PLANY 4- LATKI MARZEC 2009 smerfy.doc

(267 KB) Pobierz
MARZEC 2008

MARZEC 2009               I TYDZIEŃ „  BAWIMY SIĘ W SKLEP”

PODSTAWA PROGRAMOWA :

( I. 13/ 2) Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości : społeczno – kulturowej poprzez poznawanie zasad organizacji życia społecznego (…).

( II. 2)Umożliwienie dziecku dokonywania wyborów i przezywania pozytywnych efektów własnych działań.

(II. 8)Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka . Umożliwianie udziału w grach, , zabawach ruchowych i gimnastyce.

( II. 10) Wspieranie działań w  różnych dziedzinach aktywności. 

( III. 5) Wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie , wprowadzanie w kulturę bycia.

 

CELE POŚREDNIE:

- poznanie  z wyposażeniem i asortymentem sklepu spożywczego oraz pracy sprzedawcy.

-  wzbogacanie słownictwa czynnego wokół tematu „Bawimy się w sklep”;

- wprowadzanie zapisu graficznego wyrazu „ sklep” do globalnego odczytywania;

- zorganizowanie w sali kącika sklepowego do zabawy w sklep;

- nauka piosenki

-          - - określanie ciężaru przedmiotów , ważonych za pomocą wagi szalkowej bez odważników i  posługiwanie się słowami : lekki, lżejszy, ciężki, cięższy, taki sam.

-          -- rozwijanie aktywności twórczej poprzez tworzenie prac plastycznych technikami: wycinanie, ozdabianie , „ posypywane obrazki”.

- rozwijanie sprawności manualnej rąk i koordynacji wzrokowo – ruchowej poprzez zabawy z papierem, ćw. graficzne, zabawy konstrukcyjne i dowolną działalność plastyczną;

- rozwijanie sprawności ruchowej dziecka poprzez zabawy i ćw. ruchowe.

- wprowadzenie zajęć z programem komputerowym KIDSMART

- realizacja treści planu wychowawczego na miesiąc marzec z obszaru:

DBAJ O BEZPIECZEŃSTWO

- pogadanki z dziećmi przed wyjściem poza teren przedszkola i do ogrodu przedszkolnego- wdrażanie dzieci do przestrzegania zawartych umów dotyczących bezpieczeństwa

- Słuchanie opowiadań z serii „ Bezpieczny świat”- utrwalanie właściwych zachowań w kontaktach z nieznajomymi sobie ludźmi.

 

 

 

 

TEMAT

TREŚCI PROGRAMOWE

CELE

UWAGI

KSZTAŁCĄCY

OPERACYJNY

 

1.Wycieczka do sklepu spożywczego

 

 

 

 

- Obserwowanie pracy ludzi różnych zawodów w bliskim otoczeniu, nazywanie wykonywanych czynności , narzędzi, , dostrzeganie charakterystycznego ubioru , efektów pracy. s. 24

 

-wzbogacanie słownictwa czynnego o słownictwo związanego z sklepem

- rozwijanie umiejętności dokonywania obserwacji;

- rozbudzanie szacunku dla pracy ludzi

-zna wyposażenie i asortyment sklepu spożywczego;

-wie na czym polega praca sprzedawcy;

- wie co można kupić w sklepie spożywczym

- potrafi kulturalnie zachować się w sklepie;

- potrafi wręczyć laurkę i złożyć życzenia kobietą z okazji ich święta;

 

 

2 Torba na zakupy”- wycinanie, ozdabianie

 

- Próby robienia wycinanek- prawidłowe operowanie nożyczkami. S. 35

 

- rozwijanie inwencji twórczej;

- kształtowanie zachowań proekologicznych;

- wie jak wygląda torba ekologiczna i dlaczego powinna być używana ;

- wycina torbę z kolorowego papieru;

- ozdabia torbę wg własnej pomysłowości samodzielnie wyciętymi elementami;

 

 

 

 

Prawo  do niepowodzeń

 

Prawo do nabywania umiejętności poprzez działanie

3. Słuchanie piosenki „Co kto lubi ?

 

 

 

 

 

 

 

 

- Słuchanie prostych piosenek śpiewanych przez nauczycielkę lub nagranych (...). s. 34

- Uczestniczenie w zabawach muzyczno – ruchowych: (...). s. 34

 

- rozwijanie poczucia rytmu;

-rozwijanie prawidłowej reakcji na sygnał słowny

- rozwijanie podstawowych zdolności percepcyjno muzycznych: słuchu, poczucia rytmu oraz pamięci melodycznej

 

 

- zna słowa i melodię piosenki;

- wie , ze każdy człowiek może lubić cos innego i ma do tego prawo,

- potrafi powiedzieć co lubi;

- potrafi rytmicznie wyklaskać, rytm piosenki,

ilustruje ruchami treść piosenki;

 

Prawo do bycia sobą

4. Zabawa matematyczna

Wielkie ważenie”

- określanie ciężaru przedmiotów  „ na oko” i posługiwanie się słowami: ciężki, lekki. S. 32

- Określanie ciężaru przedmiotów , ważonych za pomocą wagi szalkowej bez odważników i posługiwanie się słowami : lekki, lżejszy, ciężki, cięższy, taki sam. s. 32(….). s.

- kształtowanie umiejętności praktycznych;

- wie jak konstruuje się prostą wagę szalkową ‘

- rozumie  na czym polega ustalanie ciężaru przedmiotu;

-waży zabawki i ustala co jest cięższe, a co lżejsze,

- zgodna wykonuje zadania w parach podczas ważenia.

 

Prawo do nabywania umiejętności poprzez działanie

 

5. „ Posypywane obrazki”- wykonywanie obrazków z wykorzystaniem materiałów sypkich.

 

Stosowanie różnorodnych technik plastycznych. S. 28

-pobudzanie i pogłębianie uczuć i doznań

-usuwanie zahamowań i poczucia niepewności, uczenie wiary we własne siły, we własne możliwości twórcze.

 

- zna nowa technikę,

- samodzielnie decyduje o użytym materiale szybkim,

- odczuwa zadowolenie z wykonanej pracy;

Nowa technika

Prawo do samodzielnego wyboru.

 

6. „ Moje piosenki” zabawy muzyczno - ruchowe

 

 

 

 

 

- kształcenie wrażliwości muzycznej, poczucia rytmu i tempa

-potrafi śpiewać piosenki i  ilustrować ich treść ruchem;
-potrafi rozpoznać nazwę instrumentu po jego dźwięku;
-umie reagować określonym ruchem na dźwięk konkretnego instrumentu muzycznego;
-zna nazwy instrumentów przedstawione na ilustracjach;
-umie naśladować grę na wybranych instrumentach perkusyjnych;
-potrafi grac na określonych częściach swojego ciała;

 

 

 

 

 

 

I i III CZĘŚĆ DNIA

Realizacja planu  wychowawczego na miesiąc marzec z obszaru::

DBAJ O BEZPIECZEŃSTWO

- pogadanki z dziećmi przed wyjściem poza teren przedszkola i do ogrodu przedszkolnego- - przestrzega zawartych umów dotyczących bezpieczeństwa / prawo do ochrony zdrowia

- Słuchanie opowiadań z serii „ Bezpieczny świat”:

* „Nieznajomy”

* „ Tableteczki”

* „ Sam w domu

Utrwalanie właściwych zachowań w kontaktach  z nieznajomymi sobie ludźmi: / prawo do życia bez przemocy

- nie wolno nawiązywać kontaktów z nieznajomymi sobie ludźmi,

- nie wolno wpuszczać nikogo do domu pod nieobecność rodziców

Przestrzeganie przed :

samowolnym zjadaniem tabletek, syropów i innych leków; / prawo do informacji

 

1. Słuchanie piosenki „ Marzec – czarodziej” – zapoznanie z nazwa miesiąca.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin