kłamstwa o katastrofie.rtf

(2 KB) Pobierz

~ napisał(a):

 

Lista kłamstw i matactw Oto przykłady: * czas katastrofy – okazało się, że przez dwa tygodnie po tragedii podawano czas nieprawdziwy – że katastrofa wydarzyła się o godz. 8.56. Podczas gdy po przypadkowym opublikowaniu informacji o godzinie zerwania trakcji elektrycznej przed katastrofą i wypowiedziach rosyjskiego ministra, który zjawił się na miejscu zaraz po wypadku, okazało się, że była to godz. 8.41; * kłamstwa kontrolera lotów, że pilot nie rozumiał po rosyjsku; * twierdzenie Rosjan, że pilotów zmylił jar, gdy lecieli według wskazań autopilota; * spekulacje rosyjskich mediów, że piloci – wbrew procedurom – cztery razy podchodzili do lądowania; * w dniu katastrofy rosyjski minister Szojgu relacjonował dziennikarzom, że „samolot Tu-154 rozpadł się na dwie części; jedna od drugiej leży w odległości 800 m”. Z tej relacji wynika, że musiał się rozpaść w powietrzu, a nie podczas zderzenia z ziemią; * podana w raporcie MAK informacja, że lotnisko wojskowe w Smoleńsk-Siewiernyj jest w świetnym stanie i ma dobre oświetlenie pasa, choć świat obiegły zdjęcia, jak rosyjscy milicjanci wkręcają żarówki w lampy; * brak sekcji zwłok i podawanie, że przyczyną śmierci były „obrażenia mnogie”; Nie ma czegoś takiego jako przyczyny śmierci. Zawsze jest bezpośrednia przyczyna zgonu. Sekcja zwłok jest właśnie po to, by określić przyczynę śmierci; * zastrzeżenie, by przysłanych z Moskwy trumien z ciałami ofiar w żadnym wypadku nie otwierać; * w raporcie MAK czytamy, że wysokość decyzyjna dla lotniska Smoleńsk-Siewiernyj wynosi 100 m. Tymczasem w karcie podejścia lotniska punkt ten określony jest na 70 m; * zapowiedź nieudostępnienia Polakom rejestratorów lotu, czyli czarnych skrzynek; * brak informacji w raporcie MAK o tym, czy kontroler wieży podał pilotom złą wysokość ciśnienia; * zrównanie terenu katastrofy spychaczami; * wycięcie drzew w okolicy katastrofy, uniemożliwiające ewentualne odtworzenie trajektorii lotu Tu-154 przed upadkiem; * brak zgody na wpuszczenie na teren katastrofy archeologów z Polski; * informacja, że pracę urządzeń pokładowych mogły zakłócić włączone telefony komórkowe. http://gazetapolska.pl/artykuly/kategoria/54/3049/czy-polscy-piloci-chcieli-sie-zabic

2010-06-02 23:55109.243.224.*

Zgłoś jeśli naruszono regulamin