Wieza Snow 10.pdf

(7484 KB) Pobierz
numer10werT.indd
FANTASY
SCIENCE - FICTION
POSTAPOKALIPSA
ALTERNATYWA
HORROR I GROZA
SNY
W szponach
Morfeusza
pierwszy wolny
artykuł w Wieży Snów
Ziemia 2
system na planecie
śniących Terrian
Labirynt sennych mar
scenariusz
a także
Dlaczego przeciwnicy
to skończeni idioci
przygody
system autorski
artykuły, literatura,
recenzje, kronika,
mięcho i humor
fragment dodatku
Prelude
to war
13569435.051.png 13569435.062.png 13569435.073.png
magorya
kiedy sny stają się rzeczywistością
Wieża Snów #10
© 2006 by Łowcy Kynitu
e-mail: magnesus@ gmail.com
strona: www.wiezasnow. prv.pl
13569435.074.png
wstępniak
Wstępniak
n u m e r 1 0 l a t o 2 0 0 6
Zapewne zacieracie rączki, macki lub inne kończyny nie mogąc się
doczekać lektury, tymczasem zmuszeni jesteście czytać zwyczajowo
nudnawy wstępniak, który narodził się w chorej głowie rednacza. Tak,
wiem co przeżywacie, dlatego postaram się pisać krótko.
Dziesięć to dość okrągła liczba, musicie przyznać. Większość hu-
manoidów chwali się taką liczbą palców, zarówno u rąk jak i u nóg.
Możliwe, że niektóre przedwieczne istoty pomachały właśnie radośnie
pięcioma parami macek opatrzonych w klasyczne przyssawki. Z oka-
zji okrągłego numerka na okładce wybraliśmy temat nawiązujący do
nazwy kwartalnika – tematyką numeru są sny. Może łagodniej byłoby
nazwać to… elementem przewodnim? I proszę nie mylić z elemen-
tem przestępczym. Zastanowię się. Nie nazwa w końcu najważniejsza,
a treść.
A właśnie, skoro o treści mowa. W numerze trzy przygody, dłu-
gie i krótkie, fantasy i nie-fantasy. Co tu dużo mówić – najlepiej jeśli
przekonacie się sami. W dziale artykułów otwarty artykuł „W szpo-
nach Morfeusza”. Dlaczego otwarty? Ponieważ każdy mógł edytować,
poprawiać, dopisywać fragmenty i ogólnie znęcać się nad tekstem na
stronach Gobasa, gdzieś od połowy czerwca. Co z tego wynikło? Prze-
konajcie się sami i jeśli się podoba, śledźcie stronę Wieży Snów, na
pewno będzie więcej takich w przyszłości.
Dużą część artykułów zajmuje przetłumaczony przez Geriona frag-
ment „Preludium Wojny” – dodatku do Earthdawna, na pewno warto
zerknąć, nawet jeśli Przebudzenie Ziemi nie jest naszym konikiem.
W numerze oprócz zwyczajowej dawki wieści, artykułów, tekstów
w kronice dla Mistrzów Gry, czy też recenzji i mięcha w Krypcie i hu-
moru w Skrzywionej Wieży, także dwa systemy. Konstantynopol to
gra, którą stworzyłem na nową edycję Nibykonkursu. Ziemia 2 RPG to
zalążek systemu opartego o znany serial SF, który niestety (na szczę-
ście?) zmarł śmiercią nienaturalną po pierwszym sezonie.
Omal nie zapomniałem o ważnym wydarzeniu – strona Wieży prze-
niosła się na własny serwer (własny, jak własny, wykupiony), dzięki
czemu koniec z nieśmiertelnym zdawałoby się komunikatem „Przekro-
czono transfer”. Nowy wygląd i możliwości strony są w trakcie popra-
wiania i rozbudowy, także proszę o cierpliwość i wyrozumiałość. Stara
wersja strony działa póki co pod dawnym adresem.
Obiecywałem nie zanudzać, stąd życzę miłej lektury i już się nie
odzywam.
redaktor naczelny: Tomasz Kucza
zastępca redaktora naczelnego: Piotr A. Nowakowski
skład i projekt graficzny: Tomasz Kucza
WSPÓŁPRACUJĄ
„Hilsim” Pluta , Filip „Zły” Przybylski, Paweł „Saem” Sasko ,
© 2003-2006 Łowcy Kynitu
magorya kiedy sny stają się rzeczywistością
Witam, po długiej przerwie.
Pogłoski o mojej śmierci były nieco przesadzone, aczkolwiek za-
cząłem już wątpić, czy w ogóle kiedykolwiek będę miał komputer. Na
szczęście praca zarobkowa okazała się być wystarczającą do wzięcia
laptopa na raty. W związku z tym powracam do gry, kilka moich recen-
zji już w tym numerze (ilość zależna od Magnesa), coś więcej w kolej-
nym oraz około dwie aktualizacje tygodniowo na blogu ( www.bezcu-
Nowa strona rozbudowuje się coraz bardziej; trzeba jeszcze popra-
cować nad jej wyglądem (sorry MG), ale licznik wejść od początku
lipca jest dość imponujący. Jest zainteresowanie „Wieżą...” ze strony
czytelników i to nas motywuje do dalszej pracy. W związku z przeno-
sinami i nowym silnikiem strony mamy artykuł pisany kolektywnie na
bieżąco i zamierzamy kontynuować ten pomysł. Żeby dłużej nie bre-
dzić, zapraszam do lektury.
A jeśli ktoś nie zauważył, stuknęła nam dziesiątka. Możemy sobie
pogratulować. My, znaczy redakcja i czytelnicy.
Okładkę zdobi rysunek
Hollow nawiązujący
do tematyki snów.
Wieża Snów #10
3
13569435.001.png 13569435.002.png 13569435.003.png 13569435.004.png 13569435.005.png 13569435.006.png 13569435.007.png 13569435.008.png 13569435.009.png 13569435.010.png 13569435.011.png 13569435.012.png 13569435.013.png 13569435.014.png 13569435.015.png 13569435.016.png 13569435.017.png 13569435.018.png 13569435.019.png 13569435.020.png 13569435.021.png
spis treści
Garść wieści I
Przygody
Serwis Poltergeist zyskał nowy, ciekawy wy-
gląd.
13 LABIRYNT SENNYCH MAR
Tomasz Kucza
„Szczekanie psa doprowadza was do szału,
zlewa się w jedno z przejmującym bólem
głowy. Czujecie na nadgarstkach i kostkach
stóp zaciśnięte więzy.”
W Tawernie #81 kolejne teksty do gry Niebora-
cy RPG – opisy kilku nowych bogów autorstwa
Waltosa, a także artykuły MAd Phantoma jak grać
Nieborakiem oraz jak partaczyć grę.
Już we wrześniu powrócić ma Fantazyn , sprzeda-
wany dotychczas wysyłkowo papierowy magazyn
o RPG i fantastyce, który ogłosił zawieszenie tuż
przed premierą ostatniego numeru Wieży Snów.
Twórcy zapowiadają udostępnienie w PDF pierw-
szych numerów pisma. Na stronie można wypełnić
konkursową ankietę, która będzie miała wpływ na
ostateczny kształt Fantazynu.
Temat przewodni
21 W SZPONACH MORFEUSZA
autorzy różni
„Sen jest niezbędny do życia, koi wędrowca
po wypełnionej trudami przygodzie, przyno-
si wytchnienie, ale także koszmary i niepo-
kojące wizje.”
W Gobasie , czyli Generalnie Otwartej Bazie
Autorskich Systemów, pojawiły się nowe gry
– Bizancjum 4000 (z Nibykonkursu), bitewniak
Dustbowl, mechanika Kość, system fantasy Dzier-
życiele, czy też Celatum. Powstały także nowe ka-
tegorie – Steampunk oraz Gry kompletne (dla peł-
nych lub, wbrew nazwie, częściowo ukończonych
gier zamieszczonych bezpośrednio na Gobasie).
Artykuły
30 PRELUDIUM WOJNY
Gerion
„„Preludium Wojny” to tytuł nieledwie le-
gendarny dla fanów Earthdawna. (…) ozna-
cza zakończenie pewnego etapu w fanta-
stycznym świecie wyobraźni.”
Twilight 2013 , czyli nowa wersja znanego po-
stapokaliptycznego systemu rozgrywającego się
w Polsce (Twilight 2000), jest tworzona przez 93
Game Studio.
Elephants Dream to pierwszy na świecie otwarty
film – twórcy udostępnili wszystkie materiały uży-
wane do stworzenia każdego elementu, w szcze-
gólności obiekty 3D. Film powstał w darmowym
narzędziu Blender3D (i kilku innych darmowych,
otwartych programach), można go ściągnąć z ofi-
cjalnej strony orange.blender.org (np. poprzez tor-
rent).
40 CZARNA MAGIA
Paweł Branecki
„[Czar kukiełka] powstał w efekcie studiów
wiedzy tajemnej czarowników kultur cał-
kiem już zapomnianych, takich jak Babilo-
nia, czy Asyria.”
[źródła: własne, Poltergeist , Wrota Wyobraźni , Nowa Gildia ]
Warhammer 40k RPG
Literatura
40 HEJ, CZARODZIEJE…
Tomanek9
„Długopisy okazały się różdżkami, których są
setki rodzajów, odmian i gatunków, a ostat-
nim krzykiem magicznej technologii w tej
dziedzinie są różdżki teleskopowe z czarow-
nicą (…).”
Warhammer 40.000 RPG – Dark Here-
sy to nazwa nowego systemu Black Industries.
Podręczniki zostaną wydane w marcu i kwiet-
niu 2007 roku, więc miłośnikom Warhammera
w przyszłości przyjdzie jeszcze poczekać. Tym-
czasem znane stały się ich tytuły – Podręcznik
podstawowy, Ekran Mistrz Gry, Niezbędnik
Gracza oraz zbiór przygód „Purge the Uncle-
an”.
Systemy
76 KONSTANTYNOPOL
Tomasz Kucza
„Konstantynopol to zawieszone w bąblu
podprzestrzennym, otoczone
giętką, ale niemal nieprzenikalną barierą,
miasto. Nie można dostać się do środka, ani
wydostać na zewnątrz (…).”
4 Wieża Snów #10
13569435.022.png 13569435.023.png 13569435.024.png 13569435.025.png 13569435.026.png 13569435.027.png 13569435.028.png 13569435.029.png 13569435.030.png 13569435.031.png 13569435.032.png 13569435.033.png 13569435.034.png 13569435.035.png 13569435.036.png 13569435.037.png 13569435.038.png 13569435.039.png 13569435.040.png 13569435.041.png 13569435.042.png 13569435.043.png 13569435.044.png 13569435.045.png 13569435.046.png 13569435.047.png 13569435.048.png 13569435.049.png
spis treści
W IEŻA S NÓW # 10
72 Ramzensztajn Riwendż
Piotr Maciej „galop ujące_widły” Sobestiańczu k
Druga część short story o Pasterze Yzowanym.
3 Wstępniak
4 Spis Treści
6 Wieści
73 Patrząc w oczy larwie
Tomasz Kucza
P RZYGODY
P REZENTACJE
9 Księga Szynetów
fantasy
Tomasz Kucza
Klasyczna przygoda fantasy.
75 Autorki – Wielki Test #2
Tomasz Kucza, test Na ratunek Marsow i!
13 Labirynt sennych mar
alternatywa
88 podaj.net
Tomasz Kucza
Tomasz Kucza
Scenariusz w dzisiejszej rzeczywistości.
19 Sześcian
fantasy
S YSTEMY
Paweł „gilbert” Świ ąte k
Przygoda w stylu „Cube”.
T EMAT PRZEWODNI
76 Konstantynopol
Tomasz Kucza
Gra w rozdartej rzeczywistości.
21 W szponach Morfeusza dowolny system
Tomasz Kucza, Misz, Constant D., Paweł Branecki, Jacek Jamro ży
Otwarty artykuł poświęcony tematyce snu w RPG.
80 Ziemia 2
Tomasz Kucza
System oparty o znany serial SF.
A RTYKUŁY
96 Pojedynek Niemocy
Tomasz Kucza
Minikarcianka dla dwóch osób.
30 Preludium wojny
fantasy
tłum. Gerion
Fragment dodatku do Earthdawn.
40 Czarna magia
alternatywa
R ECENZJE
Paweł Branecki
Czarna magia w Złym.
88 Marchia Cienia
książka
45 Likantropia
88 Różowa pantera
film
dowolny
89 Dungeons&Dragons 2
film
Kacper „Hilsim” Plu t a
47 Baza „Perła Orh”
89 Droga do Guantanamo
film
SF
90 Człowiek z Wysokiego Zamku
książka
sed
Stacja kosmiczna z gry Golem.
90 Necrosis: Przebudzenie
książka
50 Heretykiem być…
SF
90 Battlestar Galactica (sezon 2)
muzyka
91 Doom
Tadeusz „Tadeopulo us” Smol ar
Artykuł jak grać drugą stroną w Kronikach Mutantów.
film
91 Imago
książka
53 Lord Durrow
fantasy
91 Wygnaniec
książka
Jacek Jamroży
54 Rahoteph i Sekhem
92 The Traveler
książka
fantasy
P UBLICYSTYKA
Jacek Jamroży
K RONIKA
93 Rok świra. Żółć i ropa.
-=baca=-
56 Dlaczego przeciwnicy to skończeni idioci?
Ganisz
57 Cywilizacja
Tomasz Kucza
Gra komputerowa źródłem pomysłów na przygody.
S TAŁE DZIAŁY
94 Skrzywiona Wieża
Uderzenie barana, Słup ogłoszeniowy, Isomaniak, Kreator Snów, Po-
jedynek Niemocy (k arcianka dla dwóch osób )
L ITERATURA
59 Środki uświęcone
Tomasz Kucza
61 Kiedy znikną cienie…
Marcin Jasiński
98 Krypta
Chłopiec bez imienia, Gladiator, Oleńka, Astrolog, Chirug, Duo, Li-
kwidator, Kroseyr, Biedny Koli, Kleszcza k
101 Bestie z krypty
Kleszczak
66 Hej, czarodzieje przybywajcie…
Tomanek9
102 Ostatnia strona
Wieża Snów #10
5
13569435.050.png 13569435.052.png 13569435.053.png 13569435.054.png 13569435.055.png 13569435.056.png 13569435.057.png 13569435.058.png 13569435.059.png 13569435.060.png 13569435.061.png 13569435.063.png 13569435.064.png 13569435.065.png 13569435.066.png 13569435.067.png 13569435.068.png 13569435.069.png 13569435.070.png 13569435.071.png 13569435.072.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin