Marzec.doc

(136 KB) Pobierz

TYDZIEŃ I Kosmiczne podróże

Treści programowe:

 

Nasz kontakt z techniką

– Poznanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego;

• oglądanie przedstawionych na obrazkach środków lokomocji niedostępnych bezpośredniej obserwacji, np. rakiety, promu kosmicznego, nazywanie ich.

 

Opowiadamy

– Rozwijanie umiejętności opowiadania poprzez wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, odczytanego tekstu. (Nasze przedszkole. Program wychowania przedszkolnego).

 

 

Zestaw zabaw ruchowych – nr XIII.  (5,6)

Zabawa ruchowa do piosenki Wesoły pląs. (5,6)

Zabawa ruchowa z elementami zadaniowymi Dzień szuka nocy. (5,6)

Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec. (5,6)

Zabawy orientacyjno-porządkowe: Poszukaj księżyca, co po niebie płynie, Chmury zakrywają księżyc, Startujemy i lądujemy. (5,6)

 

 

Dzień

 

Przebieg - cel ogólny

 

Cele operacyjne

Dziecko:

Obszar

z podstawy programowej

 

Uwagi

1

W krainie ufoludków.

- Zabawy w dowolnie wybranych kącikach wg zainteresowań dzieci

 

- Zabawa Powitania ufoludków - Rozwijanie aktywności twórczej

 

- zabawy na powietrzu

 

- Ćwiczenia oddechowe – Długi oddech – z wykorzystaniem piórek

 

 

− projektuje twarz kosmity, rysując na balonie

 

 

- bezpieczeństwo zabaw na powietrzu

 

- stara się, aby piórko było jak najdłużej wysoko w powietrzu

 

 

1, 2, 3, 4, 9

 

2

Kometa.

- Zabawy w dowolnie wybranych kącikach wg zainteresowań dzieci

 

- Słuchanie wiersza K. Kusek Kometa - Zapoznanie
z gwiazdami i kometami

 

- zabawy na powietrzu

 

- określanie różnic pomiędzy obrazkami

 

 

 

omawia wygląd  gwiazdy, komety

- bezpieczeństwo zabaw na powietrzu

 

 

- potrafi powiedzieć czym różnią się obrazki

 

 

1, 2, 3, 4, 10, 13

 

3

Noc i dzień.

- Zabawy w dowolnie wybranych kącikach wg zainteresowań dzieci

 

- Opowieść ruchowa  Dzień z nocą wędrują - Kształtowanie umiejętności ustalania rytmu i stałego następstwa dni i nocy

 

- zabawy na powietrzu

 

- Zabawa z rymowanką – Przeciwności

 

 

 

− przedstawia rytm dni i nocy

 

- bezpieczeństwo zabaw na powietrzu

 

- potrafi kończyć rymowankę wg ustalonych wspólnie zasad

 

 

1, 2, 3, 4, 13, 14

 

4

Księżyc.

- Zabawy w dowolnie wybranych kącikach wg zainteresowań dzieci

 

- Słuchanie opowiadania J. Papuzińskiej Jak nasza mama zreperowała księżyc - Poznanie wiadomości dotyczących księżyca

 

- zabawy na powietrzu

 

- rysowanie ufoludka z leniwej ósemki

 

 

 

rozpoznaje księżyc we wszystkich jego fazach

 

 

- bezpieczeństwo zabaw na powietrzu

 

- potrafi przekształcić leniwą ósemkę w ufoludka             

 

 

1, 2, 3, 4, 9, 11,

 

5

Kosmiczne pojazdy

- Zabawy w dowolnie wybranych kącikach wg zainteresowań dzieci

 

- Słuchanie fragmentu inscenizacji W. Bodalskiej Zapraszamy do rakiety - Zapoznanie ze środkiem lokomocji – rakietą

 

- zabawy na powietrzu

 

- Zabawa twórcza – Gesty

 

 

 

wie, do czego służy rakieta

 

 

- bezpieczeństwo zabaw na powietrzu

 

- potrafi przywitać się z kolegami wymyślonymi przez siebie „ufogestami”

 

 

 

1, 2, 3, 4, 7,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TYDZIEŃ II Poznajemy zawody

Treści programowe:

Nasza miejscowość, nasz region

Poznanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola i wykonywanych przez nie zawodów:

• poznanie czynności, jakie wykonują, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ich ubiór

(Nasze przedszkole. Program wychowania przedszkolnego).

 

Zestaw zabaw ruchowych – nr XIII . (5,6)

Zabawy orientacyjno-porządkowe: Siedmiomilowe buty, Marsz w różnych kierunkach, Szukaj pary, Biegamy – przykucamy, Pogotowie ratunkowe. (5,6)

Zabawy bieżne: Mijanie, Bieg koników. (5,6)

Zabawa ruchowo naśladowcza Zawody naszych pań. (5,6)

 

 

Dzień

 

Przebieg - cel ogólny

 

Cele operacyjne

Dziecko:

Obszar

z podstawy programowej

 

Uwagi

1

Bukiet dla pań.

 

I. Zabawy w dowolnie wybranych kącikach wg zainteresowań dzieci

 

II. 1. Bukiet dla pań – ćwiczenia plastyczne - Przygotowanie bukietu dla pań

 

2. Słuchanie piosenki Marcowy kwiatek - Inicjowanie rozmów na temat pracy zawodowej pań

 

III. zabawy na powietrzu

 

IV. Ćwiczenia oddechowe – naśladowanie wąchania kwiatka.

 

 

 

 

− komponuje według własnego pomysłu bukiet z dostępnych materiałów

 

− wypowiada się na temat zawodów wykonywanych przez kobiety

 

- bezpieczeństwo zabaw na powietrzu

 

- potrafi nabierać powietrze nosem, a wydychać buzią

 

 

1, 2, 3, 4, 8, 9,

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin