Cessna 150 wodowanie w Wiśle - album.pdf
(
10865 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - Album ilustracji, 07-400, w10.doc
A
LBUM
I
LUSTRACJI
numer zdarzenia:
400/07
rodzaj zdarzenia:
wypadek
statek powietrzny:
samolot Cessna 150 M, SP-KCP
data, miejsce zdarzenia:
15.09.2007 r., Warszawa
Warszawa 2008
Pa
ı
stwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Samolot Cessna 150 M, SP-KCP, 15.09.2007 r., Warszawa
lotnisko Warszawa-Babice (EPBC)
: 52°16 '09,06" N, 020°54' 25,98" E
miejsce poło
Ň
enia wraku
: 52°17'48,64"N , 020°58'15,84"E
zmierzone przez PKBWL w dn. 3.10.2007 r.
miejsce opuszczenia samolotu przez pilota:
jest ono oddalone ok.
150 m w dół rzeki od miejsca
awaryjnego l
Ģ
dowania i wynika z
przemieszczenia samolotu przez nurt rzeki; odległo
Ļę
t
ħ
obliczono wg:
3 m/s x 50 s = 150 m, gdzie:
3 m/s – przyj
ħ
ta pr
ħ
dko
Ļę
nurtu rzeki przy wezbranej wodzie,
50 s – prawdopodobny czas utrzymywania si
ħ
samolotu na wodzie (na
podstawie zezna
ı
pilota samolotu kr
ĢŇĢ
cego nad miejscem zdarzenia)
miejsce awaryjnego l
Ģ
dowania – wodowania:
(w przypadku l
Ģ
dowania
na wodzie jest to miejsce dotkni
ħ
cia wody – brak tu fazy „dobiegu”);
okre
Ļ
lone na podstawie zezna
ı
pilota samolotu kr
ĢŇĢ
cego nad miejscem
zdarzenia.
punkt nawigacyjny ZULU
(
ņ
era
ı
): 52°17'25,39"N, 021°00'39,13"E,
ok. 80 m AMSL
punkt trasy
odcinek trasy i kierunek lotu
1, 2, ...
numer odcinka trasy
1. Tabela przedstawia opis ikon u
Ň
ytych na mapach w niniejszym albumie.
Uwaga:
Z ró
Ň
nych
Ņ
ródeł opisuj
Ģ
cych poło
Ň
enie samolotu jako najbardziej wiarygodne i
logicznie wpisuj
Ģ
ce si
ħ
w ci
Ģ
g wydarze
ı
wybrano:
- pomiar poło
Ň
enia wykonany przez PKBWL oraz
- opis poło
Ň
enia przekazany przez pilota samolotu kr
ĢŇĢ
cego nad miejscem
zdarzenia.
A
LBUM
I
LUSTRACJI
Strona 2 z 48
1, 2, ...
Pa
ı
stwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Samolot Cessna 150 M, SP-KCP, 15.09.2007 r., Warszawa
2. Trasa samolotu SP-KCP oraz godziny przelotu przez poszczególne punkty trasy.
Dokumenty, wg których przyj
ħ
to godziny przelotu:
- start z lotniska Warszawa-Babice wg
Listy Operacji Powietrznych
Lotniska EPBC,
- punkt ZULU wg zrzutów radarowych,
- pozostałe punkty wg
Odpisu Korespondencji Radiowej (…)
pilota samolotu
z
Informatorem FIS Warszawa, sektor Olsztyn
.
A
LBUM
I
LUSTRACJI
Strona 3 z 48
Pa
ı
stwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Samolot Cessna 150 M, SP-KCP, 15.09.2007 r., Warszawa
3, 4. Wzajemne usytuowanie lotniska Warszawa-Babice, punktu ZULU, miejsca
awaryjnego l
Ģ
dowania.
A
LBUM
I
LUSTRACJI
Strona 4 z 48
Pa
ı
stwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Samolot Cessna 150 M, SP-KCP, 15.09.2007 r., Warszawa
Kierunek
biegu
rzeki
Fragment brzegu
pokazany na zdj
ħ
ciu w
dalszej cz
ħĻ
ci albumu
ok. 80 m
Uj
Ļ
cie
Kanału
ņ
era
ı
skiego
ok. 250 m
Kierunek
podej
Ļ
cia
Piaskownia
5. Szkic pokazuj
Ģ
cy etapy przemieszczania si
ħ
samolotu od miejsca awaryjnego
l
Ģ
dowania poprzez miejsce opuszczenia samolotu przez pilota, do miejsca poło
Ň
enia
wraku.
Odległo
Ļ
ci do brzegów mierzone były w trakcie rekonesansu tj. 9.10.2007 r., czyli po
przej
Ļ
ciu fali kulminacyjnej. W momencie przechodzenia fali kulminacyjnej, czyli w
momencie awaryjnego l
Ģ
dowania samolotu, odległo
Ļ
ci te były wi
ħ
ksze.
A
LBUM
I
LUSTRACJI
Strona 5 z 48
Plik z chomika:
VSI
Inne pliki z tego folderu:
Wypadek Airbusa A320 (Lufthansa) na Okęciu,1993 r [#LufaNaOkęciu].doc
(54 KB)
Protokół z katastrofy s-tu CASA C-295M, 23 I 2008 †.pdf
(1444 KB)
Radom, Żelazny, Zlin 526 - raport.pdf
(3396 KB)
Radom, Żelazny, Zlin 526 - album.pdf
(10749 KB)
Raport koncowy An 28 - marzec 2009 Gdynia Oksywie.pdf
(625 KB)
Inne foldery tego chomika:
Aerodynamika
Awionika
Galeria
gfx
Inne
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin