Komunikacja radiowa.pdf

(83 KB) Pobierz
78849980 UNPDF
ROZDZIAŁ 8 – KOMUNIKACJA RADIOWA
Strona tytułowa
8-1
ROZDZIAŁ 8 – KOMUNIKACJA RADIOWA
8 KOMUNIKACJA RADIOWA
Symulator umożliwia komunikację radiową z innymi jednostkami w
wirtualnym świecie: skrzydłowymi, obsługą naziemną oraz kontrolą ruchu
lotniczego.
CZĘSTOTLIWOŚCI RADIOWE
Wszystkie komunikaty radiowe są dostępne poprzez menu komunikacji [\] i
są wysyłane oraz odbierane z wykorzystaniem pokładowych systemów
radiowych śmigłowca. Tak jak w rzeczywistości, aby nawiązać komunikację
radiową w grze, obie strony muszą operować na tej samej częstotliwości.
Jeśli ten warunek nie zostanie spełniony, wszelkie nadane wiadomości
przepadną. Śmigłowiec Ka-50 jest wyposażony w radiostację VHF R-800 do
komunikacji z innymi śmigłowcami oraz obsługą naziemną. R-800 pracuję w
zakresach częstotliwości od 100 do 149 MHz oraz od 220 do 400 MHz.
Aktywna częstotliwość
Pokrętła wyboru częstotliwości. Częstotliwości są podzielone na dyskretne
przedziały o szerokości 25kHz. Lewa para pokręteł ustawia całkowitą część
częstotliwości w MHz, podczas gdy prawa reguluje częstotliwość co jedną tysięczną
MHz.
8-1: Radiostacja VHF R-800.
Komunikacja pomiędzy śmigłowcami w kluczu oraz kontrolną naziemną
odbywa się domyślnie na częstotliwości 127.5 MHz. W odróżnieniu od
świata rzeczywistego, nie musisz zmieniać częstotliwości aby komunikować
się z różnymi lotniskami.
Mimo to, gra umożliwia przypisanie poszczególnym lotniskom oraz kluczom
różnych częstotliwości. Aby to zrobić, należy edytować plik \\Scripts\World\
Jeśli częstotliwości lotniska w tym pliku zostaną zmienione, będziesz musiał
ręcznie ustawiać je w radiostacji R-800 aby komunikować się z innymi
jednostkami podczas misji.
Komunikacja z pozostałymi śmigłowcami w kluczu oraz kontrolą ruchu
lotniczego domyślnie odbywa się na częstotliwości 127.5MHz. Niczego nie
musisz zmieniać.
8-2
78849980.001.png 78849980.002.png
ROZDZIAŁ 8 – KOMUNIKACJA RADIOWA
Komunikacja w paśmie VHF jest możliwa pod warunkiem, iż pomiędzy
nadawcą a odbiorcą nie znajdują się żadne fizyczne przeszkody. Ponadto,
odległość między komunikującymi się jednostkami nie może przekraczać
150km. Jeśli odbiornik znajduje się w odległości ponad 150km od
nadajnika, lub jeśli pomiędzy nimi znajduje się przeszkoda terenowa,
wiadomość nie dotrze do adresata.
Kodowane informacje wymieniane poprzez DATALINK między systemami
celowniczymi śmigłowców także są nadawane przy pomocy radiostacji R-
800 i podlegają tym samym ograniczeniom.
Aby taka kodowana transmisja danych działała poprawnie, każdy z czterech
członków klucza musi mieć swój unikalny numer ID. W trybie pojedynczego
gracza, śmigłowce w kluczu mają domyślnie przypisane numery, które
odpowiadają ich roli w ugrupowaniu. W grze wieloosobowej (do 4 graczy),
gracze będą musieli sami przypisać sobie unikalne numery ID oraz
uzgodnić, na jakiej częstotliwości będą się komunikować. Częstotliwości
dzielą się na dyskretne przedziały co 25kHz, co umożliwia wybór spośród
9200 możliwości.
Aby korzystać z DATALINKu między śmigłowcami w kluczu, gracze w trybie
gry wieloosobowej muszą uzgodnić jedną częstotliwość, na której będą się
komunikować i ustawić ją na swoich radiostacjach R-800. Ponadto, każdy z
graczy musi mieć inny numer ID identyfikujący go w kluczu (ustawiany
pokrętłem „KIM JESTEM”).
Jeśli na jednej częstotliwości będą nadawać różne śmigłowce z identycznym
numerem ID, wywoła to błędy w transmisji danych oraz wyświetlaniu
pozycji w systemie ABRIS.
MENU KOMUNIKACJI
Menu komunikacji otwiera klawisz [\] . Następujące podmenu są dostępne:
[F1] Flight – Klucz
[F2] Wingman 2 – Skrzydłowy 2
[F3] Wingman 3 – Skrzydłowy 3
[F4] Wingman 4 – Skrzydłowy 4
[F6] Tower – Wieża
[F10] Ground Crew – Obsługa naziemna
Pierwsze cztery umożliwiają komunikację z całym kluczem lub
poszczególnymi skrzydłowymi. „Wieża” służy do komunikacji z kontrolą
ruchu lotniczego, a „Obsługa naziemna” - z personelem technicznym na
ziemi. Aby wyjść z menu komunikacji, naciśnij [F12] lub [ESC] .
Szczegółowy opis komunikatów poniżej.
8-3
78849980.003.png
ROZDZIAŁ 8 – KOMUNIKACJA RADIOWA
Klucz
Aby wydać polecenie wszystkim członkom klucza naciśnij:
[\] , a następnie: [F1] Klucz
Następujące podmenu staną się dostępne:
[F1] Engage – Atakuj
[F2] Go Pincer – Wykonaj manewr „kleszcze”
[F3] Go To – Leć do
[F4] Cover Me – Osłaniaj mnie
[F5] Jettison Weapons – Zrzuć uzbrojenie
[F6] Go Formation – Leć w formacji
[F7] Rejoin Formation – Wróć do formacji
Skrzydłowi
Aby wydać polecenie jednemu ze skrzydłowych naciśnij:
[\] , a następnie: [F2] Skrzydłowy 2.
[\] , a następnie: [F3] Skrzydłowy 3.
[\] , a następnie: [F4] Skrzydłowy 4.
Będziesz mógł (jako dowódca klucza) wydać następujące polecenia
każdemu skrzydłowemu:
[F1] Engage – Atakuj
[F2] Go Pincer – Wykonaj manewr „kleszcze”
[F3] Go To – Leć do
[F4] Cover Me – Osłaniaj mnie
[F5] Jettison Weapons – Zrzuć uzbrojenie
[F6] Reconnaissance – Rozpoznanie
[F8] Hold Position – Utrzymuj pozycję
8-4
ROZDZIAŁ 8 – KOMUNIKACJA RADIOWA
Atakuj
Podmenu Atakuj zawiera polecenia umożliwiające wybór celu (celi) dla
skrzydłowych. Polecenia te mogą być wydawane całemu kluczowi lub
pojedynczym skrzydłowym.
Aby wydać polecenie wszystkim członkom klucza naciśnij:
[\] , a następnie: [F1] Klucz i [F1] Atakuj.
Aby wydać polecenie jednemu ze skrzydłowych naciśnij:
[\] , a następnie: [F1] Skrzydłowy 2 i [F1] Atakuj.
[\] , a następnie: [F1] Skrzydłowy 2 i [F1] Atakuj.
[\] , a następnie: [F1] Skrzydłowy 2 i [F1] Atakuj.
Będziesz mógł (jako dowódca klucza) wydać następujące polecenia
każdemu skrzydłowemu:
[F1] My Target – Mój cel
[F2] My Enemy – Mojego wroga
[F3] Bandits – Bandytów
[F4] Air Defenses – Obronę przeciwlotniczą
[F5] Ground Targets – Cele naziemne
[F7] Mission and Rejoin – Cel misji i wracaj do formacji
[F8] Mission and RTB – Cel misji i wracaj do bazy
[F9] Data link Target – Cel wskazywany przez DATALINK
Atakuj mój cel
Skrzydłowi przerwą wykonywaną czynność i zaatakują twój cel. Możesz
wybrać cel blokując na nim widok (Padlock) albo podświetlając go przy
pomocy systemu Szkwał.
Atakuj mojego wroga
Skrzydłowi zaatakują cel (statek powietrzny lub pojazd) który stanowi dla
ciebie zagrożenie. Skrzydłowi przeanalizują sytuację i wybiorą obiekt, który
jest największym zagrożeniem.
Atakuj bandytów
Skrzydłowi zaczną wyszukiwać i atakować wrogie śmigłowce, które są w ich
zasięgu wykrycia. Zasięg ten zależy od pogody, pory dnia i poziomu
umiejętności skrzydłowego. Jeśli skrzydłowy nie znajdzie żadnego celu,
poinformuje cię o tym.
8-5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin