java6.pdf

(1425 KB) Pobierz
648121801 UNPDF
Java:
otwórz okienko
Programowanie w językach wysokiego poziomu
mgr inż. Anna Wawszczak
czwartek, 20 maja 2010
648121801.011.png 648121801.012.png 648121801.013.png 648121801.014.png 648121801.001.png 648121801.002.png
PLAN WYKŁADU
klasy wewnętrzne, lokalne i anonimowe
biblioteka AWT
zestaw Swing
JFrame
JPanel
komponenty
obsługa zdarzeń
czwartek, 20 maja 2010
648121801.003.png 648121801.004.png
NIETYPOWE KLASY
wewnętrzne, lokalne i anonimowe
Język Java dostarcza specjalne mechanizmy pozwalające definiować
następujące typy klas:
klasy wewnętrzne - definicja klasy wewnętrznej znajduje się
wewnątrz definicji innej klasy,
lokalne klasy wewnętrzne - definicja lokalnej klasy
wewnętrznej znajduje się wewnątrz metody innej klasy,
anonimowe klasy wewnętrzne - anonimowa klasa
wewnętrzna definiowana jest podczas tworzenia obiektu tej klasy;
tworzony jest tylko jeden jej obiekt; klasa anonimowa nie ma nazwy.
czwartek, 20 maja 2010
648121801.005.png 648121801.006.png
ANONIMOWE KLASY WEWNĘTRZNE
nie ważne jak się nazywam, ważne co robię
Składnia anonimowych klas wewnętrznych:
new TypNadrzedny ( /* arumenty konstruktora typu nadrzędnego */ ) {
/* metody i pola składowe klasy anonimowej */
};
Wykorzystanie klas lokalnych i lokalnych anonimowych:
public static void main(String[] args) {
/* klasa lokalna */
class Osoba {
g ; g ;
a g , g ) { o = ; e = ; }
public String toString() { return imie + " " + nazwisko; }
;
/* utworzenie obiektu lokalnej klasy anonimowej dziedziczącej po lokalnej klasie Osoba */
a k = new Osoba ( "Jas" , "Fasolka" ) { /* wywołanie konstruktora klasy Osoba */
/* definicja pól i metod rozszerzających funkcjonalność klasy Osoba */
g o = "Sprzedawca warzyw" ;
public String toString() { return stanowisko + ": " + super .toString(); }
;
; // Sprzedawca warzyw: Fasolka Jas
}
czwartek, 20 maja 2010
648121801.007.png 648121801.008.png
czyli czego nie będziemy używać
Abstract Window Toolkit - biblioteka do „prostego” programowania
GUI (graficznego interfejsu użytkownika) bazująca na „odpowiednikach”.
Aplikacje zachowują „wygląd i wrażenie” systemu operacyjnego, na którym
są uruchomione
(ta sama aplikacja uruchomiona na Windows z założenia powinna wyglądać jak natywna aplikacja Windowsowa, a
uruchomiona np. na Mac OSX jak natywna aplikacja na Mac OSX)
Poszczególne kontrolki są tworzone jako „odpowiedniki” przez wbudowane
mechanizmy systemu operacyjnego.
Biblioteka powodowała błędy na różnych platformach, przez co slogan firmy SUN dotyczący
Javy zmienił się z „Napisz raz, uruchamiaj wszędzie” na „Napisz raz, debuguj wszędzie”.
czwartek, 20 maja 2010
JAVA AWT
648121801.009.png 648121801.010.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin