzie radiowych audycji dla dzieci i młodzieży), Poradnik Językowy 2000, z. 4, s. 12-30.
  6. (Nie)Wiedza językowa w audycjach radiowych dla dzieci i młodzieży i jej reperkusje kulturowe, [w:] Wiedza o kulturze polskiej u progu XXI wieku. Materiały konferencji przedkongresowej Wrocław, 8-10 czerwca 2000, red. S. Bednarek, K. Łukasiewicz, Wrocław 2000 r., s. 261-274. [współautor – J. Panasiuk]
  7. Przełamywanie paradygmatu gatunkowo-stylistycznego tekstu życiorysu [w:] Gatunki mowy i ich ewolucja, red. D. Ostaszewska, Katowice 2000, s. 47-73.


2001

  1. O języku audycji radiowych [współautor – J. Panasiuk], Lublin 2001, S. 248.
  2. Profilowanie wzorca gatunkowego w audycji przez spikerów radiowych I [w:] Leksyka a gramatyka w tekście językowym, red. K. Wojtczuk.”, Siedlce 2001, s. 107-132. [współautor – J. Panasiuk].
  3. Profilowanie wzorca gatunkowego w audycji przez spikerów radiowych II [w:] Leksyka a gramatyka w tekście językowym, red. K. Wojtczuk.”, Siedlce 2001, s.132-162. [współautor – J. Panasiuk].
  4. Definicje i eksplikacje dziecięce, [w:] Zaburzenia mowy", red. S. Grabias, Lublin 2001, s. 159-174.
  5. Heterogeniczność wypowiedzi dziecięcych, [w:] Stylistyka a pragmatyka, red. B. Witosz, Katowice 2001, s. 317-335.

2002

  1. Anakolut – próba zdefiniowania pojęcia, [w:] Z problematyki kształcenia językowego. Tom II Składnia – teoria a praktyka szkolna i akademicka, red. H. Sędziak, Białystok 2002, s. 23-38 [współautor – M. Karwatowska]
  2. Typy wiedzy a gatunkowe wzorce wypowiedzi, [w:] Konteksty kulturowe w dyskursie edukacyjnym, Studia Logopedyczne tom VI, red. J. Ożdżyński, T. Rittel,  Kraków 2002, s. 397-425. [współautor – J. Panasiuk].
  3. Tekst w kontekście kulturowym, [w:] Konteksty kulturowe w dyskursie edukacyjnym, Studia Logopedyczne tom VI, red. J. Ożdżyński, T. Rittel,  Kraków 2002, s. 13-24.
  4. Oferta programowa Radia Lublin dla młodzieży, [w:] O trudnym łatwo. Materiały z sesji poświęconej popularyzacji nauki, red. J. Miodek, M. Zaśko-Zielińska, Wrocław 2002, s. 166- 185.[współautor – J. Panasiuk]
  5. Poziomowanie gatunkowe w wypowiedziach dzieci, [w:] Czynności tworzenia i rozumienia wypowiedzi, Studia Pragmalingwistyczne 3, red. J. Porayski-Pomsta, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa 2002, s. 181-190.
  6. Warsztat zawodowy radiowca w ocenie językoznawcy, [w:] Poznańskie Spotkania Językoznawcze, cz. 10 - Dni Lublina w Poznaniu, red. Z. Zagórski, Poznań 2002, s. 7-13.
  7. Widzenie świata i jego prawidłowości. Dziecięca logika i prawda, [w:] Składnia, stylistyka, struktura tekstu. Księga jubileuszowa dedykowana Profesor Teresie Ampel, red. M. Krauz, K. Ożóg, Rzeszów 2002, s. 46-59.

2003

  1. Rozmowa potoczna jako całość semiotyczna, [w:] Znak językowy w pejzażu
    semiotycznym. Księga pamiątkowa ku czci Profesora Józefa Wierzchowskiego,
    red. A. Maciejewska, J. Gardzińska, Siedlce 2003, s. 58-74.
  2. Temat a miejsce rozmowy, [w:] Porozmawiajmy o rozmowie. Lingwistyczne aspekty dialogu, red. M. Kita, J. Grzenia, Katowice 2003, s. 91-112.
  3. Treści edukacyjne w radiu wobec warunków ustawy i współczesności (na przykładzie wybranej radiostacji lokalnej), [w:] Media i edukacja w globalizującym się świecie. Teoria – praktyka – oddziaływanie, red. M. Sokołowski, Olsztyn 2003, s. 213-220.
  4. Edukacja na antenie radiostacji lokalnych, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej – Językoznawstwo, red. B. Kudra, E. Ciesielska, seria 1, zeszyt 3 (41)2003, s. 83-97.

2004

  1. By wyjść poza standard (życiorys, podanie a list motywacyjny), [w:] Gatunki mowy i ich ewolucja. Tekst a gatunek, red. D. Ostaszewska, Katowice 2004, s. 75-92.
  2. Niestandardowe zachowania językowe lekarzy i pacjentów, Poznańskie Spotkania Językoznawcze, tom. XIII, red. Z. Krążyńska, Z. Zagórski, Poznań 2004, dziecięcego. 7-25.
  3. Z dziecięcego punktu widzenia, Studia Linguistica, t. II – Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis, Kraków 2004, s. 35-45.

2005

  1. Rozmowa urzędowa czy rozmowa w urzędzie?, [w:] Współczesne analizy dyskursu. Kognitywna analiza dyskursu a inne metody badawcze, red. M. Krauz, S. Gajda, Rzeszów 2005, s. 93-112.
  2. Tok rozmowy urzędowej, [w:] Spotkanie. Księga jubileuszowa dla Profesora Aleksandra Wilkonia, red. M. Kita, B. Witosz, Katowice 2005, s. 401-414.
  3. Znakowanie przestrzeni w wypowiedziach potocznych, [w:] Przestrzeń w języku i w kulturze. Problemy teoretyczne. Interpretacja tekstów religijnych, red. J. Adamowski, Lublin 2005, s. 101-124.
  4. O precyzji wysłowienia, Język Polski, 2005, z. 5, s. 346-356.
  5. Pragmatyka życzliwości w audycjach radiowych dla dzieci i młodzieży, [w:] Język a kultura, t. 17 – Życzliwość i agresja w języku, red. A. Dąbrowska, Wrocław 2005, s. 39-60.
  6. Kto, do kogo, o czym, jak... Rozumienie przez dzieci przedszkolne pojęcia osoby i jej rangi społecznej, [w:] Studia Pragmalingwistyczne 4. Komunikacja i tekst w perspektywie rozwojowej i dydaktycznej, red. J. Porayski-Pomsta, Warszawa 2005, s. 129-148.
  7. Kultura wysoka a kultura niska w wyobrażeniach dzieci przedszkolnych, [w:] Relacje między kulturą wysoką i popularną w literaturze, języku i edukacji, red. B. Myrdzik, M. Karwatowska, Lublin 2005, s. 299-316.
  8. Językowe role społeczne a warianty stylu. Na przykładach wybranych audycji telewizyjnych, [w:] Polska polityka komunikacyjnojęzykowa wobec wyzwań XXI wieku, Warszawa 2005, s. 393-403.

2006

  1. Funkcjonowanie rozmowy, [w:] Czas i konwersacja. Przeszłość i teraźniejszość, red. M. Kita, J. Grzenia, Katowice 2006, s. 25-34.
  2. Typy wiedzy a ich kontekst pragmatyczny, [w:] Konteksty pragmatyczne i kognitywne w dyskursie edukacyjnym, Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis, Studia Logopaedica I, red. T. Rittel, J. Ożdżyński, Kraków 2006, s. 413-428. [współautor – J. Panasiuk]
  3. Niektóre typy wypowiedzi dziecięcych, [w:] Oblicza komunikacji I-II. Perspektywy badań nad tekstem, dyskursem i komunikacją, red. I. Kamińska-Szmaj, M. Zaśko-Zielińska, T. Piekot, Kraków 2006, s. 840-853.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin