Styczeń.doc

(105 KB) Pobierz

TYDZIEŃ I Obserwujemy, co robią zimą zwierzęta

Treści programowe:

Zima

– Dokarmianie i dopajanie zwierząt  w trudnych, zimowych warunkach;

• nazywanie ptaków odwiedzających karmnik,

• zwrócenie uwagi na ostrożność w kontaktach z chorymi zwierzętami, np. ptakami,

• rozpoznawanie wybranych zwierząt po śladach na śniegu. (Nasze przedszkole. Program wychowania przedszkolnego).

 

Zestaw zabaw ruchowych – nr X. (5,6)

Zabawa bieżna Zaprzęgi. (5,6)

Zabawa muzyczno-ruchowa Zwierzęta zmieniają futerka. (5,6)

Zabawy orientacyjno-porządkowe: Ptaszki do karmnika, Wróbel, karmnik i zima(5,6)

 

 

Dzień

 

Przebieg - cel ogólny

 

Cele operacyjne

Dziecko:

Obszar

z podstawy programowej

 

Uwagi

1

Witamy w karmniku.

- Zabawy w dowolnie wybranych kącikach wg zainteresowań dzieci

 

- Wykonanie pracy plastycznej Ptaki w karmniku - Rozwijanie sprawności manualnej

 

- Zabawy ruchowe na śniegu

 

- Gorące czy zimne? – określanie, jakie jest ognisko, a jakie lody

 

 

 

− tnie papier  na części; maluje za pomocą szablonu

 

 

Potrafi określić ,które przedmioty są zimne a które gorące. Wie, co należy robić, a czego nie, aby zachować bezpieczeństwo

 

 

 

 

 

1, 2, 3, 4, 9, 10

 

2

Zwierzęta zmieniają futerka.

- Zabawy w dowolnie wybranych kącikach wg zainteresowań dzieci

 

- Słuchanie opowiadania H. Łochockiej Kto szedł do  babulki po nowe odzienie - Rozwijanie mowy

 

- Zabawy ruchowe na śniegu

 

- rozmowy- w trakcie oglądania albumu Ptaki - na temat znajomości ptaków, które można spotkać zimą w naszym kraju

 

 

− wymienia nazwy zwierząt występujących w opowiadaniu i wskazuje je na ilustracji

 

 

 

Umie rozpoznać niektóre gatunki ptaków, po charakterystycznym upierzeniu

 

 

 

1, 2, 3, 4, 12,

 

3

Goście w karmniku.

 

- Zabawy w dowolnie wybranych kącikach wg zainteresowań dzieci

 

Słuchanie opowiadania S. Szuchowej Spiżarnia dla ptaków -

poznanie nazw wybranych ptaków zimujących u nas

 

- Zabawy ruchowe na śniegu

 

- określanie, dlaczego jeden wróbel jest smutny, a drugi wesoły. Rysowanie tego, co sprawi, że smutnemu wróblowi też będzie wesoło. Odgrywanie scenki pantomimicznej z wykorzystaniem sylwet

 

 

rozpoznaje i nazywa: wróbla, sikorkę, gila

 

 

 

 

potrafi powiedzieć, co sprawi , że wróbel smutny poweseleje. Wie, jak odegrać scenkę , wcielając się w rolę głodnych ptaszków

 

 

 

1, 2, 3, 4, 7, 10, 12,

 

4

Przyjaciel wróbelka.

- Zabawy w dowolnie wybranych kącikach wg zainteresowań dzieci

 

- Słuchanie opowiadania na podstawie utworu M. Plackowskiego Lekcja przyjaźni - Zapoznanie
z wartościami uniwersalnymi eliminującymi egoizm

 

- Zabawy ruchowe na śniegu

 

- Zabawa muzyczna Orkiestra dla wróbelków- tworzenie akompaniamentu na instrumentach perkusyjnych do znanych piosenek o tematyce zimowej. Przeliczanie ptaków na obrazku.

 

 

 

− wie, że należy pomagać innym

 

 

 

Potrafi grać na instrumentach perkusyjnych, umie przeliczać liczebnikami głównymi

 

 

 

1, 2, 3, 4, 8, 13, 15

 

5

Gawron.

- Zabawy w dowolnie wybranych kącikach wg zainteresowań dzieci

 

- Słuchanie opowiadania H. Zdzitowieckiej Gawronek poznaje zimę - Uświadamianie konieczności dokarmiania ptaków zimą. Obserwacja padającego śniegu.

 

- Zabawy ruchowe na śniegu

 

- Rozluźnianie poszczególnych mięśni w pozycji siedzącej – odprężenie całkowite i częściowe – podczas zabaw wg D. Berthet

 

 

− rozumie potrzebę dokarmiania ptaków zimą.

 

 

 

 

 

- Potrafi napinać i rozluźniać mięśnie rąk podczas ćwiczeń

 

 

 

 

1, 2, 3, 4, 11, 12, 14

 

 

TYDZIEŃ II Zimo, pobaw się z nami.

Treści programowe:

Nasza sprawność ruchowa

• uczestniczenie w zabawach organizowanych w terenie w różnych porach roku (na śniegu, w wodzie).

 

Nasze bezpieczeństwo na co dzień

– Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów:

• bawienia się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie. (Nasze przedszkole. Program wychowania

przedszkolnego).

 

Zestaw zabaw ruchowych – nr X. (5,6)

Zabawa orientacyjno-porządkowa Pieski i zające. (5,6)

Zabawa bieżna Przynieś piłkę. (5,6)

 

 

 

Dzień

 

Przebieg - cel ogólny

 

Cele operacyjne

Dziecko:

Obszar

z podstawy programowej

 

Uwagi

1

W zimowych rytmach.

- Zabawy w dowolnie wybranych kącikach wg zainteresowań dzieci

 

- Wielozmysłowe poznawanie pór roku - Wprowadzenie w świat symboli charakterystycznych dla  zimy

 

- Zabawy ruchowe na śniegu

 

- praca plastyczna – Zimowy obrazek – wykorzystanie pasteli, mazaków, papieru kolorowego,, bibuły, plasteliny

 

 

 

− kojarzy zimę z bielą, śniegiem i lodem, z zapachem świeżej mięty

 

- wie, jak bezpiecznie bawić się na śniegu

 

Potrafi wykonać pracę plastyczną z dostępnych materiałów.

 

 

1, 2, 3, 4,6, 9,

 

2

. Bezpieczne zabawy zimowe.

- Zabawy w dowolnie wybranych kącikach wg zainteresowań dzieci

 

- Słuchanie opowiadania H. Zdzitowieckiej Zabawy na śniegu - Kształtowanie nawyków bezpiecznej zabawy na śniegu

 

- Zabawy ruchowe na śniegu

 

- Układanie gry matematycznej Po śladach – zwrócenie  uwagi na przestrzeganie ustalonych reguł

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin