przekonuj-i-zdobywaj-zaufanie_pdf.pdf

(214 KB) Pobierz
410667729 UNPDF
Przekonuj i zdobywaj zaufanie w 90 sekund. Techniki mistrza NLP
9
Spis treści
Wprowadzenie. Te kluczowe 90 sekund .......................... 11
Część pierwsza. Podstawy .................................. 17
Rozdział 1. Zasady Muldoona: nie istnieje porażka,
tylko informacja zwrotna .......................... 21
Część druga. Nowe zasady: porozumienie
z ludzką naturą .............................. 43
Rozdział 2. Zneutralizuj reakcję na zagrożenie typu
walcz albo uciekaj .................................. 47
Rozdział 3. Opracuj swoje ABC: postawa, mowa ciała
oraz spójność ....................................... 61
Rozdział 4. Mów językiem mózgu .............................. 85
Rozdział 5. Oddziałuj na zmysły ............................... 95
Część trzecia. Kontakt z osobowością .................... 105
Rozdział 6. Stwórz pożywkę dla osobowości .................. 109
Rozdział 7. Poznaj charakter swojej działalności .............. 123
Rozdział 8. Odnajdź swój styl ................................. 137
www.mtbiznes.pl
10 Przekonuj i zdobywaj zaufanie w 90 sekund. Techniki mistrza NLP
Część czwarta. Budowanie związków .................... 155
Rozdział 9. Stwórz możliwości porozumienia ................ 159
Rozdział 10. Spraw, by ludzie zaczęli mówić .................. 173
Rozdział 11. Znajdź właściwe podejście ....................... 189
Rozdział 12. Pamiętaj: to piosenkarz się liczy,
a nie piosenka .................................... 211
Posłowie. Dokąd zmierzamy? ................................. 227
www.mtbiznes.pl
Przekonuj i zdobywaj zaufanie w 90 sekund. Techniki mistrza NLP
11
Wprowadzenie
Te kluczowe 90 sekund
mówi o tym, jak możesz odnieść większy sukces w biz-
nesie, ucząc się nawiązywać porozumienie ze swoimi klientami,
kolegami, szefami, pracownikami, a nawet z zupełnie obcymi
ludźmi w ciągu 90 sekund albo jeszcze szybciej.
Pierwsze 90 sekund spotkania to nie tylko czas na wywarcie
dobrego pierwszego wrażenia. Przez pierwsze kilka chwil każde-
go spotkania oddziałujesz na instynkty danej osoby i jej ludzką
naturę – jej zaprogramowane reakcje. W ciągu sekund rozpo-
czynających spotkanie nasze podświadome instynkty przetrwa-
nia zostają zaalarmowane i nasz umysł i ciało decydują, czy mają
uciekać, walczyć czy współdziałać, czy ta nowa osoba oznacza
sposobność, czy zagrożenie, czy jest przyjacielem, czy wrogiem.
Niniejsza książka uświadamia ci, jak pochopne są opinie, jakie
ludzie formułują w ciągu tych kilku pierwszych chwil, i uczy cię,
jak możesz wykorzystać ten fakt na swoją korzyść.
Gdy już pokonasz pierwsze przeszkody i zbudujesz zaufanie,
możesz nawiązać porozumienie na poziomie osobowym lub (żeby
wyrazić się precyzyjniej) osobowościowym. Wykażę, jak zorien-
www.mtbiznes.pl
N iniejsza książka nie przedstawia nowej teorii biznesu:
12 Przekonuj i zdobywaj zaufanie w 90 sekund. Techniki mistrza NLP
tować się, z kim i z czym masz do czynienia i jak się dogadać
z daną osobą, jak również ją zmotywować i na nią wpłynąć.
Istnieje pewien porządek i proces nawiązywania kontaktu
z innymi: najpierw zbuduj zaufanie na bazie podstawowych in-
stynktów, a następnie nawiąż relację osobowościową. Wynikiem
takiego postępowania jest związek, a każdy związek stwarza
niemal nieograniczone możliwości. Skąd to wiem? Z doświad-
czenia. Miejsce, w którym znajduję się obecnie, jest oddalone
o lata świetlne od miejsca, gdzie zacząłem i gdzie spodziewałem
się być, gdy rozpoczynałem swoją życiową podróż. Większość
moich sukcesów przypisuję swojej zdolności porozumiewania się
z ludźmi.
Poświęciłem ćwierć wieku, pracując, by ludzie wyglądali do-
brze. Przez 25 lat byłem międzynarodowym fotografem w dzie-
dzinie mody i reklamy i ta praca nauczyła mnie mnóstwo na
temat tego, jak sprawić, by ludzie wyglądali pociągająco. I nie
chodzi mi tylko o robienie zdjęć modelom. Przed moim obiekty-
wem stawali biznesmeni, muzycy, piloci odrzutowców, farmerzy
i musiałem nie tylko wydobyć ich najlepsze oblicze, ale też skło-
nić, by wyobrazili sobie i poczuli, że byli pewni siebie i chary-
zmatyczni przez całe życie.
Każdy, kogo postawisz przed aparatem, ma twarz, ciało i po-
stawę – i swoje przesłanie dla świata. Moja praca polegała na
tym, aby nadać formę temu przesłaniu, wpływając na obiekty
zdjęć mimiką, mową ciała, postawą oraz głosem. Z niniejszej
książki dowiesz się, jak używać tych wszystkich narzędzi – twa-
rzy, całego ciała, postawy, głosu – aby stworzyć wrażenie i do-
trzeć do ludzi ze swoim przesłaniem w ciągu 90 sekund lub
jeszcze szybciej.
Nie będę robić ci zdjęcia, lecz zmienię twoje wyobrażenie
o sobie i pokażę ci, jak porozumieć się z każdym i ze wszystkimi
w życiu zawodowym – szybko, łatwo i prosto. Nieważne, czym
www.mtbiznes.pl
Przekonuj i zdobywaj zaufanie w 90 sekund. Techniki mistrza NLP
13
się zajmujesz, jesteś pierwszy i najważniejszy w biznesie porozu-
miewania się z ludźmi, którzy zdecydują, czy coś z waszej znajo-
mości wyjdzie, czy nie, mniej więcej w takim samym czasie, ile
zajmuje rzut oka na fotografię.
Na wczesnym etapie mojej kariery jako fotografa, gdy krąży-
łem między studiami i klientami w Londynie, Lizbonie, Madry-
cie, Nowym Jorku, Kapsztadzie i Toronto, uświadomiłem sobie,
że istnieją pewne osoby, które potrafią dogadać się z każdym,
ledwo się z kimś spotkają. Dzięki tej zdolności byli w stanie na-
wiązać błyskawiczne znajomości, rozszerzyć zasięg swojej działal-
ności biznesowej i prędko wspiąć się po drabinie sukcesu. Jednak
na każdą spotkaną przeze mnie osobę umiejącą nawiązać szybko
kontakt przypadało pół tuzina ludzi, którzy tego nie potrafili.
Wyglądało to tak, jakby niektórzy ludzie byli zawsze otwarci na
biznes, podczas gdy inni się na niego zamykali, a przynajmniej
takie sprawiali wrażenie, gdy po raz pierwszy miałem z nimi do
czynienia. Jednak gdy poznawałem tych zamkniętych ludzi le-
piej, przekonywałem się, że pierwsze wrażenie może być mylą-
ce. Większość z tych, którzy zdawali się tak nieprzystępni, wcale
taka w rzeczywistości nie była.
Klienci, dyrektorzy
naczelni, modelki, styli-
ści fryzjerzy i wizażyści,
specjaliści od reklamy,
księgowi, osoby decyzyjne, piloci odrzutowców, farmerzy, mu-
zycy – ludzie, którzy zazwyczaj nigdy wcześniej się nie spotkali
– nawiązaliby kontakt w mig. Ci, którzy byli otwarci i potrafi-
li się łatwo i szybko z innymi porozumieć, rozkwitali, podczas
gdy ci zamknięci w sobie i pozostający w izolacji zdawali się po-
zbawieni okazji i wielkich szans i zostawać w tyle. Ku mojemu
zaskoczeniu szare komórki, uroda i talent nie miały z tym nic
wspólnego.
www.mtbiznes.pl
Wydaje się, że niektórzy ludzie mają
wrodzoną zdolność komunikowania się
z innymi w ciepły i spontaniczny sposób.
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin