Wieza Snow 10.pdf
(
7484 KB
)
Pobierz
numer10werT.indd
FANTASY
SCIENCE
-
FICTION
POSTAPOKALIPSA
ALTERNATYWA
HORROR
I
GROZA
SNY
W szponach
Morfeusza
pierwszy wolny
artykuł w Wieży Snów
Ziemia 2
system na planecie
śniących Terrian
Labirynt sennych mar
scenariusz
a także
Dlaczego przeciwnicy
to skończeni idioci
przygody
system autorski
artykuły, literatura,
recenzje, kronika,
mięcho i humor
fragment dodatku
Prelude
to war
www.wiezasnow.prv.pl
magorya
kiedy sny stają się rzeczywistością
Wieża Snów #10
© 2006 by
Łowcy Kynitu
e-mail:
magnesus@
gmail.com
strona:
www.wiezasnow.
prv.pl
wstępniak
Wstępniak
n u m e r 1 0 l a t o 2 0 0 6
Zapewne zacieracie rączki, macki lub inne kończyny nie mogąc się
doczekać lektury, tymczasem zmuszeni jesteście czytać zwyczajowo
nudnawy wstępniak, który narodził się w chorej głowie rednacza. Tak,
wiem co przeżywacie, dlatego postaram się pisać krótko.
Dziesięć to dość okrągła liczba, musicie przyznać. Większość hu-
manoidów chwali się taką liczbą palców, zarówno u rąk jak i u nóg.
Możliwe, że niektóre przedwieczne istoty pomachały właśnie radośnie
pięcioma parami macek opatrzonych w klasyczne przyssawki. Z oka-
zji okrągłego numerka na okładce wybraliśmy temat nawiązujący do
nazwy kwartalnika – tematyką numeru są sny. Może łagodniej byłoby
nazwać to… elementem przewodnim? I proszę nie mylić z elemen-
tem przestępczym. Zastanowię się. Nie nazwa w końcu najważniejsza,
a treść.
A właśnie, skoro o treści mowa. W numerze trzy przygody, dłu-
gie i krótkie, fantasy i nie-fantasy. Co tu dużo mówić – najlepiej jeśli
przekonacie się sami. W dziale artykułów otwarty artykuł „W szpo-
nach Morfeusza”. Dlaczego otwarty? Ponieważ każdy mógł edytować,
poprawiać, dopisywać fragmenty i ogólnie znęcać się nad tekstem na
stronach Gobasa, gdzieś od połowy czerwca. Co z tego wynikło? Prze-
konajcie się sami i jeśli się podoba, śledźcie stronę Wieży Snów, na
pewno będzie więcej takich w przyszłości.
Dużą część artykułów zajmuje przetłumaczony przez Geriona frag-
ment „Preludium Wojny” – dodatku do Earthdawna, na pewno warto
zerknąć, nawet jeśli Przebudzenie Ziemi nie jest naszym konikiem.
W numerze oprócz zwyczajowej dawki wieści, artykułów, tekstów
w kronice dla Mistrzów Gry, czy też recenzji i mięcha w Krypcie i hu-
moru w Skrzywionej Wieży, także dwa systemy. Konstantynopol to
gra, którą stworzyłem na nową edycję Nibykonkursu. Ziemia 2 RPG to
zalążek systemu opartego o znany serial SF, który niestety (na szczę-
ście?) zmarł śmiercią nienaturalną po pierwszym sezonie.
Omal nie zapomniałem o ważnym wydarzeniu – strona Wieży prze-
niosła się na własny serwer (własny, jak własny, wykupiony), dzięki
czemu koniec z nieśmiertelnym zdawałoby się komunikatem „Przekro-
czono transfer”. Nowy wygląd i możliwości strony są w trakcie popra-
wiania i rozbudowy, także proszę o cierpliwość i wyrozumiałość. Stara
wersja strony działa póki co pod dawnym adresem.
Obiecywałem nie zanudzać, stąd życzę miłej lektury i już się nie
odzywam.
wiezasnow.prv.pl
forum:
forumws.prv.pl
e-mail:
magnesus@gmail.com
redaktor naczelny:
Tomasz Kucza
zastępca redaktora naczelnego:
Piotr A. Nowakowski
skład i projekt graficzny:
Tomasz Kucza
logo:
Wojciech „Gulash” Ośliźlok
okładka:
Kinga „Hollow” Spiczko
WSPÓŁPRACUJĄ
Wojciech „Prozac” Anuszczyk
,
-=baca=-,
Dariusz Borycki,
Paweł „Cronos” Branecki,
Bulkers
,
Miłosz Cybowski
,
Marcin Cybulski
,
Renata „Ashnod” Bursa,
Szymon
„quad” Gosek,
Jacek Jamroży
,
Marcin „Jachu” Jasiński,
Jarosław „beacon” Kopeć,
Marcin Kubiesa,
Przemysław
„Gerion” Kusiakiewicz,
Borys „Plenty” Makowski
,
Adam
„Krogall” Marciniak,
Tomasz „Feanor” Mihilewicz,
Multidej,
Nolron
, Pestilence,
Mateusz „Jaskier” Pitulski,
Kacper
„Hilsim” Pluta
, Filip „Zły” Przybylski,
Paweł „Saem” Sasko
,
Savarian
,
Sil
,
Jarosław, „Tadeopulous” Smolar
,
Piotr
Maciej „galopujące_widły” Sobiestiańczuk
,
Karol „SolFar”
Solich,
Hubert „Saise” Spala
,
Wojciech „Ar’this” Sułek
,
Paweł „gilbert” Świątek
,
Marek „Farvus” Tarnawski,
Manedhel,
Mrufon
,
Sławomir „Zuhar” Wrzesień
ILUSTRACJE
aoi_hitomi,
Marcin Cybulski,
Marcin „Kroghul” Górecki,
Jakub Grygier
,
Przemysław „Mr. UnDead” Horoszkiewicz,
Jakub „JakkaS” Kasper
,
Kuba Kujawa
,
Miki Lisowski
,
Wojciech „Gulash” Ośliźlok
,
Marcin Sawicki,
Wojciech
„Ar’this” Sułek
,
Marek „Farvus” Tarnawski
,
Michał „Tomb”
Żółtowski
,
Kinga „Hollow” Spiczko
,
Mateusz Stefanko
,
Valsharess
ZAPRZYJAŹNIONE STRONY
Moorhold,
Aleja Fantasy,
Athel Loren,
Autorskie Forum
,
Avatarae
,
DragonLady.pl,
ErtClub,
Exodus WFRP,
Extreme
Nights,
Fantasy Forever
,
Fantazyn
,
Forum RPG,
Galeria
Hollow
,
Gerion Portal
,
Gildia Fantasy,
GOBAS,
Imperium
Ashnod
,
Inkluz,
Insimilion
,
Ogień i Lód,
Karczma RPG
,
Kislev.prv.pl
,
Klan Mrocznego Miecza
,
Konpiracja
, K
rólestwo
Szarego Smoka,
Krypta XIII,
Kryształy Czasu,
magorya,
Middenheim,
Mystery of the Ring,
Nieboracy,
Samaetry
Town
,
Starcraft RPG,
Strażnicy Starych Praw,
Trihex,
Unreal
Fantasy,
Wiedźmin,
Zielona Wieża
komiksy:
DragonLady,
www.dragonlady.pl
© 2003-2006 Łowcy Kynitu
magorya
kiedy sny stają się rzeczywistością
Tomasz Kucza
Witam, po długiej przerwie.
Pogłoski o mojej śmierci były nieco przesadzone, aczkolwiek za-
cząłem już wątpić, czy w ogóle kiedykolwiek będę miał komputer. Na
szczęście praca zarobkowa okazała się być wystarczającą do wzięcia
laptopa na raty. W związku z tym powracam do gry, kilka moich recen-
zji już w tym numerze (ilość zależna od Magnesa), coś więcej w kolej-
nym oraz około dwie aktualizacje tygodniowo na blogu (
www.bezcu-
kruprosze.blogspot.com
)
.
Nowa strona rozbudowuje się coraz bardziej; trzeba jeszcze popra-
cować nad jej wyglądem (sorry MG), ale licznik wejść od początku
lipca jest dość imponujący. Jest zainteresowanie „Wieżą...” ze strony
czytelników i to nas motywuje do dalszej pracy. W związku z przeno-
sinami i nowym silnikiem strony mamy artykuł pisany kolektywnie na
bieżąco i zamierzamy kontynuować ten pomysł. Żeby dłużej nie bre-
dzić, zapraszam do lektury.
A jeśli ktoś nie zauważył, stuknęła nam dziesiątka. Możemy sobie
pogratulować. My, znaczy redakcja i czytelnicy.
Okładkę zdobi rysunek
Hollow
nawiązujący
do tematyki snów.
Piotr A. Nowakowski
Wieża Snów #10
3
spis treści
Garść wieści I
Przygody
►
Serwis
Poltergeist
zyskał nowy, ciekawy wy-
gląd.
13
LABIRYNT SENNYCH MAR
Tomasz Kucza
„Szczekanie psa doprowadza was do szału,
zlewa się w jedno z przejmującym bólem
głowy. Czujecie na nadgarstkach i kostkach
stóp zaciśnięte więzy.”
►
W
Tawernie #81
kolejne teksty do gry
Niebora-
cy RPG
– opisy kilku nowych bogów autorstwa
Waltosa, a także artykuły MAd Phantoma jak grać
Nieborakiem oraz jak partaczyć grę.
►
Już we wrześniu powrócić ma
Fantazyn
, sprzeda-
wany dotychczas wysyłkowo papierowy magazyn
o RPG i fantastyce, który ogłosił zawieszenie tuż
przed premierą ostatniego numeru Wieży Snów.
Twórcy zapowiadają udostępnienie w PDF pierw-
szych numerów pisma. Na stronie można wypełnić
konkursową ankietę, która będzie miała wpływ na
ostateczny kształt Fantazynu.
Temat przewodni
21
W SZPONACH MORFEUSZA
autorzy różni
„Sen jest niezbędny do życia, koi wędrowca
po wypełnionej trudami przygodzie, przyno-
si wytchnienie, ale także koszmary i niepo-
kojące wizje.”
►
W
Gobasie
,
czyli Generalnie Otwartej Bazie
Autorskich Systemów, pojawiły się nowe gry
– Bizancjum 4000 (z Nibykonkursu), bitewniak
Dustbowl, mechanika Kość, system fantasy Dzier-
życiele, czy też Celatum. Powstały także nowe ka-
tegorie – Steampunk oraz Gry kompletne (dla peł-
nych lub, wbrew nazwie, częściowo ukończonych
gier zamieszczonych bezpośrednio na Gobasie).
Artykuły
30
PRELUDIUM WOJNY
Gerion
„„Preludium Wojny” to tytuł nieledwie le-
gendarny dla fanów Earthdawna. (…) ozna-
cza zakończenie pewnego etapu w fanta-
stycznym świecie wyobraźni.”
►
Twilight 2013
, czyli nowa wersja znanego po-
stapokaliptycznego systemu rozgrywającego się
w Polsce (Twilight 2000), jest tworzona przez 93
Game Studio.
►
Elephants Dream
to pierwszy na świecie otwarty
film – twórcy udostępnili wszystkie materiały uży-
wane do stworzenia każdego elementu, w szcze-
gólności obiekty 3D. Film powstał w darmowym
narzędziu Blender3D (i kilku innych darmowych,
otwartych programach), można go ściągnąć z ofi-
cjalnej strony
orange.blender.org
(np. poprzez tor-
rent).
40
CZARNA MAGIA
Paweł Branecki
„[Czar kukiełka] powstał w efekcie studiów
wiedzy tajemnej czarowników kultur cał-
kiem już zapomnianych, takich jak Babilo-
nia, czy Asyria.”
[źródła: własne,
Poltergeist
,
Wrota Wyobraźni
,
Nowa Gildia
]
Warhammer 40k RPG
Literatura
40
HEJ, CZARODZIEJE…
Tomanek9
„Długopisy okazały się różdżkami, których są
setki rodzajów, odmian i gatunków, a ostat-
nim krzykiem magicznej technologii w tej
dziedzinie są różdżki teleskopowe z czarow-
nicą (…).”
Warhammer 40.000 RPG – Dark Here-
sy
to nazwa nowego systemu Black Industries.
Podręczniki zostaną wydane w marcu i kwiet-
niu 2007 roku, więc miłośnikom Warhammera
w przyszłości przyjdzie jeszcze poczekać. Tym-
czasem znane stały się ich tytuły – Podręcznik
podstawowy, Ekran Mistrz Gry, Niezbędnik
Gracza oraz zbiór przygód „Purge the Uncle-
an”.
[źródło:
Black Industries
,
Wrota Wyobraźni
]
Systemy
76
KONSTANTYNOPOL
Tomasz Kucza
„Konstantynopol to zawieszone w bąblu
podprzestrzennym, otoczone
giętką, ale niemal nieprzenikalną barierą,
miasto. Nie można dostać się do środka, ani
wydostać na zewnątrz (…).”
4
Wieża Snów #10
spis treści
W
IEŻA
S
NÓW
#
10
72
Ramzensztajn Riwendż
Piotr Maciej „galop
ujące_widły” Sobestiańczu
k
Druga część short story o Pasterze Yzowanym.
3
Wstępniak
4
Spis Treści
6
Wieści
73
Patrząc w oczy larwie
Tomasz Kucza
P
RZYGODY
P
REZENTACJE
9
Księga Szynetów
fantasy
Tomasz Kucza
Klasyczna przygoda fantasy.
75
Autorki – Wielki Test #2
Tomasz Kucza, test
Na ratunek Marsow
i!
13
Labirynt sennych mar
alternatywa
88
podaj.net
Tomasz Kucza
Tomasz Kucza
Scenariusz w dzisiejszej rzeczywistości.
19
Sześcian
fantasy
S
YSTEMY
Paweł „gilbert” Świ
ąte
k
Przygoda w stylu „Cube”.
T
EMAT
PRZEWODNI
76
Konstantynopol
Tomasz Kucza
Gra w rozdartej rzeczywistości.
21
W szponach Morfeusza
dowolny system
Tomasz Kucza, Misz,
Constant D., Paweł Branecki, Jacek Jamro
ży
Otwarty artykuł poświęcony tematyce snu w RPG.
80
Ziemia 2
Tomasz Kucza
System oparty o znany serial SF.
A
RTYKUŁY
96
Pojedynek Niemocy
Tomasz Kucza
Minikarcianka dla dwóch osób.
30
Preludium wojny
fantasy
tłum. Gerion
Fragment dodatku do Earthdawn.
40
Czarna magia
alternatywa
R
ECENZJE
Paweł Branecki
Czarna magia w Złym.
88
Marchia Cienia
książka
45
Likantropia
88
Różowa pantera
film
dowolny
89
Dungeons&Dragons 2
film
Kacper „Hilsim” Plu
t
a
47
Baza „Perła Orh”
89
Droga do Guantanamo
film
SF
90
Człowiek z Wysokiego Zamku
książka
sed
Stacja kosmiczna z gry Golem.
90
Necrosis: Przebudzenie
książka
50
Heretykiem być…
SF
90
Battlestar Galactica (sezon 2)
muzyka
91
Doom
Tadeusz „Tadeopulo
us” Smol
ar
Artykuł jak grać drugą stroną w Kronikach Mutantów.
film
91
Imago
książka
53
Lord Durrow
fantasy
91
Wygnaniec
książka
Jacek Jamroży
54
Rahoteph i Sekhem
92
The Traveler
książka
fantasy
P
UBLICYSTYKA
Jacek Jamroży
K
RONIKA
93
Rok świra. Żółć i ropa.
-=baca=-
56
Dlaczego przeciwnicy to skończeni idioci?
Ganisz
57
Cywilizacja
Tomasz Kucza
Gra komputerowa źródłem pomysłów na przygody.
S
TAŁE
DZIAŁY
94
Skrzywiona Wieża
Uderzenie barana, Słup ogłoszeniowy, Isomaniak, Kreator Snów, Po-
jedynek Niemocy (k
arcianka dla dwóch osób
)
L
ITERATURA
59
Środki uświęcone
Tomasz Kucza
61
Kiedy znikną cienie…
Marcin Jasiński
98
Krypta
Chłopiec bez imienia, Gladiator, Oleńka, Astrolog, Chirug, Duo, Li-
kwidator, Kroseyr,
Biedny Koli, Kleszcza
k
101
Bestie z krypty
Kleszczak
66
Hej, czarodzieje przybywajcie…
Tomanek9
102
Ostatnia strona
Wieża Snów #10
5
Plik z chomika:
kinomaniak2k13
Inne pliki z tego folderu:
Wieza Snow 01.pdf
(5431 KB)
Wieza Snow 02.pdf
(6383 KB)
Wieza Snow 03.pdf
(10124 KB)
Wieza Snow 04.pdf
(10764 KB)
Wieza Snow 05.pdf
(7810 KB)
Inne foldery tego chomika:
CKM
Focus Extra
Hustler
labirynt
magia i miecz
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin