Plan pracy Marzec.doc

(130 KB) Pobierz
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

             

Marzec 2011

Zadania:

1.      Rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem.

2.      Przygotowanie dekoracji i strojów do zabawy karnawałowej, udział dzieci w balu karnawałowym, czerpanie wzorców dobrej zabawy; uczenie się kroków tanecznych, swobody w poruszaniu się przy muzyce.

3.      Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy muzyczno-ruchowe.

 

Tematyka: Bal w przedszkolu. ( 28.02 - 04.03.2011)

 

 

L.p.

Obszary

edukacyjne

 

Cele ogólne

 

Sposoby realizacji

 

Cele operacyjne

 

Ewaluacja

1.

I – 2

III – 2, 3

IV – 2

V – 3, 4

VII - 1

VIII – 1, 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Doskonalenie spostrzegawczości.

 

 

- Kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie.

 

 

 

 

- Rozwijanie inwencji muzycznej i ruchowej.

 

 

 

- Zabawa na powitanieWitamy się- dzieci poruszają się przy muzyce, podczas przerwy nauczyciel podaje, w jaki sposób będą się witać, np.: Witamy się noskami, kolanami, brzuszkami.

 

- Układanka-składanka „Bal w przedszkolu” – dzieci układają puzzle w grupach, wypowiadają się na temat powstałego obrazka, opowiadają za co przebrały się dzieci na bal.

- Słuchanie wiersza D. Gellner „Dziki taniec- rozmowa na temat treści wiersza: O czym opowiadał wiersz?; Jaki to był taniec?; Jakie części ciała tańczyły taniec?; Jakie części garderoby tańczyły taniec?, wypowiedzi dzieci.

 

- Zorganizowanie pokazu „Mody karnawałowej” w wykonaniu chętnych dzieci, prezentacja strojów karnawałowych do muzyki tanecznej.

- Zabawa taneczna przy muzyce w strojach karnawałowych.

 

 

- Integruje się z grupą.

- Układa puzzle, opisuje stroje osób na balu.

- Słucha z zaciekawieniem wiersza.

- Wypowiada się na temat treści wiersza.

- Uczestniczy w pokazie mody karnawałowej.

- Tańczy przy muzyce w strojach karnawałowych.

- Ilustruje ruchem muzykę.

- Aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych.

 

 

2.

I – 2

III – 2, 3

IV - 3

V – 3, 4

VII - 1

 

 

- Kształtowanie spostrzegawczości u dzieci.

 

- Uczestniczenie dzieci w balu karnawałowym.

 

 

 

 

 

- Rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem.

 

- Zabawa dydaktyczna Bajkowe rekwizyty”- określanie z jakiej bajki pochodzą zgromadzone przedmioty, dopasowywanie ich do odpowiednich ilustracji.

- Uczestniczenie dzieci w uroczystym balu karnawałowym – balu przebierańców, prezentacja strojów; rozpoznawanie ich przez dzieci; zachęcenie dzieci do wypowiadania się na temat przebrania.

- Udział dzieci w zabawie karnawałowej prowadzonej przez zespół muzyczny Atma; w zabawach tanecznych, śpiewie, pląsach, wspólnym korowodzie przy wesołej muzyce oraz udział w różnych konkursach z nagrodami.

 

- Zabawy ruchowe przy piosence „Bal w przedszkolu”- ilustrowanie ruchem piosenki, reagowanie na umówiony sygnał i prawidłowe wykonywanie poleceń nauczyciela.

 

- Rozpoznaje i nazywa rekwizyty, dopasowuje je do odpowiednich ilustracji.

- Rozpoznaje stroje karnawałowe.

- Aktywnie uczestniczy w zabawie karnawałowej.

- Tańczy i śpiewa piosenki.

- Ilustruje ruchem wybraną piosenkę.

- Reaguje na umówiony sygnał.

 

3.

III – 2, 3

V – 3, 4

VI – 2

VII – 1

XIV - 5

- Kształtowanie świadomości wspólnej zabawy.

 

 

- Rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań czytelniczych.

 

- Obserwowanie zmian zachodzących w krajobrazie.

 

- Zabawa na powitanie „Ludzie do ludzi”- dzieci tańczą przy muzyce w parach, podczas przerwy w muzyce, na hasło: „Ludzie do ludzi” znajdują innego partnera.

- Zabawa ruchowa „Muzyczna loteryjka”- dzieci tańczą w rytm muzyki, na przerwę w muzyce, wybrane dziecko losuje obrazek z woreczka i tańczą wg. instrukcji (np. Tańczymy klaszcząc nad głową, na palcach, trzymamy się za nosy).

 

- Przypomnienie zasad podczas spaceru. Zajęcia zorganizowane w Miejskiej Bibliotece Nr 8„Na balu”, tworzenie maski karnawałowej według pomysłu dzieci.

 

- Spacer do pobliskiego parku, obserwacja zmian zachodzących w zimowym krajobrazie, dokarmiane ptaków.

 

- Reaguje na umówiony sygnał.

- Prawidłowo wykonuje polecenia.

- Aktywnie uczestniczy w zajęciach bibliotecznych.

- Wykonuje maskę karnawałową.

- Zna zasady bezpieczeństwa podczas spaceru.

- Dostrzega zmiany w zimowym krajobrazie.

 

 

4.

I – 2

III – 2, 3

V – 4

IV - 2

VIII – 1, 3

 

 

- Zachęcenie do wspólnej zabawy.

 

 

 

 

 

- Rozwijanie sprawności ruchowej.

 

- Zabawa orientacyjno-porządkowa „Usiądź-wstań”- dzieci poruszają się po sali w rytmie wystukiwanym na tamburynie. Podczas przerwy w grze dzieci siadają na dywanie. Dźwięk tamburynu jest sygnałem do ponownego ruchu.

- Zabawy z wykorzystaniem rymowanki „Kiedy jest mi nudno”- dzieci wspólnie z nauczycielem rytmizują tekst, ilustrują go ruchem.

- Słuchanie wiersza E. Czapry „Nuda”- rozmowa na temat wiersza: Co to jest nuda?; Co zrobił chłopiec, gdy zaczął się nudzić?; Co robisz, gdy się nudzisz?, swobodne wypowiedzi dzieci.

- Zabawy ruchowe z wykorzystaniem wiersza „Nuda”: dopasowuje obrazki do odpowiednich zabawek; szuka brakującej zabawki; tworzy koło oraz szuka pary.

 

- Reaguje na umówiony sygnał.

- Ilustruje ruchem treść rymowanki.

- Bawi się wspólnie z kolegami.

- Uważnie słucha wiersza i wypowiada się na jego temat.

- Dopasowuje obrazki do zabawek.

- Potrafi utworzyć koło i parę z partnerem do zabawy.

 

5.

I - 2

III – 2, 3

V – 3, 4

VIII1, 3

 

 

 

 

- Rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się przy muzyce.

 

 

 

 

 

- Zabawa orientacyjno-porządkowa „Figurki”- dzieci biegają swobodnie po sali, na hasło figurki – zatrzymują się i przybierają dowolną pozę, starając się przez chwilę nie poruszać.

- Zabawy rozwijające aktywność twórczą „Zabawy z wykorzystaniem sznurka”- dzieci wypowiadają się do czego może on służyć, w co by go zaczarowały; następnie wykonują polecenia nauczyciela:

- spacerują po sali, podnosząc i opuszczając sznurek trzymany w rękach,

- układają ze sznurka dowolne kształty na dywanie,

- przeskakują w dowolny sposób przez sznurek położony na podłodze,

- układają z wszystkich sznurków wspólnie z nauczycielem jedną kompozycję wg. pomysłów dzieci.

- Słuchanie piosenki „Pajacyk”- omówienie razem z dziećmi treści piosenki, próby określenia nastroju piosenki i jej tempa; ilustracja ruchowa do poznanej piosenki.

- Reaguje na umówiony sygnał.

- Współpracuje w zabawie z innymi dziećmi.

- Uważnie słucha piosenki i wypowiada się na temat jej treści.

- Uczestniczy w zabawie rytmicznej p...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin