Cessna 150 wodowanie w Wiśle - album.pdf

(10865 KB) Pobierz
Microsoft Word - Album ilustracji, 07-400, w10.doc
A LBUM I LUSTRACJI
numer zdarzenia: 400/07
rodzaj zdarzenia: wypadek
statek powietrzny: samolot Cessna 150 M, SP-KCP
data, miejsce zdarzenia: 15.09.2007 r., Warszawa
Warszawa 2008
Pa ı stwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Samolot Cessna 150 M, SP-KCP, 15.09.2007 r., Warszawa
lotnisko Warszawa-Babice (EPBC) : 52°16 '09,06" N, 020°54' 25,98" E
miejsce poło Ň enia wraku : 52°17'48,64"N , 020°58'15,84"E
zmierzone przez PKBWL w dn. 3.10.2007 r.
miejsce opuszczenia samolotu przez pilota: jest ono oddalone ok.
150 m w dół rzeki od miejsca awaryjnego l Ģ dowania i wynika z
przemieszczenia samolotu przez nurt rzeki; odległo Ļę t ħ obliczono wg:
3 m/s x 50 s = 150 m, gdzie:
3 m/s – przyj ħ ta pr ħ dko Ļę nurtu rzeki przy wezbranej wodzie,
50 s – prawdopodobny czas utrzymywania si ħ samolotu na wodzie (na
podstawie zezna ı pilota samolotu kr ĢŇĢ cego nad miejscem zdarzenia)
miejsce awaryjnego l Ģ dowania – wodowania: (w przypadku l Ģ dowania
na wodzie jest to miejsce dotkni ħ cia wody – brak tu fazy „dobiegu”);
okre Ļ lone na podstawie zezna ı pilota samolotu kr ĢŇĢ cego nad miejscem
zdarzenia.
punkt nawigacyjny ZULU ( ņ era ı ): 52°17'25,39"N, 021°00'39,13"E,
ok. 80 m AMSL
punkt trasy
odcinek trasy i kierunek lotu
1, 2, ... numer odcinka trasy
1. Tabela przedstawia opis ikon u Ň ytych na mapach w niniejszym albumie.
Uwaga:
Z ró Ň nych Ņ ródeł opisuj Ģ cych poło Ň enie samolotu jako najbardziej wiarygodne i
logicznie wpisuj Ģ ce si ħ w ci Ģ g wydarze ı wybrano:
- pomiar poło Ň enia wykonany przez PKBWL oraz
- opis poło Ň enia przekazany przez pilota samolotu kr ĢŇĢ cego nad miejscem
zdarzenia.
A LBUM I LUSTRACJI
Strona 2 z 48
1, 2, ...
419223956.022.png 419223956.023.png 419223956.024.png 419223956.025.png 419223956.001.png 419223956.002.png 419223956.003.png
Pa ı stwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Samolot Cessna 150 M, SP-KCP, 15.09.2007 r., Warszawa
2. Trasa samolotu SP-KCP oraz godziny przelotu przez poszczególne punkty trasy.
Dokumenty, wg których przyj ħ to godziny przelotu:
- start z lotniska Warszawa-Babice wg Listy Operacji Powietrznych
Lotniska EPBC,
- punkt ZULU wg zrzutów radarowych,
- pozostałe punkty wg Odpisu Korespondencji Radiowej (…) pilota samolotu
z Informatorem FIS Warszawa, sektor Olsztyn .
A LBUM I LUSTRACJI
Strona 3 z 48
419223956.004.png 419223956.005.png 419223956.006.png 419223956.007.png 419223956.008.png
Pa ı stwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Samolot Cessna 150 M, SP-KCP, 15.09.2007 r., Warszawa
3, 4. Wzajemne usytuowanie lotniska Warszawa-Babice, punktu ZULU, miejsca
awaryjnego l Ģ dowania.
A LBUM I LUSTRACJI
Strona 4 z 48
419223956.009.png 419223956.010.png 419223956.011.png 419223956.012.png 419223956.013.png 419223956.014.png 419223956.015.png
Pa ı stwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Samolot Cessna 150 M, SP-KCP, 15.09.2007 r., Warszawa
Kierunek
biegu
rzeki
Fragment brzegu
pokazany na zdj ħ ciu w
dalszej cz ħĻ ci albumu
ok. 80 m
Uj Ļ cie
Kanału ņ era ı skiego
ok. 250 m
Kierunek
podej Ļ cia
Piaskownia
5. Szkic pokazuj Ģ cy etapy przemieszczania si ħ samolotu od miejsca awaryjnego
l Ģ dowania poprzez miejsce opuszczenia samolotu przez pilota, do miejsca poło Ň enia
wraku.
Odległo Ļ ci do brzegów mierzone były w trakcie rekonesansu tj. 9.10.2007 r., czyli po
przej Ļ ciu fali kulminacyjnej. W momencie przechodzenia fali kulminacyjnej, czyli w
momencie awaryjnego l Ģ dowania samolotu, odległo Ļ ci te były wi ħ ksze.
A LBUM I LUSTRACJI
Strona 5 z 48
419223956.016.png 419223956.017.png 419223956.018.png 419223956.019.png 419223956.020.png 419223956.021.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin