PLANY DLA 4-LATKÓW NA LUTY 2009.doc

(227 KB) Pobierz
PAŻDZIERNIK 2007

LUTY 2009              I  TYDZIEŃ „ W DALEKIM KOSMOSI

PODSTAWA PROGRAMOWA:

( II. 10.)Wspieranie działań twórczych w różnych dziedzinach aktywności.

(II. 8)Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka . Umożliwianie udziału w grach, , zabawach ruchowych i gimnastyce.

(III.9) Tworzenie okazji do wspólnego podejmowania i realizowania różnych zadań, rozwiązywania problemów.

 

CELE POŚREDNIE:

- poznanie  układu słonecznego, planet, głównie planety Ziemi ;

- poznanie wygląd i zastosowania globusa;

- poznanie zjawiska powstawania dnia i nocy;

-  wzbogacanie słownictwa czynnego wokół tematu „W dalekim kosmosie;

- wprowadzanie zapisu graficznego wyrazu planeta i Ziemia do globalnego odczytywania;

- nauka piosenki „ Ziemia – zielona wyspa”

-          - - rozwijanie  wrażliwości słuchowej poprzez zabawy z dźwiękami;

-ćwiczenia w  rozpoznawaniu  i nazywaniu figur geometrycznych płaskich: koła, kwadratu, trójkąta, prostokąta;;

-          -- rozwijanie aktywności twórczej poprzez tworzenie prac plastycznych technikami: tworzenie wspólnej kompozycji z el. wyciętych z kolorowych gazet ( elementy kompozycji w - wycinane  przez dzieci)i  układanie i naklejanie  kompozycji z figur geometrycznych ,

- rozwijanie sprawności manualnej rąk i koordynacji wzrokowo – ruchowej poprzez Zabawy z papierem, ćw. graficzne, zabawy konstrukcyjne i dowolną działalność plastyczną;

- rozwijanie sprawności ruchowej dziecka poprzez zabawy i ćw. ruchowe.

- realizacja treści planu wychowawczego na miesiąc luty  z obszaru::

POZNAJ SIEBIE- prawo dziecka do wyrażania emocji i akceptacja ich ze strony środowiska przedszkolnego.

BĄDŹ KOLEZEŃSKI I KULTURALNY- wspólne z dziećmi wyjaśnianie zaistniałych konfliktów , w których dzieci używają siły fizycznej;, wprowadzenie karnego krzesełka jako elementu dyscyplinującego za szczególnie złe zachowanie wobec drugiego dziecka : bicie , szczypanie, gryzienie, itp.

 

TEMAT

TREŚCI PROGRAMOWE

CELE

UWAGI

KSZTAŁCĄCY

OPERACYJNY

 

1 Słuchanie opowiadania  S. Schimmel” Dzieci Ziemi - pamiętajcie

 

- Próby globalnego odczytywania prostych wyrazów związanych z konkretnym przedmiotem, osoba, obrazkiem. s. 28

Interesowanie się kosmosem, używanie pojęć : Ziemia- planeta (…). Oglądanie map nieba, rysunków naszego układu słonecznego. (…). S. 20

 

 

- wzbogacanie słownictwa czynnego: układ Słoneczny, planeta, Ziemia, nazwy innych planet ;

- rozwijanie spostrzegawczości, uwagi;

- rozwijanie sprawności manualnej palców rak;

- wie jak wygląda nasz Układ Słoneczny;

-  potrafi nazwać planetę , na której żyje;

- globalnie odczytuje wyrazy: planeta,  Ziemia;

- obrysowuje szablon koła i wypełnia plasteliną w kolorach planety Ziemi;

 

Czterolatek , cz.3, s. 6

 

 

 

2. Ziemia – zielona planeta””- tworzenie wspólnej kompozycji z el. wyciętych z kolorowych gazet

Podejmowanie i realizowanie różnych zadań zespołowych (…) s. 17

Próby robienia wycinanek- prawidłowe operowanie nożyczkami. S. 35

-rozwijanie umiejętności posługiwania się nożyczkami,

- rozwijanie sprawności manualnej palców rak

- potrafi wybrać , wyciąć z gazety i nakleić na zielonym dużym kole  - „ Ziemi” element psujący do planety;

- wspólnie ocenia i wypowiada się na temat powstawaj pracy;

 

 

 

3 Słuchanie piosenki Pt.

„ Ziemia – zielona wyspa”

Słuchanie prostych piosenek śpiewanych przez nauczycielkę lub nagranych (...). s. 34

- Uczestniczenie w zabawach muzyczno – ruchowych: (...) ilustracyjnych, (...). s. 34

 

- rozwijanie aktywności ruchowej,

-kształcenie wrażliwości muzycznej i dbanie o rozwój podstawowych   zdolności muzycznych (poczucie tempa, rytmu,     pamięć muzyczna).

 

- zna treść i melodie piosenki;

- potrafi ilustrować ruchem treść piosenki;

- śpiewa fragment piosenki;

 

 

Czterolatek , cz.3, s. 9

 

4. Dzień i noc” _ zabawa z globusem.

- Dostrzeganie przemienności dnia i nocy , układanie tej regularności z klocków, symboli (…) s. 29

-

 

- wzbogacanie słownictwa;

- rozwijanie myślenia abstrakcyjnego

- potrafi odtwarzać ruch Ziemi wokół Słońca i wokół własnej osi;

- zna wygląd i zastosowanie globusa;

- zna zjawisko powstawania dnia i nocy

Czterolatek , cz.3, s. 13

 

5. Rakieta kosmiczna- układanie i naklejanie kompozycji z figur geometrycznych

- tworzenie z gotowych elementów (…) geometrycznych  (…). S. 35

- Rozpoznawanie figur geometrycznych  (…) płaskich  (…). S. 32

 

- rozwijanie sprawności manualnej palców rak;

- rozwijanie cierpliwości i wytrwałości w doprowadzaniu pracy do końca.

- rozpoznaje i nazywa figury geometryczne płaskie;

- potrafi wymyślić co można zrobić z każdej  figury geometrycznej;

- układa z figur geometrycznych rakietę i nakleja ją na kartkę;

- uzupełnia pracę w  elementy wg własnego uznania;

- dba o estetykę pracy

 

6. Wszystko jest muzyką”- zagadki słuchowe

 

 

- - Rozróżnianie i nazywanie różnych odgłosów i dźwięków – próby naśladowania. S. 34

- uczestniczenie w zabawach i ćwiczeniach różnicujących bodźce słuchowe (…). 34

 

-          - wzbogaca swoją wyobraźnię,

-          - - rozwija  wrażliwość słuchową,

-          --  przybliża sobie świat muzyki.

 

-          -potrafi wydobywać dźwięki z różnych

-          przedmiotów, 

-          --bawi się dźwiękami;

-          -- rozpoznaje przedmioty po

-          --wydawanym  dźwięku;

-           

-           

Scenariusz - pulpit

 

 

 

 

 

I i III CZĘŚĆ DNIA

Realizacja planu  wychowawczego na miesiąc luty z obszaru::

POZNAJ SIEBIE

Rozmowa połączona z działaniem „ Radosny i smutny przedszkolak” - prawo dziecka do wyrażania emocji i akceptacja ich ze strony środowiska przedszkolnego.

BĄDŹ KOLEZEŃSKI I KULTURALNY

- słuchanie opowiadania B. Formy „Ewa” - - kształtowanie odpowiedniego stosunku do dzieci sprawnych „inaczej”, zachęcanie do zawierania nowych znajomości, przyjaźni, do wspólnych zabaw;

- Wspólne z dziećmi wyjaśnianie zaistniałych konfliktów , w których dzieci używają siły fizycznej;

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin